عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

معرفی پهپاد DJI FPV

Djifpv

کمپانی DJI اولین پهپاد اول شخص خود را با نام پهپاد DJI FPV  به بازار عرضه کرده است. این پهپاد دارای دوربین ۴K است که دارای چند حالت پرواز است. سرعت این پهپاد به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همراه این پهپاد یک عینک ویژه است که با خرید پهپاد به شما تحویل داده می‌شود.

همان طور که گفتیم این پهپاد اول شخص هست و تفاوت‌هایی با پهپادهای معمولی دارد. از این پهپاد معمولا در مسابقات استفاده می‌شود. این پهپاد به سرعت به تغییر زاویه حرکت عکس‌العمل نشان می‌دهد.

ویژگی‌های پهپاد DJI FPV

با توجه به اینکه پهپاد دی جی ای اف پی وی دارای قابلیت OcuSync است. نسبت به دیگر پهپادهای مسابقه‌ای تجربه دیداری باکیفیت‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد.
پهپاد FPV دید اول شخص، با تأخیر به شدت پایین و کیفیت بالا دارد. برای اینکه شخصی که پهپاد را کنترل می‌کند، سریع بتواند شیوه حرکت را تغییر بدهد و پهپاد را در راه‌های مختلف پیش ببرد. با توجه به اینکه تصویر این پهپاد باکیفیت است خلبانِ پهپاد خیلی واضح می‌تواند جزئیات پرواز را مشاهده کند.
عینکی که همراه این پهپاد ارائه شده است Goggles V2 نام دارد. خلبان می‌تواند با استفاده از این عینک محتوای ویدئویی را از دوردست با کیفیتی بالا و تاخیر کم ببیند. با توجه به گفته کمپانی دی جی آی قابلیت ارتباط بی‌سیم پهپاد FVP بی نظیر است.

این مطلب را هم ببینید
فیلتر پولارایز در عکاسی


همان طور که گفتیم بیشترین سرعت این پهپاد ۸۷ مایل بر ساعت یا به عبارتی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. و فقط در ۲ ثانیه از حالت سکون سرعتش را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.
با توجه به سیستم به کار رفته شده در این پهپاد، می‌تواند بازه انتقال داده ۱۰ کیلومتر را ساپورت کند. به طور اتوماتیک فرکانس‌های دوگانه را تعویض کند. به نرخ بیت، ۵۰ بیت‌برثانیه برسد و از تکنیک‌هایی استفاده کند که برای سیگنال ارسال شده به عینک خلبان اختلال به وجود نیاید.
پهپاد FPV در مقایسه با پهپادهای اول شخص دیگر وضوح بالاتری دارد. با این وجود تاخیر بسیار کمی دارد. به گفته کمپانی دی جی آی در این پهپاد سیگنال دیجیتال با در نظر گرفتن تاخیر پایین در حد سیگنال آنالوگ است به همین دلیل تجربه دیداری خوبی را به خلبان می‌دهد.

 

حالت‌های دیداری پهپاد DJI FPV

در پهپاد FPV خلبان می‌تواند حالت‌های دیداری مختلفی را انتخاب کند.

  1.  حالت HD با تاخیر کم که در این حالت   محتوای ویدئویی  با رزولوشن ۱۴۴۰‌ در ۸۱۰ پیکسل و نرخ ۶۰ یا ۵۰ فریم ‌بر ثانیه منتقل می‌شود.
  2. حالت، Smooth  که امکان دسترسی به نرخ فریم بالاتر را فراهم می‌کند. در این حالت ویدئو ظاهری سینمایی‌تر خواهد داشت. در این حالت  تأخیر به ۲۸ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد. همچنین در این حالت رزولوشن ۱۴۴۰ در ۸۱۰ پیکسل و نرخ فریم ۱۲۰ فریم‌ بر ثانیه است‌. زاویه‌ی دید ۱۴۲ درجه‌ است.
  3. حالت، Audience که در این حالت قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو توسط خلبان با حداکثر ۸ عینک مخصوص دیگر را دارد.
این مطلب را هم ببینید
رفلکتور ها در عکاسی

راه‌های کنترل پهپاد FVP

کمپانی DJI دو راه برای کنترل پهپاد FPV معرفی کرده است. ۱. دی جی آی برای پهپاد اف پی وی یک کنترلر شبیه به کنترلر کنسول‌های بازی طراحی کرده است. برای کنترل پهپاد می‌توانید از این کنترلر استفاده کنید. ۲. استفاده از کنترلر Motion Contriller است که در بازار وجود دارد و به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

 

جعبه گشایی پهپاد DJI FPV

پهپاد DJI FPV در دو سری ارائه شده است. در بسته‌ای استاندارد با نام DJI FPV Combo عرضه شده است که شامل پهپاد FPV، کنترلر بی‌سیم، FPV Goggles V2 و تمامی کابل‌های مورد نیاز و یک باتری است. و در بسته‌ای دیگر با نام DJI FPV Fly More Kit که دارای دو باتری اضافه به‌ همراه هاب شارژ جدا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *