بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Terraria

بررسی بازی Terraria

یک بازی اکشن ماجراجویانه جذاب می تواند آرزوی هر گیمری باشد. در این بخش قصد داریم به بررسی بازی Terraria بپردازیم که توسط کمپانی Re-Logic ساخته شده و کمپانی 505 Games آن را به انتشار رسانده است.

بررسی بازی Terraria

گیم پلی بازی

بازی Terraria یک بازی سندباکس (Sandbox) دو بعدی است که گیم پلی آن حول محور مقوله‌های اکتشاف، ساخت و ساز، مبارزه، تلاش برای بقا و حفاری می‌چرخد. گیم پلی بازی Terraria هم به شکل تک نفره و هم به شکل چند نفره در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. طراحی بصری بازی Terraria نوعی طراحی کاشی وار (Sprite) دو بعدی است که بازی‌های 16 بیتی پلتفرم Super NES را در خاطرمان زنده می‌کند. این بازی همچنین به واسطه گیم پلی اکتشافی/ماجراجویی کلاسیک خود سری بازی‌هایی همانند متروید (Metroid) و ماینکرفت (Minecraft) را به یادمان می‌آورد.

بازی Terraria در یک دنیای از قبل تولید شده شروع می‌شود و بازیکن‌ها با یکسری ابزار ابتدایی جهت آغاز ماجراجویی خود شروع می‌کنند. بسیاری از منابع مورد نیاز همانند سنگ معدن را می‌توان از طریق اکتشاف در غارها کشف کرد. بازیکن بازی Terraria در ابتدا با میزان جان (Health) و مانا (Mana) کمی شروع می‌کند و این موارد را با پیشروی در بازی و پیدا کردن یکسری آیتم‌های مشخص می‌تواند افزایش دهد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های موبایل که از روی انیمه های ژاپنی ساخته شده اند

برخی از منابع مشخص در بازی Terraria را تنها می‌توان در قسمت‌های ویژه‌ای از نقشه بازی و درون محموله‌های معمولی (Common) و نایاب (Rare) و یا پس از کشتن یکسری دشمن‌ها پیدا کرد. بازیکن‌ها در بازی جزیره گمشده از این منابع برای ساختن آیتم‌های جدید و ابزار کاربردی در مکان‌های مشخص استفاده می‌کنند. به عنوان مثال میزها یا آیتم‌های دیگر را می‌توان در میز کار درست کرد. میله‌ها را نیز می‌توان از طریق گداختن آهن در کوره آهنگری ساخت.

برخی از آیتم‌های مشخص پیچیده در بازی Terraria نیازمند چند پروسه ساخت همزمان هستند به شیوه‌ای که محصول آماده شده یک دستورالعمل به عنوان یکی از مواد اولیه یک ماده یا ابزار پیچیده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقوله دیگر در رابطه با گیم پلی بازی Terraria دشمنان این بازی است. بازیکن‌ها در بازی تراریا با انواع مختلفی از دشمنان گوناگون روبرو خواهند شد و این رویارویی وابستگی زیادی به فاکتورهایی همانند زمان، مکان و وقایع تصادفی دارد.

دشمنانتان را در بازی Terraria می‌توانید از طریق شمشیرها، تیروکمان، اسلحه، جادو و یا مینیون‌هایتان از پای در آورید. علاوه بر این در بازی Terraria با رئیس‌ها (Bossها) نیز نبرد خواهید کرد که برای از پای درآوردن هر کدامشان نیازمند مکانیزم‌های مبارزه متفاوت خواهید بود؛ رئیس‌هایی که پس از کشتنشان آیتم‌های کمیابی از طریق آن‌ها بدست خواهید آورد. رئیس‌های بازی Terraria را از طریق استفاده یکسری آیتم مشخص و یا رفتن به مکان‌های مشخص می‌توان احضار کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های PS5

از بین بردن این رئیس‌ها در خلال بازی Terraria ارتباط تنگاتنگی با پیشرفت شما در بازی دارد. از بین بردن یکی از رئیس‌های مشخص بازی سبب خواهد شد که به حالت سخت (Hardmode) بازی دسترسی پیدا کنید و این امر نیز به نوبه خود سبب خواهد شد که با شمار متنوعی از دشمنان، شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPCها) و آیتم‌های جدید نیز روبرو شوید.

با اتمام ماموریت‌های مشخص در بازی Terraria همانند از بین بردن یک رئیس و یا به دست آوردن یک آیتم خاص، بازیکن‌ها برخی شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPCها) را به خود جذب خواهند کرد. شخصیت‌هایی که می‌توانند ساکن اتاق‌ها یا خانه‌هایی شوند که در بازی می‌سازید و دامنه‌شان از یک فروشنده تا پرستار یا جادوگر متنوع است. به برخی از شخصیت‌های غیرقابل بازی این عنوان می‌توان از طریق اکتشاف آن‌ها و نجات دادنشان در خلال دنیای بازی دسترسی پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *