بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی The Sinking City

بررسی بازی The Sinking City

The Sinking City آخرین محصول سازندگان بازی‌های شرلوک هولمز می باشددر این بخش می خواهیم به معرفی و بررسی بازی The Sinking City بپردازیم.

بررسی بازی The Sinking City

گیم پلی بازی

مهمترین بخش گیم پلی بازی The Sinking City مربوط به پیدا کردن سرنخ‌ها و یا یک‌سری افراد یا آیتم‌های خاص می‌شود. در واقع در دنیای بازی شهر مغروق شما قرار است نقش یک کارآگاه را ایفا کنید. البته در این مسیر فراگ‌ورز از یک‌سری لایه‌های اکشن و المان‌های نقش‌آفرینی هم استفاده کرده است. المان‌های نقش‌آفرینی استفاده شده در بازی ماجراجویی The Sinking City سعی می‌کنند تا به بخش اکشن گیم پلی بازی شهر غرق شده تنوع و عمق بیشتری ببخشند. البته به طور کلی بخش مبارزات بازی به خصوص با سلاح‌های گرم، از اساس مشکل دارد. به همین خاطر پس از تجربه یکی دو مورد مبارزه با تفنگ احتمالا به این فکر خواهید افتاد که اصلا چرا فراگ‌ورز در بازی شهر مغروق از یک سیستم مبارزات استفاده کرده است! بازی‌های لاوکرفتی زیادی را می‌شناسیم که اصلا سیستم مبارزات نداشته و این موضوع نهایتا به ضررشان هم تمام نشده است.

البته با توجه به محیطی که بازی سینکینگ سیتی در آن اتفاق می‌افتد، شاید تعریف کردن یک سیستم کامبت، به ضرر بازی می‌شد. به‌ هر ‌ترتیب نه گان پلی بازی قابل قبول است، نه خبری از سیستم کاورگیری درست و حسابی بوده و نه حتی شما از صدای شلیک با تفنگ خود لذت خواهید برد. انیمیشن‌های بازی در درگیری‌ها مضحک هستند و مشخص است که اگر بخواهیم به نقد و بررسی بازی The Sinking City بپردازیم، از سیستم مبارزات بازی به عنوان یکی از نقاط ضعف آن یاد خواهیم کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی hyde and seek

بخش مهم‌تر گیم پلی بازی شهر غرق شده که می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، بخش کارآگاهی آن است. چارلز رید یک نقشه دارد و همیشه باید با توجه به نقشه، مقصد خود را پیدا کند. به‌عبارتی، در بازی سینکینگ سیتی اصلا خبری از یک ویپوینت نیست. باید خودتان با توجه به اطلاعاتی که در دست دارید، آدرس محل مورد نظر خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال اگر از طریق مراجعه به دفتر پلیس آدرس فرد مورد نظر خود را پیدا کرده‌اید، باید با توجه به اسم خیابان‌ِ خانه فرد مورد نظر و همچنین خیابان‌های اطرف آن، خانه هدف خود را پیدا کنید. یا مثلا اگر قرار است که با مراجعه به یک کتابخانه به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنید، بازی به صورت مستقیم این نکته را به شما نمی‌گوید؛ بلکه خودتان باید با توجه به اطلاعاتی که در دست دارید، مقصد بعدی خود را پیدا کنید. به همین دلیل اگر می‌خواهید از بازی شهر غرق شده لذت ببرید، حتما باید زبان انگلیسی را خوب متوجه شوید و البته حتی در این صورت هم، احتمالا گاهی اوقات به سراغ راهنمای بازی The Sinking City خواهید گشت.

پس از این که اطلاعات کافی درباره پرونده‌ای که دستتان است را به دست آوردید، باید به ماجرا خاتمه دهید. نکته‌ای که در بررسی بازی سینکینگ سیتی باید به آن اشاره کنیم، اهمیت بالای انتخاب‌های شماست. سیستم انتخاب دیالوگ به شما این امکان را داده تا گاهی اوقات با پرسیدن سوالات بیشتر، به سرنخ‌ها و اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید. در این میان، بعضی وقت‌ها هم باید یک‌سری تصمیمات حیاتی بگیرید. تصمیماتی مثل کشتن یا نکشتن یک فرد خاص. اگر احیانا به سراغ واکترو یا راهنمای بازی The Sinking City بروید، متوجه خواهید شد که بعضی وقت‌ها شما بیش از یک انتخاب را روی میز خود دارید. یکی از نقاط قوتی که می‌توان در نقد و بررسی بازی The Sinking City به آن اشاره کرد، دوراهی‌های سختی بوده که بازی در مقابل شما قرار می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش اجرای بهتر بازی ها در لپ تاپ

انتخاب‌های شما همواره الزاما درست یا غلط نیستند. بعضی وقت‌ها همه‌چیز نسبی است و شما با دیدگاهی که خودتان به مسئله دارید، تصمیم نهایی را می‌گیرید. این تصمیمات معمولا زمانی گرفته می‌شوند که شما یک پرونده را به صورت کامل حل کرده باشید. نسبی بودن تصمیم نهایی چیزی است که در گیم پلی بازی شهر غرق شده قابل تحسین است. شما با لینک کردن تمامی مدارک و اطلاعات با هم می‌توانید به نتیجه نهایی دست پیدا کنید. در پایان پیش از این که به سیستم مورد نیاز بازی The Sinking City و نتیجه‌گیری درباره این بازی برسیم، بد نیست کمی هم درباره شخصی‌سازی و اتمسفر بازی صحبت کنیم.

چارلز رید در کمد خود یک‌سری لباس داشته که می‌تواند آن‌ها را بپوشد. برخی از این لباس‌ها به صورت پیش‌فرض و با پیشروی در داستان بازی آنلاک می‌شوند و برای بعضی دیگر یا باید یک‌سری مراحل فرعی را انجام دهید و یا فعالیت‌های خاصی داشته باشید. بنابراین اساسا شخصی‌سازی کارآگاه رید چندان گسترده نبوده و به چند لباس محدود می‌شود. دنیای بازی سینکینگ سیتی می‌توانست بهتر از این‌ها طراحی شود. گرچه از لحاظ هنری، معماری و ترکیب رنگ در مجموع با بازی قابل قبولی طرف هستیم، ولی آکمونت بیش از حد خلوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *