مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

نرم افزارهای ضروری ویندوز که باید نصب شوند!

نرم افزارهای ضروری ویندوز

نرم افزار های بسیاری برای ویندوز وجود دارند. همه ما می دانیم که پس از نصب ویندوز، نیاز است یک سری برنامه کاربردی به آن اضافه شود. اگرچه در زمان نصب یکی از نسخه‌های سیستم عامل ویندوز، نرم افزارها و برنامه‌های پیشفرض زیادی نیز با آن نصب می‌شوند. اما ممکن است برخی از این برنامه ها بدون کاربرد و یا مورد علاقه ما نباشند و ترجیح دهیم از جایگزین های بهتری برای آن ها استفاده کنیم. از این رو در این بخش می خواهیم جایگزین هایی برای چند مورد از نرم افزارهای ضروری ویندوز به شما عزیزان معرفی کنیم:

نرم افزارهای ضروری ویندوز

Microsoft Edge < Google Chrome

نرم افزارهای ضروری ویندوز

Edge و IE اکنون هر دو جزو برنامه های پیشفرض ویندوز هستند. همانطور که می دانید مرورگر IE سالهاست که توسط کاربران تحریم شده و دیگر کسی به سراغش نمی رود. از این رو مایکروسافت در تلاش است تا با مرورگر جدید Edge و افزودن قابلیت ها مختلف به آن ، کاربران را جذب کند. با وجود همه این ها ، پیشنهاد ما به شما همراهان گرامی مرورگر قدرتمند و پرطرفدار گوگل Chrome است. هرچند مرورگرهای حرفه ای زیادی برای پلتفرم ویندوز طراحی شده اند اما تعداد افزونه‌های موجود برای مرورگر Chrome و همچنین توانایی آن در مدیریت حافظه حقیقتا ستودنی است.

Windows Media Player < VLC Media Player

پخش‌کننده پیشفرض ویندوز و یا همان Windows Media Player یار قدیمی این سیستم عامل است. به لطف افزایش سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی و ویدیو و از طرفی نبود درایورهای مناسب برای پخش بر روی سیستم‌های کامپیوتری، کاربران بیشتر به تماشا بر بستر وب روی آورده‌ و کمتر از Windows Media Player استفاده می‌کنند. از این رو ما VLC Media Player به عنوان جایگزین پخش کننده پیشفرض ویندوز به شما معرفی می کنیم. مزیت پخش‌کننده VLC را باید در پشتیبانی آن از تمامی پسوندها دانست، به طوری که هر فایل صوتی و یا تصویری را که در درون آن انتخاب کنید،

این مطلب را هم ببینید
روش های دانلود فیلم از اینترنت

Microsoft Paint < Paint.NET

نرم افزارهای ضروری ویندوز

نرم افزار Paint نسبت به سالهای گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته است اما هنوز نمی‌توان برای اعمالی بیش از برش و یا تغییر سایز عکس بر روی آن حساب باز کرد. نیاز به ویرایش و اعمال تغییرات مختلف بر روی تصاویر ای روزها بیش از گذشته در کاربران احساس می شود. اپلیکیشن رایگان Paint.NET انتخابی است که استفاده از آن به جای برنامه های پیشفرض ویندوز به منظور ویرایش تصاویر پیشنهاد می‌شود. این برنامه قابلیت های بیشتری نسبت به paint پیش فرض ویندوز دارد.

++Notepad < Notepad

یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای ویندوزی که استفاده های زیادی برای کاربران دارد، Notepad می باشد. اپلیکیشن‌های زیادی برای ایجاد سریع فایل‌های متنی و ویرایش آن‌ها وجود دارند، اما به لطف وجود ++Notepad دلیلی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد. ++Notepad یکی از قدرتمند ترین ویرایشگرهای متنی است که علاوه بر کاربران عادی، مورد استفاده طیف گسترده ای از برنامه نویسان حرفه ای نیز قرار می گیرد.

این مطلب را هم ببینید
زمان عرضه اینترنت 5G در ایران

Snipping Tool < ShareX

نرم افزارهای ضروری ویندوز

ابزار برش یا همان Snipping Tool موجود در ویندوز، راه بسیار سریع‌تری در مقایسه با فشردن کلید PrintScreen و سپس ذخیره‌سازی نتیجه در ابزار Paint محسوب می‌شود، اما هنوز قابلیت‌های آن بسیار ابتدایی و ساده است. از این رو ما به شما برنامه ShareX را پیشنهاد می کنیم. این نرم افزار امکانات قابل توجهی داشته و از سرویس های مختلفی برای بارگذاری تصاویر پشتیبانی می کند. اگرچه این برنامه از ویرایشگر قدرتمند Greenshot استفاده می‌کند، اما ابزار فوق‌العاده‌ای بر بستر آن ساخته است. از دیگر امکانات فوق‌العاده آن باید به قابلیت اسکرول کردن اشاره کرد تا به این وسیله بتوان محیط بیشتری را در یک اسکرین‌شات جای داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *