مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی 6 برنامه برای افزایش کیفیت ویدیو

افزایش کیفیت ویدیو

یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از ویدیوها و یا کلیپ های ضبط شده دارند ، بی کیفیت بودن آنهاست. این موضوع در فیلم های ضبط شده توسط موبایل بسیار رایج تر است. لرزش دست، کمبود نور و ضعف سخت افزار باعث می‌شوند که عموما ویدیو‌های ثبت شده توسط موبایل‌ها کیفیت مناسب را نداشته باشند. اما در این بخش برنامه هایی را به شما معرفی خواهیم که افزایش کیفیت ویدیو به کمک آن ها ممکن خواهد شد.

افزایش کیفیت ویدیو

Filmora Video Editor

نسخه رایگان این نرم افزار نیز در دسترس است، اما واترمارک بر روی کلیپ شما می‌گذارد و به شما امکان دسترسی به تمامی امکانات را نمی‌دهد. ابزارهای Filmora برای بهبود کیفیت ویدیو شامل کنترل روشنایی، کنتراست، رنگ و … است. همچنین تعداد زیادی لایه‌های مختلف، استیکر و نیز فیلتر برای جذاب‌تر کردن کلیپ موجود است. بعلاوه می‌توانید کلیپ را با کیفیت‌های مختلف ذخیره کنید.

PowerDirector

اگر دارای پلتفرم اندروید هستید و نیاز به یک نرم افزار افزایش کیفیت فیلم دارید، یکی از بهترین برنامه‌های موجود PowerDirector است. این برنامه بیش از 10 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده و جایزه بهترین ویرایشگر از فروشگاه Google Play را نیز دریافت کرده است. می‌توان گفت که PowerDirector تقریباً یک برنامه حرفه‌ای است و در عین حال، دانلود و استفاده  از آن رایگان است.

این مطلب را هم ببینید
نحوه گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10

این برنامه شامل ویژگی‌هایی همچون ویرایشگر کلیپ، پشتیبانی از صفحه آبی و صفحه سبز برای تغییر پیش‌زمینه، ابزار صوتی و جلوه‌های فراوان است. این اپلیکیشن همچنین دارای ویرایشگر عکس نیز هست.

Avidemux

Avidemux یکی دیگر از برنامه‌های افزایش کیفیت فیلم است و اگر می‌خواهید کیفیت فیلم شما بهبود یابد، می‌توانید از ابزار تثبیت ‌کننده کیفیت و افزایش وضوح تصویری آن استفاده کنید. اگر برنامه‌های دیگر فرمت کلیپ شما را پشتیبانی نمی‌کنند، خبر خوش این است که نرم‌افزار Avidemux انواع مختلفی از قالب‌های ویدیویی را همچون FLV، فرمت MKV، فرمت AVI، فرمت WMV، فرمت MOV، فرمت OGM، فرمت MPEG، فرمت MP4 و موارد دیگر را  پشتیبانی می‌کند. البته گفتنی است که همانند سایر برنامه‌ها، شامل جلوه‌های خلاقانه‌ای نمی‌شود.

InShot

این برنامه هم ویرایشگر ویدیو است و هم سازنده ویدیو؛ به این معنی که شما کنترل کاملی بر نحوه بهبود کیفیت یک ویدیو دارید. InShot شامل ابزارهای بهبود وضوح ویدیو، ادغام کلیپ‌ها، فیلترها، جلوه‌های بی شمار، کنترل سرعت ویدیو، یک مبدل برای تغییر فرمت فیلم و یک ویرایشگر برای بخش صوتی کلیپ است. این برنامه همچنین یک ابزار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند کلیپ خود را در رسانه‌های اجتماعی آپلود کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تقویت صدا در ویندوز

DVDFab Enlarger AI

این نرم افزار افزایش کیفیت فیلم در رده اول لیست بسیاری از مقالات قرار دارد و یکی از علت‌های اصلی آن این است که قابلیت تبدیل فیلم به کیفیت 1080p را دارد.

Adobe Premiere Pro

این برنامه به دلیل داشتن ابزارهای ویرایش حرفه‌ای، بی‌شک یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای افزایش کیفیت فیلم در این فهرست پلازامگ است. البته برای افراد تازه‌کار، استفاده از این برنامه حرفه‌ای کمی سخت و پیچیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *