مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مهارت های لازم برای محتوانویسی

مهارت های لازم برای محتوانویسی

شکل دادن یک ارتباط بصری میان اثر طراحی شده و مخاطب، یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار است، که نشانه یک ایده‌پردازی عالی خواهد بود. امروزه در سراسر دنیا برای انجام هر کاری که به دنبال آن هستیم، یک طراحی  محتوای ایده‌آل و مدرن صورت گرفته، که برای افراد جذاب و تاثیرگذار است. نکته مهمی که در ایجاد یک خلاقیت عالی در محتوا می‌تواند موثر باشد، در نظر گرفتن مهارت های لازم برای محتوانویسی در طراحی یک پیام برای انتقال دادن به مخاطب است.

محتوانویسی و کاربرد آن

امروزه محتوانویسی به یکی از مهم ترین آیتم ها در جذب مخاطب و ارتباط برقرار کردن با آن ها می باشد. به همین دلیل تنها برداشتن یک قلم و کاغد و یا سیستم هوشمند برای پشت هم ردیف کردن کلمات و ترکیب واژگان برای ایجاد این ارتباط با مخاطب کافی نیست. تنها چیزی که بیشتر از هر چیزی در آماده کردن یک محتوای ناب تاثیرگذار است، بهره مند بودن از یک سطح هوشی عالی در نویسندگی می باشد. در این صورت است که می توان از بهترین مهارت های لازم برای محتوانویسی استفاده کرد و این سطح از نویسندگی را ارتقا داد. پس اگر حتی قطره ای از هیجان و خلاقیت در تولید محتواهای جذاب در شما وجود دارد، بهتر است که مهارت های لازم را در این حیطه بیاموزید تا شما نیز بتوانید تاثیری ایده آل بر مخاطبین داشته باشید.

چیزی که در رابطه با تولید محتوا باید بدانید، این است که تولید محتوا در هر چیزی که شما تصور کنید می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. به طور کل اگر به دنبال افزایش سود بیشتر و جذب مخاطب برای کسب و کارتان هستید، تولید یک محتوای جذاب است که می تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد. همچنین اگر بحث اصلا خرید و سود کردن نیست، و به دنبال آموزش و دیده شدن در صفحات مجازی هستید، باز هم ایجاد یک تولید محتوای بی نقص می تواند تاثیر حرفخ شما را دو چندان کند. پس تولید محتوا در گوشه کنارهای زندگی شما می تواند تاثیر زیادی را پیاده کند که حتی ممکن برای خود شما نیز قابل باور نباشد. در واقع تولید محتوا یک ایده خلاقانه است، که به مهارت نیاز دارد تا بتواند طرحی را ایجاد کند که مورد نیاز مخاطب باشد.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین تم های گوگل کروم ، ظاهر مرورگر خود را دگرگون کنید!

مهارت های لازم برای محتوانویسی

برای آنکه بتوانید یک محتوای عالی تهیه کنید، باید از مهارت های لازم برای محتوانویسی برخوردار باشید که این مهارت ها به شرح زیر است:

مهارت های لازم برای محتوانویسی

برنامه‌ ریزی برای شروع محتوا

در این بخش باید بدانیم که هدف ما از تولیدکردن محتوا چیست و دوست داریم در چه زمینه‌ای مخاطب را تحت تاثیر قرار دهیم؟! برنامه‌ریزی برای شروع یک کار حرفه ای، قدم اولی است که باید برای آن تلاش کنید. داشتن یک برنامه‌ریزی خلاقانه از ابتدای کار، نشانه یک نتیجه موفقیت‌ آمیز و سودمند برای شما خواهد بود.

ایده‌ پردازی

به این صورت شروع به انجام ایده‌پردازی می‌کنیم. اگر در ابتدای کار آغاز برای نوشتن بهترین ایده را سرلوحه اهداف خود قرار دهید، 100 درصد کار شما راحت ‌تر خواهد شد. در این روش باید به دنبال مشکلاتی باشید که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، و به این فکر کنید که چطور یک تولید محتوا می‌تواند آن مشکل را برای
مخاطب آسان کند؟

رقابت

در این مرحله باید سعی کنید دسته ‌بندی موضوع خود را برای ایجاد محتوا به صورتی قرار دهید که مورد پسند مخاطبان است. باید ببینید که بیشتر افراد همه روزه در حال جست و جو چه چیزهایی هستند؛ و وارد بازار رقابت شوید.

شناخت مخاطب هدف

این مرحله از مهارت های لازم برای محتوانویسی به شما هشدار می‌دهد، که بی ‌گدار به آب نزنید. این یعنی چه؟ یعنی نمی‌توانید محتوایی را  بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف آماده کنید به امید آنکه برای مخاطبین جذاب است. ایده خوب یعنی باید برای محتوای خود، یک جمعیت مشخصی را هدف خود قرار دهید. منظور از جمعیت مشخص قرار دادن یک رده سنی، جنسیت، موقعیت و سرگرمی به خصوص است. به این صورت افراد متناسب با ویژگی ‌هایی که دارند، به دنبال آن خواهند رفت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش جلوگیری از اجرای برنامه ها در پس زمینه ویندوز 10

مهارت های لازم برای محتوانویسی

کسب درآمد از محتوای تولید شده

اکنون که مخاطب خود را برای محتوای خود مشخص کردید، باید بدانید دیگر وقت کسب درآمد است. اگر دوست دارید بدانید که در محتوایی که تولید کرده اید، به موفقیت رسیده‌اید، باید به درآمدی که از این روش به دست آوردید نگاه کنید. در اینجا دیگر بحث اینکه من این کار را برای پول انجام ندادم نیست؛ زیرا وقتی نتوانستید درآمد کافی را از طراحی که پیاده کردید به دست آورید، یعنی موفق نبوده ‌اید. یادتان است که نخستین گام برنامه‌ریزی بود. همانطور که ذکر شد، برنامه‌ ریزی در ابتدای راه از مهم ترین مهارت های لازم برای محتوانویسی به حساب می آمد.

در اینجا اگر برنامه ‌ریزی مالی درستی نکرده باشید، نتیجه آن را خواهید دید. سپس با خود می گویید که ای کاش برنامه ‌ریزی درستی داشتم، تا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. در واقع این طراحی باید به صورتی باشد، که زمانی که کاربر صفحه وب سایت را باز می‌کند، بداند که قرار است بهترین استفاده را از آن داشته باشد و بتواند با آن ارتباط شهودی عالی برقرار کند. همچنین، تصمیم می‌گیرید که چگونه این اطلاعات را سازماندهی کرده و به کاربران ارائه دهید. به این ترتیب می‌ توانید یک ایده کلی از ظاهر و احساس محتوا طراحی شده را در اختیار افراد قرار دهید.

نتیجه گیری

در اصل همه چیز در انجام مهارت های لازم برای محتوانویسی باید در یکپارچگی، نظم و هماهنگی با یکدیگر باشد تا بتواند نتیجه مطلوبی به همراه بیاورد. در اینجا باید اندکی در بخش زیبایی محتوا تمرکز کنید، و فراتر از چیزهای کوچک بروید، در اصل باید آیتم ‌هایی را به کار ببرید که نوشته شما را متمایز از بقیه کند. درست که هدف شما تولید محتوا با سایر طراحی‌ ها یکسان است، ولی ایده، خلاقیت و کارهای شما می‌تواند ابداع‌کننده موضوعات جدید و به روز متناسب با نیاز کاربر باشد. پس شما نیز می توانید با اندکی تلاش و به کار گیری خلاقیت های به روی محتوایی ایده آل را روانه بازار کنید و مخاطب هدف را جذب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *