معرفی تجهیزات موبایل, موبایل و تجهیزات جانبی

نحوه انتخاب بهترین کارت حافظه برای گوشی هوشمند

در این مقاله نکاتی را که باید قبل از خرید کارت حافظه برای گوشی هوشمند خود بدانید را بررسی کرده ایم.

تلفن هوشمند به دلیل اینکه همیشه همراه ما است دستگاهی است که ترجیح می دهیم تقریباً هر چیزی را که دیجیتال است، از جمله عکس، اسناد، فیلم، یادداشت و موارد دیگر در آن نگهداری کنیم. از این رو، احتمال اینکه به زودی فضای ذخیره سازی گوشی هوشمندمان تمام شود بسیار زیاد است و مطمئناً می خواهیم راهی برای به دست آوردن فضای بیشتری ایجاد یا پیدا کنیم.

متأسفانه، اگر کاربر iPhone یا iPad هستید، این انتخاب برای اضافه کردن فضای اضافی ندارید. با این حال، به عنوان یک کاربر تلفن هوشمند اندرویدی، ممکن است خوش شانس باشید که فضای ذخیره سازی اضافی را با کمک کارت حافظه اضافه کنید.

قبل از خرید کارت حافظه، مشخصات گوشی هوشمند خود را در مورد افزودن حافظه خارجی بررسی کنید. دریابید که آیا گوشی دارای اسلات میکرو اس‌دی است یا خیر، معمولاً گوشی‌های نسل فعلی جایی مانند سینی سیم‌کارت در داخل گوشی برای قرار دادن microSD دارند. پس از تایید قابلیت افزایش حافظه گوشی هوشمند خود، به غیر از قیمت، چند فاکتور دیگر وجود دارد که باید قبل از خرید کارت در نظر بگیرید.

ظرفیت

بسته به ظرفیت کارت های microSD دو نوع مختلف وجود دارد. SDHC مخفف کارت های Secure Digital High Capacity دارای محدوده ظرفیت ذخیره سازی از 2 گیگابایت تا 32 گیگابایت است. Secure Digital Extended Capacity یا SDXC ظرفیت نگهداری حافظه گسترده‌تری دارد، یعنی از 32 گیگابایت و 2 ترابایت.

بسته به اندازه حافظه خارجی که گوشی هوشمند شما می تواند پشتیبانی کند، باید تصمیم بگیرید که کدام کارت حافظه را خریداری کنید. به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی 9 از کارت حافظه تا 400 گیگابایت پشتیبانی می کند. با این حال، کارت حافظه 512 گیگابایتی ممکن است کار نکند.

سرعت

هر دو SDHC و SDXC  با سرعت فوق العاده بالا (UHS) پشتیبانی می کنند و بسته به سرعت سه تغییر دارند:

UHS-I، تا 104 مگابایت در ثانیه
UHS-II، تا 312 مگابایت بر ثانیه
UHS-III، تا 624 مگابایت بر ثانیه.

این سرعت ها نشانگر سرعتی است که داده ها می توانند بسته به مدار حرکت کنند. در حالی که کارت‌های حافظه UHS هنوز می‌توانند روی اسلات‌های گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر کار کنند، به سرعت مطلوب خود نمی‌رسند، در عوض ممکن است تنها با سرعت ۲۵ مگابایت بر ثانیه کار کنند.

این مطلب را هم ببینید
ارمغان دنیای تکنولوژی، قفل دوچرخه خود را با اپلیکیشن باز کنید!

تعیین سرعت کارت حافظه ای که گوشی هوشمند شما می تواند پشتیبانی کند مهم است، اما در مقایسه با شناسایی سازگاری و فرمت ها می تواند کمی دشوار باشد. به طور معمول، شش نشانگر سرعت کارت پشتیبانی شده را نشان می دهد و همه آنها می توانند توسط سازنده استفاده شوند:

1. کلاس سرعت: حداقل سرعت نوشتن یک کارت حافظه را بر حسب مگابایت بر ثانیه نشان می دهد.

2. کلاس سرعت UHS: حداقل سرعت نوشتن کارت microSD را نشان می دهد که از سه دسته UHS پشتیبانی می کند.

3. کلاس عملکرد برنامه: سرعت حداقل سرعت نوشتن را نشان می دهد که در 10 مگابایت بر ثانیه با حداقل سرعت نوشتن و خواندن تصادفی، که در IOPS (عملیات ورودی/خروجی در ثانیه) اندازه گیری می شود، حفظ می شود. این سرعت باعث می‌شود برنامه‌های اندرویدی در هنگام ذخیره و اجرا روی کارت، عملکرد مناسبی داشته باشند. از این رو هنگامی که قصد دارید کارتی داشته باشید که بتوانید برنامه های اندروید را در آن نصب کنید، این ویژگی است که باید هنگام خرید کارت حافظه برای گوشی هوشمند خود به آن توجه کنید.

4. کلاس سرعت ویدیو: اگر قصد دارید حافظه گوشی خود را برای ضبط ویدیو افزایش دهید، این معیاری است که باید هنگام خرید کارت microSD به آن توجه کنید. کلاس سرعت ویدئو حداقل سرعت نوشتن متوالی را تنظیم می کند که هنگام فیلمبرداری بسیار مهم است، هرچه وضوح دوربین گوشی هوشمند شما بالاتر باشد، سرعت بیشتری را نیاز دارید.

5. سرعت نامی: همه سازندگان این سرعت را روی کارت چاپ نمی کنند، اما آنهایی که این سرعت را انجام می دهند، سرعت را بر حسب مگابایت در ثانیه می نویسند و حداکثر سرعت محصول را نشان می دهند تا بتوانید سریع ترین کارت را انتخاب کنید.

6. سرعت نسبی: این روش دیگری برای بازاریابی کارت با نمایش سرعت کارت در حالی است که به روزهای قدیمی نوشتن سی دی اشاره می کند. بنابراین اگر یک کارت microSD چیزی در حدود 100 x 150KBps داشته باشد، به این معنی است که سرعت کارت 15 مگابایت در ثانیه است.

این مطلب را هم ببینید
تبلت لنوو M10 با قیمت مقرون به صرفه معرفی شد

هدف

انتخاب کارت حافظه ای که به بهترین وجه مناسب گوشی هوشمند شما باشد باید با هدفی که قصد استفاده از آن را دارید تعیین کنید. این همیشه به این معنا نیست که خرید یک کارت گران قیمت با سرعت بالا و پر حجم ترین حافظه برای گوشی شما بهترین است. خرید یک کارت UHS-II ممکن است پرهزینه باشد و اگر برای هدف درست استفاده نشود، حتی ممکن است نتوانید مزایای آن را ببینید.

بنابراین، اگر قصد خرید یک کارت حافظه قابل ارتقا دارید که می‌توانید با آن ویدیوهای 4K بگیرید و آنها را ذخیره کنید، به دنبال کارتی باشید که سرعت و اندازه ویدیو بهتری داشته باشد. از طرف دیگر، اگر قصد ذخیره برنامه‌ها را دارید، به دنبال کارت حافظه‌ای باشید که رتبه بالاتری در کلاس Application Performance داشته باشد.

قابلیت اطمینان

چندین کارت حافظه ارزانتر و بدون برند در بازار موجود است. چنین کارت هایی به ندرت تحت آزمایش های سخت و شدید قرار می گیرند، بنابراین آنها را غیر قابل اعتماد می کند. چنین کارت‌هایی می‌توانند داده‌های شما را آسیب‌پذیر کنند، منجر به از دست رفتن داده‌ها یا گوشی هوشمند شما در معرض حملات بدافزار شوند. گاهی اوقات، خود این کارت ها ممکن است بدافزاری داشته باشند که در نهایت می تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

انتخاب کارت صحیح:

اگر می‌خواهید تلفن و داده‌هایتان ایمن باشند، ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر برای دریافت کارت microSD از یک برند معتبر هزینه کنید. همچنین مراقب کارت‌های microSD تقلبی باشید که ممکن است در فروشگاهایی که تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهند پیدا کنید.

علاوه بر این، بسته به نوع عملکرد و هدفی که می‌خواهید از کارت استفاده کنید، ممکن است مجبور به پرداخت یک قیمت بالاتر باشید. بهتر است از خرید از یک خرده‌فروش غیرمجاز خودداری کنید و در هنگام سفارش کارت حافظه فقط به فروشندگان آنلاین قابل اطمینان، اعتماد کنید زیرا برای عملکرد صحیح گوشی هوشمند شما بسیار مهم هستند. علاوه بر این، یک کارت حافظه تقلبی یا با کارایی پایین می تواند بیشتر از اینکه به گوشی هوشمند شما کمک کند، ضرر دارد.
آیا به دنبال کارتی برای گوشی هوشمند خود هستید؟ برای مشاهده طیف کامل کارت های microSD سازگار، اکنون به وب سایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *