ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مهم ترین کلید میانبرهای ویندوز10 که باعث افزایش سرعتتان میشوند

کلید میانبرهای ویندوز10

به جرئت می توان گفت که ویندوز 10 محبوب ترین نسخه این سیستم عامل از مایکروسافت است. برای کسانی که کار با کیبورد را همواره ترجیح می دهند، مایکروسافت لیستی از کلیدهای میانبر را در ویندوز 10، منتشر کرده است. با استفاده از این میانبرها می توانید سرعت عملکرد خود را در هنگام کار با این سیستم عامل افزایش دهید. پس برای یادگیری مهم ترین کلید میانبرهای ویندوز10 این مطلب را بخوانید.

مهم ترین کلید میانبرهای ویندوز10

F2

بسیاری از کاربران برای تغییر نام یک یا چندین فایل، از منوی کلیک راست و سپس انتخاب گزینه “Rename” اقدام می‌کنند. اما یک روش ساده‌تر هم برای انجام این کار وجود دارد. برای تغییر نام فایل، کافیست آن را انتخاب کرده، کلید F2 را فشار داده و نام دلخواه خود را وارد کنید.

کلید Ctrl وکشیدن فایل‌ها و فولدرها

اگر می‌خواهید خیلی سریع فایل‌های یک فولدر را در فولدری دیگر کپی کنید کافی است دکمه Ctrl را فشار داده و نگه دارید و سپس با استفاده از ماوس، فایل‌ها را از منبع به مقصد بکشید. با این کار، فایل‌ها و فولدرها از یک جا به جای دیگر کپی می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه ای

کلید Shift و کشیدن فایل‌ها و فولدرها

برای انتقال فایل‌ها و فولدرها از یک قسمت به قسمتی دیگر، در واقع لازم نیست از دو میانبر جداگانه استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه Shift را نگه داشته و فایل‌ها یا فولدرها را از مبدا به مقصد بکشید. به این طریق، فایل‌ها از یک قسمت به قسمتی دیگر منتقل می‌شوند.

کلید ALT و کشیدن فایل‌ها و فولدرها

یک راه سریع برای ایجاد میانبر، نگهداشتن کلیدALT حین کشیدن و رها کردن فایل یا پوشه است.

کلیدهای ALT و Space

اگرچه همه کاربران از منوی سیستم استفاده نمی‌کنند اما این منو برای کوچک کردن، بزرگ کردن و بازیابی پنجره در ویندوز بسیار مفید و کاربردی است. برای دسترسی سریع به منوی سیستم، کافی است دو کلید میانبر Alt و Spacebar را بزنید.

کلیدهای CTRL و کلیک روی برنامه در نوار وظیفه

با نگه داشتن دکمه Ctrl و کلیک روی آیکون برنامه در نوار وظیفه، می‌توانید چندین پنجره مختلف از یک برنامه را مدیریت کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ AORUS 15P گیگابایت رونمایی شد

کلیدهای میانبر CTRL و F5

اگر می‌خواهید یک صفحه وب را همزمان با حذف حافظه نهان، ریفرش کنید، از کلیدهای میانبر F5 و Ctrl استفاده کنید. هنگامی که از این میانبر استفاده می‌کنید مرورگر، حافظه نهان این صفحه وب را پاک می‌کند و یک نسخه جدید از سرور درخواست می‌کند.

کلیدهای میانبر CTRL و دوبار کلیک یا CTRL و Enter

اگر می‌خواهید یک فولدر را در یک پنجره جدید در ویندوز اکسپلورر باز کنید می‌توانید از میانبر Ctrl و دوبار کلیک استفاده کنید یا یک فایل را انتخاب کرده و کلیدهای میانبر Ctrl و Enter را بزنید.

کلید میانبر Win و Home

اگر کل صفحه دسکتاپ شما به علت باز کردن تعداد زیادی پنجره‌ اشغال شده است کلید میانبر Win و Home را فشار دهید تا صفحه‌ی تمام برنامه‌ها به جز برنامه مورد نظر کوچک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *