آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

مهمترین نکات عکاسی شهری

عکاسی شهری

عکاسی از مناظر شهری کاملا متفاوت از چشم‌اندازهای طبیعی است و باید هنگام عکاسی نکاتی رعایت شود.اگر در مناطق شهری زندگی می­کنید قطعا شانس زیادی برای دیدن سوژه­‌های طبیعی و عکس گرفتن از آنها را ندارید. در این بخش قصد داریم مهمترین نکات عکاسی شهری را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نکات عکاسی شهری

خط­ها را نادیده نگیرید!

استفاده مناسب از خطوط اطرافتان در ترکیب­ بندی عکس­هایی که می­گیرید (چه مناظر شهری و چه هر عکس دیگری)، می­تواند آن­ها را از خوب به بی­نظیر تبدیل کند. به این خطوط، خطوط راهنما یا پیشرو میگویند. خطوط راهنما در عکاسی شهری از اهمیت و زیبایی بالایی برخوردارند.

برخلاف ظاهر عکس که دوبعدی است، خطوط راهنما می‌توانند به عکس شما عمق بدهند و آن­ها را طبیعی­تر کنند. اگر نگاهی به اطرافتان داشته باشید، متوجه می­شوید که این خطوط کم نیستند: لبه ساختمان­ها، حاشیه و خط­ کشی خیابان­ها، پیاده­روها، پل­ها، خطوط راه­آهن، حصارکشی­ها، دیوارها و … همگی از این خطوط هستند. کلیدی­ترین موضوع در مورد خطوط راهنما، زاویه دید شما و عجله نکردن در پیدا کردن بهترین زاویه برای عکاسی است. با حوصله باشید و تمام زاویه‌­ها را ارزیابی کنید. با این کار ترکیبی که بهترین جلوه را به عکس شما می‌دهد و آن را جالب و کم ­نظیر می‌کند را پیدا می‌کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گران ترین دوربین های عکاسی دنیا

زاویه دوربین را عوض کنید

یکی از بهترین راه­ها برای خلق تصاویر جذاب، تغییر زاویه و چشم ­انداز رایج در عکاسی است. بیشتر عکس­هایی که از مناظر شهری گرفته می­شوند، از زاویه چشم انسان هستند. شما می­توانید با پایین آوردن دوربین و تغییر زاویه، سوژه­ها را بصورت متفاوت و جالب­تر ثبت کنید. در شهرها و عکاسی از ساختمان­ها، فرصت این را دارید که از بالا تر عکس­ها را بگیرید. مثلا از روی بالکن، پشت­بام، لبه پل و یا هرجای دیگری که چشم انداز وسیعی دارد.

تحرک در عکس

شهرها، فضاهای شلوغ و پر تحرکی هستند. مثل حرکت ماشین­ها و اتوبوس­ها و یا حتی مردم. شما می­توانید با گنجاندن این حرکات در عکس هایتان، احساسات و زنده بودن شهر را نشان دهید. اما چگونه؟ این کار با استفاده از تنظیمات دوربین یا گوشی تلفن همراهتان امکان­پذیر است، و البته صبر و حوصله خود شما.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی عروسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *