مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل

ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل

یکی از پرکاربردترین صفحات جستجوگری که در میان کل مخاطبین مطرح و پرطرفدار است، همانطور که می دانید مرورگر محبوب گوگل می باشد که علاوه بر آن ویژگی های بی نظیری را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. در اغلب مواقع تایپ چند کلمه شما را به خواسته تان در جستجو می رساند ولی از نظر من این کافی نیست. نیاز است تا همه مخاطبین با ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل آشنا شوند.

مرورگر گوگل

در زمان های گذشته، وقتی که افراد سوال هایی در ذهنشان داشتند، باید راه زیادی را طی می کردند تا به کتابخانه های معتبر محل زندگیشان بروند تا بتوانند با تهیه کتاب مورد نظری که ممکن آن کتابخانه داشته باشد تا نداشته باشد، به جواب سوالی که در ذهنشان به وجود آمده برسند. تازه این امکان وجود نداشت که آن ها می توانستند 100% جواب درست و قاطعی برای آن سوال پیدا کنند. ولی امروزه به لطف شبکه های اجتماعی، فکر نمی کنم که دیگر سوال بی جوابی در ذهن مخاطبین باقی بماند. زیرا به راحتی با سرچ کردن سوال ایجاد شده می توان جواب قانع کننده و حتی بیشتر از آن چیزی که در ذهن وجود داشت، به دست آورد. پس در این دوره نمی توان گفت که هیچ کس هیچ چیز نمی داند، زیرا دلیل قانع کننده ای برای ندانستن آن فرد وجود ندارد.

ولی چیزی که در اینجا اهمیت دارد و می خواهیم راجع به آن بحث و گفت و گو کنیم، این است که چگونه می توانیم یک جستجوی حرفه ای در گوگل داشته باشیم. شاید برای شما باورکردنش سخت باشد، ولی کسانی که هرگز نمی گذارند کوچک ترین علامت سوالی در ذهنشان باقی بماند و دائما در حال گشت زدنی در صفحات گوگل هستند، می دانند که منظور من از جستجوی حرفه ای چیست. در اصل با آشنایی با ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل می توانید به تمام سوال هایی که در ذهنتان است پاسخ دهید. در ادامه برای آشنایی با این ترفندها با ما همراه باشید.

ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل

شاید در گذشته مجموعه ای کامل تر از دایره المعارف ها وجود نداشت، ولی امروزه دیگر نمی توان به روی دایره المعارف ها اسم مجموعه ای جامع را گذاشت زیرا به نوعی جستجوگر گوگل، کامل تر از آن ها عمل می کند. پس بهتر بدانید که گوگل زمانی جذاب تر می شود که بتوانید با چند ترفند ساده به سوال هایی که در ذهن دارید دست پیدا کنید. این ترفندهای جذاب و هیجان انگیز به شرح زیر است:

این مطلب را هم ببینید
بهترین اسپیکرهای ضد آب بلوتوثی 2020 را بشناسید

سرچ دقیق عبارت با “….”

زمانی که به صورت عادی کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنید، نمی توانید دقیقا همان چیزی که مدنظر دارید را پیدا کنید. ولی زمانی که عنوان خود را در داخل دو گیومه به صورت ذکر شده قرار دهید، دقیقا همان ترکیب و نظم کلمه برای شما جستجو می شود. به این صورت می توانید همیشه کلماتی که در ذهنتان دارید و قصد جستجوی آن را دارید به این صورت تایپ کنید.

استفاده برای فیلتر کلمه خاص

اگر در جستجوی خود معمولا به دنبال عنوانی می گردید که دلتان نمی خواهد یک کلمه خاص در آن وجود داشته باشد، با اضافه کردن _ به اول آن کلمه می توانید به گوگل بگویید که دوست ندارید آن کلمه برای شما جستجو شود و ادامه آن را می خواهید. پس در این زمان گوگل شما را به خواسته ای که دارید می رساند. برای نمونه اگر به دنبال جستجوی ترکیب واژه نرم افزارهای اندروید هستید، ولی گوگل دائما به روزترین نرم افزارهای اندروید را برای شما نشان می دهد، می توانید با اضافه کردن _ به اول کلمه به روزترین از گوگل بخواهید که آن را برای شما حذف کرده و نشان ندهد.

جستجو در وب سایت خاص با site:

زمانی که به دنبال این هستید که تنها یک وب سایت خاصی را در محصول یا عنوان مورد نظر خود جستجو کنید، با اضافه کردن این واژه لاتین در ابتدای سایت مورد نظر خود، گوگل تنها آن سایت را برای شما باز می کند و دیگر سایت های پیشنهادی دیگر را نخواهید دید. در اصل این یکی از پرکاربردترین ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل است که بیشتر مخاطبین از آن استفاده می کنند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین لپ تاپ های MSI را بشناسید

استفاده از «..» بین دو سال برای محدود کردن تاریخ نتایج

زمانی که دوست داشته باشید از یک بازه زمانی خاص برای یک عنوان و موضوعی که مدنظرتان است اطلاع کسب کنید، با گذاشتن آن تاریخ در بین دو نقطه، به راحتی می توانید به مرجع درستی در گوگل دسترسی پیدا کنید. البته لازم بدانید که این بخش از گوگل برای واژه های فارسی به درستی کار نمی کند و بهتر که عنوان خود را به صورت لاتین جستجو کنید.

استفاده از @ برای پیدا کردن شبکه اجتماعی یک برند خاص

اگر به دنبال این هستید که اکانت های رسمی را در گوگل پیدا کنید، برای نمونه به دنبال اکانت رسمی اپل یا سامسونگ و هر چیز دیگری هستید، تنها با گذاشتن یک @ در ابتدای آن می توانید به راحتی آن را پیدا کنید. پس یکی دیگر از بهترین ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل بی شک این بخش می باشد.

مشاهده نقشه با اپراتور MAP:

زمانی که به دنبال ادرس دقیق یک مکان خاص هستید؛ به راحتی می توانید با سرچ کردن گزینه مپ به صورت لاتین قبل از دو نقطه، و سپس وارد کردن آدرس مدنظر به مپ و نقشه گوگل به صورت مستقیم دسترسی داشته باشید.

استفاده از In title: برای جستجوی کلید واژه در عنوان

اگر به دنبال یک کلید واژه مهم در بین تمام متن های موجود در وب سایت های گوگل هستید، بهتر با اضافه کردن نام آن کلید واژه بعد از اپراتور ذکر شده، عنوان مورد نظر خود را پیدا کنید.

نتیجه گیری

قطعا برای آنکه بتوانید به راحتی جوابی برای سوالات خود در جستجوگر گوگل پیدا کنید، ترفندهایی طراحی شده اند. پس با مراجعه به این مقاله می توانید استفاده از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل را سرلوحه تمام فعالیت های خود ر صفحات جستجوگر قرار دهید تا بتوانید به کارهای خود سرعت ببخشید و وقت بیهوده ای را تلف نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *