عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

راه اندازی و اکتیو کردن Dji FPV

اکتیو کردن DJI FPV

کمپانی دی جی آی پهپادهای هیجان انگیز جدیدی را با عنوان DJI FPV به بازار عرضه کرده‌ است. این محصول علاوه بر دستگاه dji fpv ، عینک dji goggles V2 و ریموت کنترل استاندارد را نیز به همراه دارد. همچنین یک ریموت جدید motion که به طور جداگانه باید آن را خریداری کرد. یک  مجموعه کامل برای تجربه پرواز فوق‌العاده برای خلبان‌های عزیز. اگر این پکیج را خریداری کردید و می‌خواهید آن را راه اندازی کنید با ما همراه باشید. در ادامه با راه اندازی پهپاد DJI FPV همراه شما هستیم.

راه اندازی و اکتیو کردن DJI FPV

زمانی که جعبه پهپاد را باز کردید اولین کاری که می‌کنید باتری پهپاد را به مدت دست‌کم یک دقیقه در شارژ بگذارید‌. عینک مخصوص که همراه پهپاد است را به باتری خودش وصل کنید. حالا وقت آن رسیده که محافظ گیمبال و دوربین را بردارید.
با فشار دادن دکمه پاور و نگه‌داشتن آن پهپاد FPV خود را روشن کنید. عینک goggles و ریموت کنترل را نیز به همین شکل روشن کنید.
روی عینک یک پورت USB-C وجود دارد کابل OTG را به این پورت وصل کنید و آن سر OTG را به گوشی‌تان وصل کنید.
پس از جوین شدن پهپاد و عینک و ریموت کنترل به هم، وارد اپلیکیشن DJI Fly شوید. برای فعال کردن پرنده با توجه به راهنمای Fly App عمل کنید.

 

خوب است بدانید که اگر پهپاد Dji Care Refresh را تهیه کردید یا می‌خواهید آن را خریداری کنید. بعد از فعال کردن پرنده، کمپانی بالوینگ به مدت ۴۸ ساعت مهلت تست به شما می‌دهد. همچنین اگر در این مدت مشکلی برای پهپاد شما به وجود آمد، آن را برای‌تان رفع می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش چند ترفند کاربردی برای عکاسی در نور خورشید

پس از فعال کردن پهپاد اطمینان حاصل کنید که پرنده، عینگ گاگلز و ریموت کنترل شارژ کافی داشته باشد. قبل از اولین پرواز کتابچه راهنما را نیز مطالعه کنید تا اطلاعات کامل را به دست آوردید و اولین پرواز را به خوبی انجام دهید.

برای فهم بهتر موضوع می‌توانید از ویدئو زیر استفاده کنید.

DJI FPV

روشن کردن عینک DJI goggles

زمانی که عینک را از جعبه بیرون می‌آوردید ابتدا باید چهار آنتن عینک را به آن وصل کنید. پس از وصل کردن آنتن‌ها از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. عینک مخصوص پهپاد FPV را به  وسیله باتری‌های 3 سل و یا 4 سل لیتیوم پلیمر و همچنین به وسیله کابل واسط مخصوص، روشن کنید. برای اینکه بهترین زاویه دید را داشته باشید اسلایدر IPD را در میانه قرار دهید. حالا وقت آن رسیده عینک را به روی چشم‌هایتان بگذارید. اگر می‌خواهید عکس‌ها را سیو کنید درون عینک از کارت حافظه SD  استفاده کنید.

فعال سازی عینک دی جی ای

اول از هر چیز آخرین نسخه برنامه DJI Assistant 2 را دانلود و نصب کرده. عینک گاگلز را روشن کرده و به کمک کابل USB-C عینک را به کامپیوتر و یا لپتاب خود وصل کنید. بعد از آنکه به صفحه DJI Assistant 2 در کامپیوتر وارد شدید آیکون DJI goggles را مشاهده خواهید کرد. امکان دارد این آیکون دیده نشود. در صورتی که نبود یکبار عینک را از کابل جدا کرده و دوباره وصل کنید. نصب درایوهای عینک ممکن است کمی زمان‌بر باشد. فعال سازی تمام قسمت‌های DJI Digital FPV System مانند Air Unit و رادیو کنترل به همین روش انجام می‌شود. تمام بخش‌ها را با توجه به آموزش فعال کنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات عکاسی از عروسی برای مبتدیان عکاسی

متصل کردن DJI Goggles به Air Unit

اگر می‌خواهید عکس‌های ارسال شده از Air unit را روی DJI goggles خود ببینید باید این دو قسمت را به هم لینک کنید برای این کار موارد زیر را انجام دهید. اول عینک DJI Goggles و Air Unit را اکتیو کنید. به کمک یک سوزن دکمه bind در DJI Goggles را که بغل دکمه پاور عینک FPV تعبیه شده را فشار دهید. بعد از فشردن این دکمه صدای بوق متولی‌ای را می‌شنوید. این صدا یعنی عینک آماده بایند کردن است. زمانی که چراغ Air unit سبز شد به کمک سوزن  دکمه بایند این بخش را  که در زیر اسلات کارت SD قرار دارد بفشارید. اتصال این دو بخش چند ثانیه طول خواهد کشید. پس از بایند شدن دو قسمت DJI goggles و Air Unit صدای بوق متوالی قطع  خواهد شده و شما می‌توانید عکس‌های دریافتی را در عینک مخصوص پهپاد FPV ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *