بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

SHURE BLX24/PG58 microphone

میکروفن های بی سیم انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها میکروفن‌های بی سیم دستی است. در این مقاله به بررسی میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone می‌پردازیم. همان طور که می‌دانید کمپانی شور از جمله کمپانی‌های قدرتمند در زمینه تولید میکروفن است. این محصول هم یکی دیگر از محصولات عالی این کمپانی است.

میکروفون بیسیم دستی یا وایرلس

میکروفون بیسیم دستی به انواعی از میکروفون‌ها گفته می‌شود که قادرند بدون نیاز به اتصال توسط سیم، امواج صوتی را به امواج الکتریکی تبدیل کنند. در این میکروفن‌ها یک گیرنده وجود دارد‌. خیلی راحت بدون نیاز به سیم و بدون محدودیت در حرکت می‌توانید از این میکروفن استفاده کنید.

کاربردهای مهم میکروفون بی سیم دستی

میکروفون‌های وایرلس یک جایگذرین عالی برای میکروفن‌های سیم دار و قدیمی است‌.  با این میکروفن‌ها دیگر از راه اندازی‌های سخت رها می‌شوید و همچنین در صحنه نگران این نخواهید بود که خدایی نکرده پایتان به سیم‌های دراز و دست و پا گیر میکروفن گیر کند و بیفتید. از این میکروفون‌ها می‌توانید در موارد مختلفی استفاده کنید. ازجمله ضبط صدا آلات موسیقی، سخنرانی، مصاحبه، تولید ویدیوهای آموزشی، ضبط انواع محتوای صوتی و پادکست.

نحوه کار میکروفون‌های بی سیم

میکروفون‌های بی سیم دستی دارای سه بخش اصلی می‌باشند. دستگاه ورودی،  فرستنده و  گیرنده بخش‌های اصلی این محصول می‌باشند. سیگنال‌های صوتی به واسطه دستگاه ورودی به فرستنده ارسال می‌شود و فرستنده آن‌ها را به گیرنده می‌فرستد. منظور از فرستنده قسمتی است که صوت را به امواج رادیویی تبدیل می‌کند و در آخر در قسمت گیرنده امواج به ولتاژ یا امواج الکتریکی تبدیل می‌شوند. ممکن است  فرستنده‌های میکروفون‌های بی سیم از نوع کمری باشند که در  برخی میکروفون‌های دیده می‌شود و یا درون دسته میکروفون قرار می‌گیرند.

انواع میکروفون بی سیم

به همه میکروفون‌هایی که بدون سیم‌ها راه اندازی شوند و بتوان از آن‌ها استفاده کرد، جزء میکروفون‌های بی سیم محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین انواع این میکروفن‌ها می‌توان به میکروفن بی سیم دستی، هدمیک وایرلس، میکروفن یقه‌ای بی سیم اشاره کرد.

میکروفن بیسیم دستی

میکروفون بیسیم دستی از متداول‌ترین میکروفن‌های بی سیم است که کاربرد بسیاری دارد. این میکروفن‌ها دارای بدنه مقاومی هستند. همچنین قیمتی مناسب دارند. حتما شما هم این میکروفن‌ها را در دست خوانندگان و مجریان زیاد دیده باشید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گیمبال موبایل دی جی آی DJI Osmo Mobile 4 Smartphone Gimbal

میکروفن هدمیک وایرلس

میکروفون‌های هدمیک که به وسیله یک بند پشت گردن قرار داده می‌شود، روی سر ثابت می‌شوند. در این میکروفون‌ها از فرستنده‌های کمری استفاده می‌شود. این میکروفن‌ها برای ضبط گزارش‌هایی که احتیاج به فعالیت سوژه دارد، بسیار کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربرد این میکروفن می‌توان برای گزارش‌های ورزشی اشاره کرد.

میکروفن یقه‌‌ای بیسیم

میکروفون‌های یقه‌‌ای بی سیم جزء عمومی‌ترین میکروفون‌های بی سیم هستند که در مصارف مختلف قابل استفاده هستند. این میکروفون‌ها در کیفیت‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرند و به نسبت قیمت متفاوتی نیز دارند. از این میکروفن معمولا برای تهیه محتواهای آموزشی، سرگرمی، ضبط فیلم‌های کوتاه، پادکست و انواع محتوای صوتی، سخنرانی، مصاحبه، ضبط آلات موسیقی و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود.

در کنار میکروفون‌های وایرلس به چه تجهیزات نیاز است؟

برای استفاده از میکروفون‌های بی سیم دستی با توجه به کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید شاید به پایه نیاز داشته باشید. اگر از این میکروفون‌ها برای ضبط صدای آلات موسیقی استفاده می‌کنید باید پایه‌های مخصوص سازها را تهیه کنید. در کل یکی از تجهیزاتی که در کنار هر میکروفون بی سیم نیاز است، خز یا ابر بادگیر می‌باشد تا صداها واضح‌تر ثبت شده و صداهای مزاحم و فرکانس‌های محیطی و نویزها حذف شوند.

کاربردهای میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

 میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone در موارد بسیاری قابل استفاده است. از مهم‌ترین این موارد می‌توان در مجالس عروسی اشاره کرد که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا کارایی بسیاری دارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و یک مراسم فوق‌العاده را پشت سر بگذارید. همچنین برای کنفرانس‌های آموزشی مختلف نیز از میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone استفاده می‌شود. با توجه به کیفیت صدای عالی این میکروفن، برای کنفرانس‌ها و مراسم‌های شلوغ بسیار کارآمد است. همچنین شما قادر خواهید بود به راحتی یک کابل گیتار WA302 را به میکروفن وصل کنید و صدای گیتار خود را به آسانی ضبط کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021

وزن کم و کارکرد فوق العاده این میکروفن

وزن میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone دارای بسیار کم که این یک ویژگی مثبت برای این میکروفن محسوب می‌شود. زیرا در زمان طولانی دست شما را خسته نمی‌کند. همچنین دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خط و خش است. همین ویژگی‌ها است که این میکروفن را به یک محصول بسیار با کیفیت تبدیل کرده است. این محصول دارای طراحی ارگونومیک است به همین دلیل  در دست گرفتن آن بسیار ساده و راحت می‌باشد. روی این میکروفن دکمه‌های انتخاب کانال و گروه قرار داده شده است که به کمک آن‌ها به راحتی و  سریع قادر خواهید بود فرکانس میکروفن خود را با گیرنده مطابق کنید. دکمه خاموش روشن آن که به راحتی قابل فشار دادن است از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌باشد. این میکروفن دارای یک دکمه تنظیم صدا نیز می‌باشد.

 ویژگی‌های مهم میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

دارای  کیفیت صدای بسیار بالا به دلیل استفاده از یک گیرنده داخلی بر روی آن است‌. این گیرنده از ریزپردازنده‌های بسیار قوی‌ای استفاده می‌کند تا کیفیت صدای شما را به طور از راه دور و بی سیم افزایش دهد. دارای یک صفحه نمایش ال ای دی است که قدرت سیگنال ورودی از روی آن قابل تشخیص است. از ویژگی‌های دیگر این محصول سازگاری کامل آن با شرایط مختلف است به همین دلیل کاربری متنوعی دارد.

راهنمای خرید میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

با توجه به محصولات فیک و بی کیفیت بسیار در بازار دیگر نگران پیدا کردن محصولات اصل و باکیفیت نباشید. مجموعه ما محصولات اصل را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای خرید این محصول کافی‌ست به صفحه خرید این محصول در سایت ما بروید و به آسانی سفارش خود را ثبت کنید. با خرید از مجموعه ما از تخفیف‌های خوبه  و همچنین ارسال رایگان ما نیز بهره‌مند شوید. با خیال آسوده خرید کنید رضایت شما هدف اصلی مجموعه پایاتل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *