مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی و بررسی کیبورد بلوتوث تسکو TKM 7230B

بررسی کیبورد بلوتوث تسکو TKM 7230B

اگر به دنبال یک کیبورد نسبتا جمع و جور، مجهز به تاچ‌پد و با اتصال بلوتوث هستید، TKM 7230B گزینه خوبی برایتان خواهد بود. در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی کیبورد بلوتوث تسکو TKM 7230B بپردازیم.

بررسی کیبورد بلوتوث تسکو TKM 7230B

کیبورد تسکو TKM 7230B مشابه بیشتر محصولات دیگر این کمپانی آن قدر جعبه ساده و از مد افتاده‌ای دارد که شاید با نگاه به آن انتظار نداشته باشید در جعبه‌، با یک محصول با کیفیت، زیبا، خوش ساخت و باریک و جمع‌و‌جور مواجه شوید. داخل جعبه، تنها کیبورد، دو باتری نیم قلمی، کارت گارانتی و یک دفترچه راهنما قرار دارد. در دفترچه راهنمای این محصول تسکو هم مشابه سایر محصولات این شرکت که قبلا بررسی یا استفاده کرده‌ام اشتباهات تایپی یا املایی متعدد به چشم می‌خورد و جای تعجب دارد که چرا تسکو هنوز اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد.

کیبورد ابعاد چندان بزرگی ندارد و کلیدهای آن کوچک‌تر از اندازه فول سایز هستند.‍‍‍‍‍ تسکو تقریبا از تمامی بخش رویی کیبورد استفاده کرده و فضای خالی چندانی را در اطراف کیبورد و تاچ‌پد مشاهده نمی‌کنید. تاچ‌پد قرار گرفته در سمت راست ابعاد قابل قبولی دارد ولی اگر حساسیت را بیش از حد پایین تنظیم کنید، در عمل عرض آن کمی کوچک باشد. بر خلاف تاچ‌پدهای معمول که طراحی افقی دارند، تاچ‌پد کیبورد تسکو به طور عمودی طراحی شده. به نظر می‌رسد دلیل این طراحی متفاوت، صرفه‌جویی در ابعاد و هر چه کوچک‌تر کردن کیبورد باشد. تاچ‌پد همچنین فاقد کلیک فیزیکی جداگانه است و در عوض باید از لمس تک یا دو انگشتی روی آن استفاده کنید یا در شرایط خاص به سراغ کلیدهای ترکیبی Fn+Ctrl برای کلیک چپ و Fn+Alt برای کلیک راست بروید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش باز کردن رجیستری در ویندوز

در بالای سمت راست کیبورد ۳ عدد LED برای نشان دادن روشن بودن Caps Lock، آمادگی برای اتصال بلوتوث (در حالت pairing) و نشان دهنده باتری ضعیف به چشم می‌خورد. در بالای تاچ‌پد هم لوگوی «TSCO» حک شده است. قاب رویی که کیبورد و تاچ‌پد را در بر گرفته جنسی از پلاستیک مات و با کیفیت دارد اما قاب پشتی که تا لبه‌‌ها ادامه پیدا کرده از آلومینیوم با کیفیتی ساخته شده است. بخشی از قاب که تا لبه‌های بالایی ادامه پیدا می‌کند برش الماسه نقره‌ای رنگ زیبایی دارد که ظاهری شیک و مدرن به کیبورد داده است.

در بخش بالایی قاب پشتی یک بخش پلاستیکی قرار گرفته که کلیدهای اتصال و روشن کردن دستگاه، جایگاه باتری و سایر اجزای سخت‌افزاری کیبورد در آن تعبیه شده‌اند. این بخش همچنین به کیبورد کمک می‌کند با کمی زاویه روی میز قرار بگیرد تا تجربه تایپ، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. کیبورد توسط ۴ پایه لاستیکی روی سطح می‌نشیند و حین کار از جای خود لیز نمی‌خورد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دارای هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *