اخبار تکنولوژی, تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نخستین لپ تاپ با نمایشگر حفره دار جهانی رونمایی شد

لپ تاپ با نمایشگر حفره دار

امروز می خواهیم درباره ی لپ تاپ با نمایشگر حفره دار صحبت کنیم. لپ‌تاپ‌ها در اشکال و اندازه‌ها و با ده‌ها پیکربندی سخت‌افزاری مختلف عرضه می‌شوند، بنابراین انتخاب مناسب برای کسب‌وکارتان می‌تواند کمی مشکل باشد. پس از مقایسه اندازه هارد دیسک و سرعت کارت شبکه بی سیم، تفاوت در انواع نمایشگر لپ تاپ و آنچه برای شرکت خود نیاز دارید را در نظر بگیرید. درک اصول اولیه نمایشگر لپ تاپ به شما کمک می کند تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. اگر می خواهید بیشتر با لپ تاپ با نمایشگر حفره دار آشنا باشید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اندازه ی این لپ تاپ ها به چه صورت است؟

نمایشگرهای لپ تاپ از کامپیوترهای بسیار کوچک، 10 اینچی “نت بوک” که عمدتاً برای گشت و گذار در اینترنت و پردازش کلمات اولیه طراحی شده اند، تا صفحه نمایش های 17 اینچی یا بزرگ تر که به اندازه یک مانیتور دسکتاپ هستند را شامل می شود. هر دو اندازه مزیت هایی دارند و اندازه های بین آنها درواقع همه چیز بستگی به این دارد که شما برای چه چیزی به لپ تاپ نیاز دارید. صفحه‌های بزرگ‌تر برای نرم‌افزارهای ویرایش گرافیک و کارهای ویدیویی مفید هستند، در حالی که نمایشگرهای کوچک‌تر لپ‌تاپ شما را سبک‌تر و راحت‌تر در کیف‌های کوچک‌تر قرار می‌دهند. این یک مزیت برای سفر به شمار می آید.

انواع نمایشگر: حروف زیادی به صفحه نمایش لپ تاپ متصل می شوند: LCD، LED، VGA، CCFL، XVGA، VGA. این مهم است که آنها را مستقیم نگه دارید. نمایشگرهای لپ تاپ همگی نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) هستند و دارای دو نوع منبع نور هستند. LED یا CCFL. CCFL یا لامپ های فلورسنت کاتد سرد، یک فناوری نورپردازی هستند که برای نمایش تصویر بر روی LCD استفاده می شود. دیودهای ساطع کننده نور (یا LED) نیز نور ساطع می کنند، اما به روشی متفاوت از صفحه نمایش CCFL. CCFL تمایل دارد تا نور را از یک لامپ در پشت صفحه نمایش دهد، در حالی که LED ها را می توان در فواصل دور صفحه نمایش قرار داد و نمایشگرها را نازک تر و سبک تر می کند. لپ تاپ با نمایشگر حفره دار این گونه کار می کند.

این مطلب را هم ببینید
ایرباد HBS-FN7 ال جی رونمایی شد

وضوح این لپ تاپ به چه شکلی است؟

علاوه بر فناوری نور پس‌زمینه، نمایشگرهای لپ‌تاپ با وضوح آنها اندازه‌گیری می‌شوند. تعداد پیکسل‌هایی که می‌توانند نمایش دهند. نمایشگرهای رایانه از یک سیستم رتبه بندی پیروی می کنند که روی “VGA” که مخفف “آرایه گرافیکی ویدئویی” است، لنگر انداخته است. نمایشگرهای VGA اطلاعات را با ابعاد 640 در 480 پیکسل نشان می دهند. XGA (آرایه گرافیکی توسعه یافته) با رزولوشن 1024 در 768 پیکسل نمایش داده می شود و نمایشگرهای لپ تاپ مدرن از WXGA (واید XGA) با رزولوشن 1280 در 780 پیکسل تا QXGA (XGA کوانتومی) در 2048 در 1536 پیکسل است. لپ تاپ با نمایشگر حفره دار نیز دارای نمایشگر عالی است.

علاوه بر نمایشگر داخلی لپ‌تاپ‌ها، برخی از آنها گزینه خروجی ویدیویی دارند که به شما امکان می‌دهد نمایشگر دوم را به رایانه خود متصل کنید. هنگام خرید لپ‌تاپ، در نظر داشته باشید که اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای یک کانکتور خروجی ویدیویی با کیفیت بالا هستند، برای اینکه لپ‌تاپ شما را از طریق کابل HDMI به تلویزیون HD متصل کنید، و یک کانکتور برای مانیتور کامپیوتر سنتی. اگر کاری که انجام می‌دهید به بهترین شکل روی دو صفحه نمایش انجام می‌شود، به دنبال لپ‌تاپ‌هایی باشید که ویدیوهای خروجی دارند.

در چه مواردی استفاده می شوند؟

پس از انتخاب CPU، GPU، RAM و فضای ذخیره سازی مورد نیاز در لپ تاپ، گاهی اوقات صفحه بعدی در ردیف صفحه نمایش آن است. اکنون، بسته به اینکه برای چه چیزی از آن استفاده می کنید (شاید بازی های رقابتی، شاید تولید محتوا یا شاید حتی هر دو)، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. شما می توانید به راحتی لپ تاپ با نمایشگر حفره دار انتخاب کنید.

ما می دانیم که بیشتر شما قبلاً با عباراتی مانند نرخ به روز رسانی یا زمان پاسخگویی یا پانل های TN برخورد کرده اید، حتی ممکن است برخی از آنها این سوال را پرسیده باشند که “G-sync در جهان چیست؟” خوب امروز، ما در راهنمای Laptop Display 101: Types Display به این سوالات برای شما پاسخ خواهیم داد. بسیار خب، بیایید برویم نمایشگر مورد نیاز خود را پیدا کنیم.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ هواوی میت بوک 16 در تاریخ ۲۹ اردیبهشت معرفی خواهد شد

انواع صفحه نمایش

بیایید در مورد رایج ترین عامل در انتخاب نمایشگر، بحث کنیم. لپ‌تاپ‌ها نیز مانند تلفن‌های همراه به انواع مختلفی از پنل‌ها مجهز هستند، اگرچه گزینه‌های کمتری دارند. در حال حاضر سه نوع نمایشگر برای لپ‌تاپ‌ها وجود دارد و نوع سوم اخیراً در بازار ظاهر شده است: Twisted Nematic (TN)، سوئیچینگ در هواپیما (IPS) و دیود نوری ارگانیک (OLED). هر کدام از این پنل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. درواقع لپ تاپ با نمایشگر حفره دار دارای انواع متفاوتی است.

لپ تاپ با نمایشگر حفره دار

بیایید با چند عبارت، یعنی زمان پاسخ، نرخ تازه‌سازی و G-Sync نیز روشن شویم. زمان پاسخگویی سرعتی را که در آن یک پیکسل می تواند تغییر را از سیاه به سفید یا از یک سایه خاکستری به سایه دیگر نشان دهد را تعیین می کند. اغلب با تاخیر ورودی اشتباه گرفته می شود، که اندازه گیری سرعت ثبت ورودی یک دستگاه جانبی، مثلاً ماوس یا صفحه کلید، روی نمایشگر است.

زمان پاسخگویی بیشتر بر روی تصاویر نمایشگر تأثیر می‌گذارد، و به ویژه زمانی که اتفاقی سریع روی صفحه رخ می‌دهد، مهم است. زمان‌های پاسخ‌دهی همچنین بر اینکه نمایشگر «شبح‌سازی» را تجربه می‌کند یا نه، تأثیر می‌گذارد، پدیده‌ای که در آن ردهای یک جسم متحرک روی صفحه قابل مشاهده می‌شود، زیرا تغییر پیکسل‌ها زمان زیادی می‌برد. این اغلب با نمایش زمان پاسخ طولانی تر اتفاق می افتد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با لپ تاپ با نمایشگر حفره دار آشنا کنیم. از طرف دیگر، نرخ رفرش تعداد دفعاتی است که صفحه نمایش تصویر روی آن را تازه می کند. نرخ‌های تازه‌سازی با نرخ فریم متفاوت است، که روشی معروف برای اندازه‌گیری در محک زدن عملکرد دستگاه‌ها است. این به این دلیل است که نرخ تازه‌سازی در واقع حداکثر نرخ فریمی را که یک صفحه نمایش می‌تواند نمایش دهد تعیین می‌کند، به همین دلیل است که هنگام استفاده از دستگاه‌های قدرتمند بهتر است نرخ تازه‌سازی بالاتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *