مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

نرم افزارهای حیاتی ویندوز که باید نصب شوند

نرم افزارهای ضروری ویندوز

تردیدی نیست که ویندوز یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های عامل‌ رایانه‌ای در سراسر جهان است و هر سال مقاله‌های متعددی در مورد ضروری‌ترین و برترین نرم‌افزارهای آن در زمینه‌های مختلف منتشر می‌شود. اگر به هر دلیلی مجبور به تعویض ویندوز هستید و یا می خواهید بر روی سیستم جدید خود ویندوز نصب کنید ، این مقاله را تا انتها بخوانید تا نرم افزارهای حیاتی ویندوز که باید نصب شوند را بشناسید.

نرم افزارهای حیاتی ویندوز که به آنها نیاز پیدا خواهید کرد

مرورگر اینترنت

گوگل کروم را می‌توان به دلایلی مثل سرعت بالا، جست‌وجوی سریع تصویر و کتابخانه‌ی وسیع افزونه‌ها، اولین اولویت نصب مرورگر در نظر گرفت. با قابلیت هماهنگی میان‌پلتفرمی می‌توانید تب‌های نسخه‌ی دسکتاپ را در نسخه‌ی کروم تلفن همراه یا برعکس اجرا کنید.

اپرا هم مرورگری رایگان و سریع است و حتی روی اتصالات کند هم عملکرد خوبی دارد. اپرا همچنین امکان دسترسی رایگان کاربرها به خدمات شبکه‌ی خصوصی مجازی خود به‌نام Opera VPN را می‌دهد و به این ترتیب کاربر می‌تواند به شکل بی‌نام به جست‌وجو در اینترنت بپردازد.

به هر حال بهتر است با کمی تحقیق درباره مرورگرها یک یا چند مرورگر خوب برای سیستم عامل خود نصب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن تم مشکی جستجوی گوگل در کامپیوتر

حافظه‌ی ابری

اگر به‌دنبال استفاده از سرویس ابری هستید، گوگل درایو و وان درایو مایکروسافت بهترین گزینه‌ها هستند. گوگل درایو دارای ۱۵ گیگابایت حافظه‌ی مشترک بین حساب‌های جیمیل و Google Photos است و وان درایو با داشتن ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان، ادغام و یکپارچگی خوبی با سایر محصولات مایکروسافت مانند ویندوز و آفیس دارد. گوگل درایو برای هر پلتفرم دارای یک اپلیکیشن است. بنابراین می‌توانید فایل‌های خود را از اپلیکیشن دلخواه دریافت کنید. در ویندوز، اپلیکیشن Backup and Sync گوگل امکان پشتیبان‌گیری از پوشه‌ها روی کامپیوتر و دستگاه‌های خارجی را می‌دهد.

پخش موزیک

تعداد زیادی سرویس پخش زنده‌ی موسیقی در بازار وجود دارد اما بهترین گزینه Spotify است. طرح رایگان تبلیغاتی این سرویس امکان شنیدن تعداد نامحدودی از ترک‌های موسیقی را می‌دهد و طرح پریمیوم آن برای علاقه‌مندان به موسیقی توصیه می‌شود. اسپاتیفای، همچنین منبع صدها پادکست است که به‌راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

مایکروسافت آفیس

بدون شک مایکروسافت آفیس بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آفیس با امکانات یکپارچه است که بسیاری از افراد در سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. از دیگر نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس می‌توان به LibraOffice اشاره کرد. این مجموعه کاملا رایگان است و شامل جایگزین‌هایی برای مایکروسافت ورد، اکسل، پاورپوینت، اکسس و دیگر نرم‌افزارها است. البته نرم افزارهای جایگزین مایکروسافت آفیس نیز وجود دارند که در صورت تمایل می توانید اقدام به نصب آنها کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریستارت کردن کامپیوتر از راه دور

نرم افزارهای ضروری ویندوز

ویرایش تصویر

Paint.NET یکی از اولویت‌های ویرایش تصویر است. این نرم‌افزار بسیار قدرتمندتر از Microsoft Paint است اما محیط کاربری آن شلوغ و گیج‌کننده نیست. با این ابزار به‌راحتی می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را محو کنید، نورپردازی آن‌ها را تغییر دهید و شکل و متن دلخواه را تنها با چند کلیک به تصویر اضافه کنید. همچنین پلاگین‌های زیادی برای توسعه‌ی قابلیت‌های این نرم‌افزار وجود دارد.

مدیا پلیر

KM Player گزینه‌ی پیشنهادی دیگری برای مدیا پلیر است. رابط کاربری این نرم‌افزار برای یک کاربر متوسط، ساده است. از امکانات این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت کنترل پیشرفته‌ی صفحه‌ی نمایش مثل شفافیت و نسبت تصویر، قابلیت تغییر اندازه‌ی تصویر، قابلیت تکرار یک قسمت یا عقب و جلو رفتن و کنترل حالت تکرار و همچنین جست‌وجو و یافتن زیرنویس‌های آنلاین، استفاده از چند زیرنویس و کنترل موقعیت و جهت‌گیری آن‌ها اشاره کرد. اگرچه مصرف منابع سیستم در این نرم‌افزار بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *