عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

معرفی پهپاد DJI Mavic Pro 3 

DJI Mavic Pro 3
کمپانی DJI اینبار با پهپادی فوق العاده کاربران را شگفت زده خواهد کرد. در این مقاله به بررسی پهپاد جدید کمپانی DJI می‌پردازیم. برای آشنایی با پهپاد DJI Mavic Pro 3 تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پهپاد DJI Mavic Pro 3

کمپانی DJI پهپاد‌های جدید DJI Mavic Pro 3  را در مقایسه با نسل قبل خود با پیشرفت خوبی به بازار عرضه کرده است. مدت پرواز این پهپاد بیشتر از قبل خواهد بود. از دیگر تغییرات این پهپاد می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. پهپاد DJI Mavic Pro 3 دارای دو دوربین است که یک لنز تله‌فوتو و یک دوربین با سنسور بزرگ‌تر چهار سوم دارد. با توجه به قابلیت‌هایی که پهپاد‌ DJI Mavic Pro 3 دارد، با عرضه آن به بازار با استقبال بی‌سابقه کاربران مواجه خواهد شد.

ی شا

 پهپاد‌های Mavic 2 Pro و Mavic 2 Zoom  سنسور بزرگ‌تر یا زوم ۲۸ تا ۴۸ میلی‌متر را در اختیار شما قرار خواهند داد. در پهپاد Mavic pro 3  هر دو قابلیت پیشرفته‌تر را به شما ارائه خواهد کرد. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد پهپاد‌ DJI Mavic Pro 3 دارای دو دوربین مجزا است که دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری است و همچنین با دیافراگم f/2.8-f/11 به همراه سنسور چهار سوم است. دوربین دوم آن ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچ، با لنز تله فوتو ۱۶۰ میلی‌متری است.
سنسور چهار سوم دارای عملکرد فوق‌العاده است که ویژگی خوبی برای عکاسان هوایی است که با آن می‌توانند جزئیات بیشتری از تصاویر را به ثبت کنند. همچنین قادر خواهند بود جلوه سینمایی‌تری به عکس‌های خود بدهند. اکنون برای عکاسی در این فرمت به یک پهپاد بزرگ، تقریبا گران‌قیمت و همین طور در موارد بسیاری، نیاز به یک دوربین جداگانه مثل Zenmuse DJI یا BGH1 پاناسونیک است. گفتنی است که استفاده از یک دوربین تله‌فوتو دارای ۲ لنز در این شرایط بسیار کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.
DJI Mavic Pro 3
پهپاد‌ DJI Mavic Pro 3 با پورت USB-C   شارژ می‌شود دیگر احتیاجی به برداشتن باتری نیست. وزن Mavic 3 Pro برابر با ۹۲۰ گرم است. که نسبت به نسخه قبلی خود افزایش وزن داشته است. پهپاد‌ DJI Mavic Pro 3 دارای قابلیت پرواز مداوم به مدت ۴۶ دقیقه است در حالی که نسل قبلی این پهپاد تنها ۳۱ دقیقه پرواز را ادامه می‌داد. ظرفیت باتری‌ این پهپاد نیز افزایش چشم‌گیری داشته است.

پکیج‌های پهپاد DJI Mavic Pro 3

پهپاد‌ DJI Mavic Pro 3 در دو مدل Pro و Cine به بازار عرضه خواهد شد. در مدل‌ Cine، یک SSD داخلی و کابل دیتا با سرعت یک گیگابایت برای انتقال سریع‌تر داده‌ها ارائه خواهد شد. در این مدل، ورژن جدیدی از کنترلر هوشمند مجهز به نمایشگر DJI را در اختیار شما قرار می‌دهند که منتقل کردن ویدئو را در فاصله‌ای بیش از ۱۵ کیلومتر ممکن می‌سازد. قابل ذکر است که این ویژگی در نسل قبلی این پهپاد‌ حداکثر تا ۱۰کیلومتر بود.

قیمت پهپاد DJI Mavic Pro 3

طبق اطلاعات به دست آمده  پهپاد‌ جدید DJI Mavic Pro 3، با قیمت ۱۶۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. این قیمت، همان قیمت Mavic 2 Pro است. البته این قیمت برای پرو است و برای  Cine قیمت مشخصی ارائه نشده است. به هر حال با توجه به قابلیت‌های آن حتما بیش از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این پهپاد در تاریخ ۲۴ آبان ماه ( ۱۵ نوامبر) رونمایی شود. باید دید این پهپاد دقیقا همین چیزی است که گفته شده یا خیر.

کنترلر هوشمند DJI Mavic 3 Pro

در کنار Mavic 3 Pro، کمپانی DJI در حال برنامه ریزی Smart Controller V2 جدید است. در اینجا می توانید انتظار ارتقاء گسترده ای از جمله آخرین نسخه فناوری انتقال ویدیو OcuSync DJI را داشته باشید. این دستگاه قادر است ویدیوهای HD را تا 15 کیلومتر در زمان واقعی منتقل کند. صفحه نمایش داخلی دارای رزولوشن 1080 1920 1920 پیکسل با روشنایی 1000 نیت است.
کنترلر هوشمند DJI Mavic 3 Pro قادر خواهد بود با استفاده از WiFi یا از طریق دانگل LTE به اینترنت متصل شود. مجهز به اندروید است و مواردی مانند بلوتوث و حداکثر مدت زمان کار 3 ساعت با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 9.2 ولت از دیگر قابلیت‌های این پهپاد است.
از نظر طراحی ، DJI Smart Controller V2.0 دارای طیف وسیعی از کنترل های کوادکوپتر و گیمبال و همچنین دکمه های قابل تنظیم و پورت USB-C برای شارژ و اتصال ریموت به کامپیوتر است.
این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید میکروفن های شات گان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *