مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از کامپیوتر و لپ تاپ

بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک

برای اینکه قدرت کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را بسنجید می توانید از نرم افزارهای بنچمارک بهره ببرید. اگر می خواهید بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک

برای کامپیوتر CPU-Z

برنامه تست کارایی کامپیوتر CPU-Z از بهترین نرم‌افزارهای بنچمارک است. با این برنامه می‌توانید سخت‌افزارهای سیستم خود مخصوصا سی پی یو را بسنجید. علاوه بر این، امکان تست کردن مادر بورد، رم و کارت گرافیک هم وجود دارد. همچنین می‌توانید اطلاعات بنچمارک را در فایل TXT ذخیره کنید.

HWMonitor برای لپ تاپ

نرم افزار تست سرعت لپ تاپ HWMonitor نیز برنامه خوبی برای Benchmark است. با این برنامه می‌توانید عملکرد لحظه‌‌ای سیستم خود را مورد سنجش قرار دهید. پارامتر‌هایی که با این برنامه مورد سنجش قرار می‌گیرند شامل مصرف برق، سرعت فن، سرعت کلاک، میزان دما و… می‌شود. تمامی اطلاعات بسیار ساده نمایش داده می‌شوند تا افرادی که مهارت چندانی در این زمینه ندارند هم بتوانند متوجه شوند. در نهایت هم می‌توانید اطلاعات سنجش را ذخیره کنید.

این مطلب را هم ببینید
افزایش سرعت وبگردی با استفاده از افزونه های زیر

SiSoftware Sandra Lite برای لپ تاپ

نرم افزار تست سلامت لپ تاپ SiSoftware Sandra Lite دستگاه شما را به صورت کامل می‌سنجد و عملکرد آن را با تمام جزییات به شما اطلاع می‌‌دهد. با این برنامه می‌توانید سخت‌افزارهای مختلف سستم خود را بنچمارک‌ گیری کنید. این برنامه دارای پایگاه داده اینترنتی است و اطلاعات سیستم شما را با سایر سیستم‌ها مقایسه می‌کند. با این اطلاعات می‌توانید ایده‌هایی برای بهتر کردن عملکرد سیستم خود به دست آورید.

Speccy

نرم افزار تست لپ تاپ گیمینگ Speccy از محبوب‌ترین برنامه‌های Benchmark میان گیمرها است. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است. وقتی برنامه را باز کنید به سادگی می‌توانید فرایند تست را شروع کنید. اطلاعات را به صورت دسته‌بندی شده مشاهده کنید. با کلیک روی پارامترهای مختلف می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد آن‌ها به دست آورید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل اکسل به PDF بصورت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *