بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Dead by Daylight

بررسی بازی Dead by Daylight

بازی های ژانر ترسناک طرفداران خاص خود را دارند. Dead by Daylight یک بازی ترسناک در سبک بقا می باشد که در سال 2016 برای مایکروسافت، در سال 2017 برای بازیکنان کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، در سال 2019 برای نینتندو سوئیچ و پس از گذشت چهار سال در سال 2020 نسخه موبایل آن برای Android و iOS منتشر گردید. در این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی بازی Dead by Daylight بپردازیم.

بررسی بازی Dead by Daylight

گیم پلی بازی

Dead by Daylight یک بازی چند نفره ترسناک اکشن و بقا است که در آن یک قاتل دیوانه و مهار نشدنی چهار بازمانده را در دنیایی کابوس مانند و ترسناک شکار می‌کند. در حین بازی Dead by Daylight قاتل با دید اول شخص بازی می‌کند، در حالی که بازماندگان دیدشان به صورت سوم شخص است.

بازماندگان

هدف بازماندگان فرار از منطقه محصور شده است که می‌تواند به دو روش انجام شود: یا با تعمیر پنج ژنراتور خراب برای تأمین برق دو دروازه خروجی که با خروج از آن از محاکمه خارج می‌شوند یا با فرار از دریچه.

اینکه تنهایی در بازی پیش روید یا با دیگر بازماندگان تشکیل تیم دهید به خودتان بستگی دارد. به عنوان یک نجات یافته به تنهایی وارد بازی Dead by Daylight شوید یا با دوستان خود تیمی قدرتمند تشکیل دهید و با همکاری یکدیگر بازی را پیش ببرید. می‌توانید از وسایلی که هر شخصیت در دستش دارد استفاده کنید، توانایی‌های قفل شده را باز کنید یا از اشیا و وسایلی که در محیط قرار دارد برای فرار از قاتل و سد کردن راهش استفاده کنید. بازماندگان و قاتل‌ها با بسیاری از موارد مختلف قابل ارتقاء پیدا کردن و شخصی سازی هستند که با پیشرفت در بازی امکان باز کردن قفل‌ها برایتان مهیا می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های گیمینگ مقرون به صرفه

نجات یافتگان امکان انجام هیچ مبارزه‌ای با قاتل را ندارند! فقط می‌توانند از دست او فرار کنند. هوشمندانه‌ترین راه برای برنده شدن در بازی Dead by Daylight آرام و بی سروصدا حرکت کردن و جلوگیری از هیجان‌زده شدن شخصیتی است که برای بازی انتخاب کرده‌اید؛ زیرا قاتل‌ها بسیار حساس و باهوش‌اند و می‌توانند صدای افزایش تپش قلب شما را هم بشنوند.

هنگام مقابله با قاتل، بازماندگان می‌توانند از تعداد انگشت شماری از موارد استفاده کنند. مثلا پالت‌های چوبی عظیمی در بازی هست که به صورت قائم قرار می‌گیرند و هنگامی که یک بازمانده از کنار آنها رد می‌شود، می‌تواند آن‌ها را پایین بکشد و اگر قاتل درست پشت سر بازمانده باشد، اگر با موفقیت به او برخورد کند، پالت لحظه‌ای قاتل را بی‌حس می‌کند و اگر پشت آن‌ها گیر کند برای شکستن و کنار زدنشان باید کمی زمان صرف کند که به بازمانده فرصت فرار می‌دهد. یا جعبه ابزاری که می‌تواند هم برای ترمیم سریعتر ژنراتورها و هم برای خرابکاری موقت قلاب‌ها استفاده شود و استفاده از آن کمک شایانی به سرعت بخشیدن کارها و فرار از قاتل می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی WWE 2K Battlegrounds

بازی موبایل

در ژوئن 2019، استودیوی بازی سازی Behavior Interactive Inc از انتشار بازی Dead by Daylight به صورت رایگان در iOS و Android برای تلاش به دسترسی بیشتر بازی برای بازیکنان در سراسر جهان خبر داد. یک تیم توسعه مجزا نیز تشکیل شد که بهینه سازی بازی را برای تجربه در موبایل به صورت تخصصی بررسی کنند. در ابتدا قرار بود بازی Dead by Daylight برای موبایل در سال 2019 منتشر شود، با این حال توسعه دهندگان مجبور شدند انتشار را تا سال 2020 عقب بیاندازند.

سرانجام نسخه تلفن همراه بازی ترسناک دد بای دی لایت در  17 آوریل 2020 (23 فروردین 1399) منتشر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *