ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt + Shift ویندوز

رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt + Shift ویندوز

بطور معمول برای تعویض زبان کیبورد در سیستم عامل ویندوز از کلیدهای ترکیبی Alt + Shift استفاده می شود. اما گاهی بنابردلایلی عملکرد این میانبر دچار مشکل می شود. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt + Shift ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روشهای رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt + Shift ویندوز

استفاده از دکمه جایگزین

برای کار نکردن تغییر زبان کیبورد با Alt+Shift در ویندوز ۱۰ می‌توانی از دکمه‌های جایگزین Win+Space استفاده کنید. اگر از قبل دو زبان انتخاب کرده باشید‌‌، با گرفتن این دکمه‌ها می‌توانید زبان کیبورد را تغییر دهید. اگر بیش از دو زبان انتخاب کرده باشید، می‌توانید از روی پنجره باز شده روی اسکرین، زبان‌ها را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با بهترین تم های تاریک ویندوز 10

تغییر کیبورد

اگر مشکل کار نکردن Alt+shift در ویندوز ۱۰، ۷ و… دارید، بهتر است کیبورد دیگری را به سیستم خود وصل کنید و این مورد را امتحان کنید. اگر این مورد برطرف شد، احتمالا کیبورد شما دچار مشکل شده است. علاوه بر این، برای اطمینان بیشتر بهتر است کیبورد خود را به سیستم دیگری وصل کنید و این مورد را روی کامپیوتر دیگری امتحان کنید.

انتخاب کلیدهای سمت چپ

برای حل کار نکردن Alt shift سمت راست می‌توانید به Control Panel و سپس Clock, Language, and Region بروید. سپس روی Language بزنید. پس از آن وارد سربرگ Keyboard and Languages شوید. حال روی Change keyboards بزنید. روی Advanced key settings بزنید. سپس روی Between input languages کلیک کنید. روی Change language bar hotkeys بزنید. سپس روی Change Key Sequence کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
با ترفندهای کاربردی گوگل مپ آشنا شوید

از فهرست Switch Input Language گزینه Left ALT + SHIFT را انتخاب کنید و OK را بزنید. Switch Keyboard Layout را هم به Ctrl + Shift تغییر دهید.

استفاده از عیب‌یاب

برای حل مشکل تغییر نکردن زبان ویندوز با Alt+shiftروی منوی استارت راست کلیک کنید. سپس وارد Control Panel شوید. روی گزینه View by در سمت راست و بالای صفحه بروید. روی Large icons کلیک کنید. روی Troubleshooting کلیک کنید. سپس از سمت چپ روی View all کلیک کنید. روی Hardware and Devices کلیک کنید. سپس روی Next بزنید تا عیب‌یابی انجام شود. ممکن است این روش علت و راه‌حل کار نکردن این دکمه‌ها را بیابد و برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *