بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

یکی از بازی های سبک نقش آفرینی که در سال 2012 منتشر شد و مورد استقبال گیمرها و منتقدین ، Kingdoms of Amalur: Reckoning می باشد. در سال 2018 کمپانی THQ اقدام به خریداری این مجموعه کرد و به جای ساخت شماره دوم آن، یک نسخه ریمستر یا بازسازی شده از همان شماره اول را منتشر کرد. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning بپردازیم.

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

تاریخ انتشار بازی

بازی Kingdoms of Amalur Re-Reckoning ابتدا قرار بود در تاریخ 18 آگوست (28 مرداد 99) عرضه شود، اما با تاخیر سه هفته‌ای مواجه شد و انتشار آن تا 8 سپتامبر (18 شهریور 99) به تعویق افتاد. این بازی روی پی‌سی و کنسول‌های خانگی فعلی، یعنی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است. اگر می‌خواهید این بازی را روی کامپیوتر تجربه کنید، می‌توانید از طریق استیم برای خرید آن اقدام کنید.

این مطلب را هم ببینید
سخت ترین بازیهای تاریخ که روح و روان گیمرها را آزار دادند

گیم پلی بازی

مهمترین ویژگی جذاب بازی اصلی، مبارزات آن بودند که انواع و اقسام حرکات و قدرت‌ها را در اختیار گیمر می‌گذاشتند و هیچ محدودیتی در استفاده از آنها اعمال نمی‌کردند. در نسخه Re-Reckoning نیز دقیقا با چنین سیستم مبارزات هیجان‌انگیزی مواجه هستیم. بازیکن‌ها می‌توانند از سلاح‌های مختلف مثل شمشیر، تبر، تیر و کمان و غیره استفاده کنند یا با کمک جادوهای مختلف، دشمنان را از سر راه بردارند.

در زمینه نقش‌آفرینی هم بازی Re-Reckoning چیزی از سایر هم‌سبک‌های خود کم ندارد. سه مهارت اصلی برای ارتقا دادن وجود دارند که «قدرت»، «جادو» و «زیرکی» هستند. با افزایش این مهارت‌ها می‌توانید قدرتمندتر شوید و دشمنان را راحت‌تر از پیش رو بردارید. نکته جالب گیم‌پلی بازی در این بخش، وجود افرادی به نام Fateweaver در دنیای بازی است که با پرداخت هزینه‌ای به آنها، می‌توانید مهارت‌های شخصیت خود را ریسِت یا باز تعریف کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ایکس باکس سری ایکس

همان‌طور که گفتیم، بازی در بخش مبارزات به هیچ‌وجه گیمرها را محدود نمی‌کند. مجموعه کاملی از سلاح‌های مختلف در اختیار شماست تا با استفاده از آنها، دشمنان خود را سلاخی کنید. همچنین جادوهای متنوعی که با استفاده از چوب‌های جادویی می‌توانید آنها را به سمت دشمن بفرستید، روند مبارزات را جذاب‌تر کرده‌اند.

در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بازی، شاهد سه نوار مختلف هستیم که یکی از آنها میزان سلامتی را نشان می‌دهد، دیگری مربوط به مانا است و امکان استفاده از جادوها را به نمایش می‌گذارد؛ اما نوار سوم که به آن Fate یا سرنوشت گفته می‌شود، باعث کُند شدن زمان شده و امکان اجرای ضربات مختلف روی دشمن‌ها را فراهم می‌کند. وقتی صحنه را آهسته می‌کنید و ضربات تمام‌کننده را روی دشمنان اجرا می‌نمایید، بازی بیش از هر زمان دیگری به عناوین اکشن (مثل God of War) شباهت پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *