بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

مقایسه ژیون کرین 2 با ژیون کرین 3

مقایسه ژیون کرین 2 اس با ژیون کرین 3 اس
با آمدن گیمبال دوربین zhiyun tech crane 3 به بازار کاربرانی که می‌خواهند گیمبال تهیه کنند بین دو گیمبال crane 2 و 3 می‌مانند که کدام را تهیه کنند‌. ما در این مقاله به مقایسه دو گیمبال ژیون تک کرین ۲ و کرین ۳  می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه ژیون کرین 2  با ژیون کرین 3

اولین تفاوت این دو گیمبال تفاوت ظاهری آن‌هاست. ظاهر گیمبال crane 3  در مقایسه با گیمبال‌های قبلی تفاوت کرده است این گیمبال قادر است دوربین‌هایی با وزن تا حدود 4.58 کیلوگرم را تحمل کند. که این عدد فوق‌العاده است. زیرا کرین ۲  حدود ۳.۲ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. در گیمبال جدید با اضافه شدن دسته دوم، دسته اصلی کوچک‌تر شده است.
دسته دوم ثابت است و قابل حرکت نیست اما شما قادر خواهید بود با جابه‌جایی دست، حرکات نرمی داشته باشید. همچنین می‌توانید با هر دو دسته گیمبال را نگه‌دارید.
تفاوت دیگر بین این دو گیمبال در اضافه شدن مانیتورینگ بی‌سیم تصویر است. این مانیتور در بخش پایین گیمبال کرین 3اس واقع شده است و  یک ورودی HDMI دارد. با این ویژگی کاربران DSLR که انعطاف‌پذیری بیشتری را خواهانند به هدف خود می‌رسند.  در زیر تعدادی از دوربین‌هایی که گیمبال Crane 3s آن‌ها را پشتیبانی می‌کند برای شما آورده‌ایم.
  Canon  1 D X Mark II |  5D Mark IV | 5 D Mark III | 6 D Mark II ،Panasonic  GH4  | GH5  | GH5S ،Sony  A9 |  A7R3 |   A7M3 |  A7R2 | A7S2 ،Nikon: D850
مقایسه ژیون کرین 2 اس با ژیون کرین 3 اس

درجه موتور هوانوردی

تفاوت بعدی گیمبال کرین 2 با کرین 3 در مورد بهره‌گیری کاملاً جدید از درجه موتور هوانوردی است. با توجه به گفته کمپانی ژیون گیمبال کرین 3 در مقایسه با کرین 2 در حدود 50٪ سر و صدا را کاهش داده است. همچنین گشتاور موتور در حدود 100٪ بیشتر شده است.  سرعت واکنش در گیمبال crane 3 در حدود 150 درصد افزایش یافته است. این بهبود واقعا چشم‌گیر است چرا که سر و صدای موتور کرین 2  در مقایسه با  نسل‌های قبلی خود 20 درصد افزایش داشته است.

وزن گیمبال

گیمبال‌‌های سنگین زمانی که دوربین هم با تجهیزاتش به آن‌ها اضافه می‌شود تحمل آن‌ها واقعا سخت است‌. گیمبال کرین ۳  به علاوه دوربین به ۷ گیلوگرم می‌رسد.
 تفاوت دیگر بین آن‌ها، چفت‌های گیمبال crane 3 است. در گیمبال کرین ۳ اس چفت‌های آلمینیومی اضافه شده است که هر محور را تنظیم کرده و باعث تعادل گیمبال می‌شوند.
با استفاده از این چفت‌ها قادر خواهید بود گیمبال را در وضعیتی که می‌خواهید نگه‌دارید تا برای استفاده‌های بعدی وقت زیادی را صرف آن نکنید.

صفحه نمایش گیمبال

تفاوت دیگر بین کرین 2 با کرین 3 اضافه شدن صفحه نمایش کوچک به دسته آن است. همان طور که گفتیم در ژیون کرین ۳اس یک دسته دیگر اضافه شده است. صفحه نمایش کوچک، دکمه ضبط، دکمه GO و دکمه‌های اجرای تغییر حالات دوربین روی دسته عقبی قرار داده شده است. اگر نخواهید با دسته عقبی کار کنید می‌توانید گوشی خود را وصل کنید و با اعمال تغییرات دیگر از دسته عقبی استفاده نکنید. البته که استفاده از نمایشگر دسته عقبی برای شما راحت‌تر است زیرا نمایشگر موجود روی دسته اصلی به راحتی قابل مشاهده نیست.
در پشت دسته عقبی یک غلتک زوم قرار دارد. از این غلتک می‌توانید در بزرگنمایی لنزها و کنترل موتور فوکوس/زوم اختیاری استفاده کنید.

تفاوت گیمبال ژیون کرین ۲  و ۳ از نظر باتری

یک تفاوت اصلی این دو گیمبال در باتری‌ها آن‌ها است. زمان مورد نیاز برای شارژ شدن باتری کرین ۲ تقریبا ۲ ساعت و نیم است و حداقل ۱۲ ساعت و حداکثر ۱۸ ساعت قابل استفاده است. با این تفاوت که باتری‌های گیمبال کرین 3 ،  4 ساعت زمان می‌برد تا شارژ شود. و حداکثر ۷ ساعت و نیم می‌توان از آن استفاده کرد.

بررسی گیمبال‌ها از نظر دما

دمای عملکرد هر دو گیمبال به یک اندازه است. به طوری که بیشترین دما 45 درجه سانتیگراد و کم‌ترین دما 10- درجه سانتیگراد است. همچنین دمای استاندارد آن‌ها 25 درجه سانتیگراد می‌باشد.
مقایسه ژیون کرین 2 اس با ژیون کرین 3 اس

تفاوت از نظر پلیپ مانفروتو

 تفاوت دیگر بین کرین 2 با کرین 3 را می‌توان  بهبود پلیت آزادسازی سریع نام برد. به طوری که اگر بخواهید دوربین‌تان را از گیمبال جدا کنید یا بدون بالانس کردن مجدد روی گیمبال قرار دهید سرعت عملکردتان را بیشتر می‌کند. همچنین فرایند تعویض باتری را بسیار آسان می‌کند. بی تردید این بهبود پیشرفت چشم‌گیری در گیمبال می‌باشد. این پلیت در قسمت بالایی کرین قرار دارد. با وجود آن دبگر نیازی به بالا برنده ندارید. کار کردن با آن به سادگی بازکردن اهرم است.   زمانی که متعادل‌سازی را انجام دادید به آسانی می‌توانید اهرم را قفل کنید. از دیگر مزیت پلیت وجود تقویت‌کننده لنزی است. که حتی زمانی که وصل است مستقل از پلیت حرکت می‌کند. ارتفاع تقویت کننده لنز را می‌توانید تنظیم کنید. این تقویت کنند از چرخش دوربین روی پلیت ممانعت می‌کند.
این مطلب را هم ببینید
تراز سفیدی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *