ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی 5 افزونه برای افزایش سرعت کروم

افزایش سرعت کروم

گوگل کروم یک مرورگر اینترنت متن‌باز است که در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل عرضه شد. پشتیبانی از افزونه‌های مختلف، یکی از این قابلیت‌های جذاب محسوب شده که توسط آن، توانایی‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه در کشور ما سرعت پایین اینترنت یکی از دغدغه های بسیاری از کاربران می باشد، افزایش سرعت وبگردی اهمیت زیادی دارد. اگر زمان برایتان ارزش زیادی دارد و به دنبال راهی برای بالا بردن سرعت عملکردتان در اینترنت هستید، با ما همراه باشید تا با چند افزونه افزایش سرعت کروم آشنا شوید.

افزایش سرعت کروم

FasterChrome

افزایش سرعت کروم

یک افزونه هوشمند که میزان حرکت‌های ماوس را در مرورگر مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد. هنگامی که علامت ماوس به مدت 65 هزارم ثانیه روی یک لینک می‌ماند، FasterChrome شروع به بارگذاری آن لینک می‌کند. ظاهرا، این عدد 65 هزارم ثانیه، مدت زمانی است که طی آن 50 درصد امکان دارد شما روی آن لینک کلیک کنید و یا از آن منصرف شوید. بدین ترتیب، افزونه مورد نظر، 300 هزارم ثانیه اضافی در اختیار دارد تا صفحه مذکور را بارگذاری کند. این افزونه تنها صفحه HTML را باز می‌کند تا در مصرف پهنای باند و منابع دیگر صرفه‌ جویی شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیم سرعت فن لپ تاپ در ویندوز

Web Boost

این افزونه نوعی فلسفه کاری متفاوت برای افزایش سرعت کروم و افزایش سرعت وبگردی دارد؛ آن هم این است که با ذخیره کردن بلوک‌های ساخت هر سایت، کار مرورگر را برای باز کردن صفحه کمتر می‌کند. Web Boost با شناسایی بلوک های مشابه صفحات وب سرعت بارگذاری هر صفحه اینترنت را کاهش می‌دهد.

AMP Browser Extension

افزایش سرعت کروم

این افزونه با هدف افزایش سرعت وبگردی در گوشی طراحی شد و اکنون نسخه دسکتاپ آن در دسترس است. AMP صفحات HTML ،JavaScript و CSS را بررسی و بهینه می‌کند و آنها را به بخش Cache در گوگل می‌افزاید. نتیجه نهایی بدین شکل است که هر زمان روی یک صفحه در قسمت جستجوی گوگل و یا اخبار گوگل کلیک می‌کنید، صفحات با سرعت بسیار بیشتری باز می‌شوند. برخی از آزمایشات نشان داده که این سرعت در برخی اوقات بین 300 تا 400 درصد افزایش می‌یابد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Windows Defender Firewall در ویندوز 10

McAfee Web Boost

افزایش سرعت کروم

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام باز کردن یک صفحه وب، ویدیویی بصورت خودکار شروع به پخش می کند. این موضوع باعث کاهش سرعت اینترنت شما می شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از پخش ویدیوهای سایت‌ها، استفاده از افزونه McAfee Web Boost است. این افزونه بهتر از تمامی نمونه‌های مشابه در اینترنت کار می‌کند.

Shut Up

بخش نظرات هر وبسایت، قسمتی است که کاربران به صورت اتفاقی درون آن گرفتار می‌شوند. افزونه Shut Up بخش نظرات را در هر جایی از وب به صورت پیش‌فرض مسدود می‌کند. این مورد بیشتر در وب‌سایت‌های خبری و کانال‌های یوتیوب و دیگر سایت‌های مشابه دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *