تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو معرفی شدند

نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو

امروز قصد داریم شما را با نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو آشنا کنیم. ThinkPad خطی از رایانه‌های لپ‌تاپ و تبلت‌های تجاری است که توسط Lenovo و سابقاً IBM طراحی، توسعه و عرضه شده است. این خط در ابتدا توسط IBM تا سال 2005 فروخته شد، زمانی که بخشی از تجارت شرکت توسط Lenovo خریداری شد. ThinkPads دارای یک زبان طراحی جعبه ای و مشکی متمایز است که از یک جعبه ناهار بنتو ژاپنی الهام گرفته شده است که در سال 1990 ایجاد شد و هنوز در برخی از مدل ها استفاده می شود. اگر می خواهید بیشتر با نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این لپ تاپ ها چه ویژگی هایی دارد؟

اکثر مدل ها همچنین دارای یک نقطه قرمز رنگ روی صفحه کلید هستند که به یک ویژگی طراحی نمادین و متمایز مرتبط با خط ThinkPad تبدیل شده است. خط ThinkPad اولین بار در تاسیسات IBM Yamato در ژاپن توسعه یافت و اولین ThinkPad در اکتبر 1992 منتشر شد. موفقیت چشمگیری در بازار کسب و کار داشته است. لپ‌تاپ‌های ThinkPad در فضای بیرونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و برای سال‌ها تنها لپ‌تاپ‌هایی بودند که برای استفاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی گواهینامه دریافت کردند. ThinkPads نیز برای چندین سال یکی از لپ‌تاپ‌های مورد استفاده سازمان ملل بوده است.

نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو

ThinkPad برای رقابت با Toshiba و Compaq که دو نوت بوک قابل حمل اول را با تاکید بر فروش به مدرسه بازرگانی هاروارد ساخته بودند، توسعه یافت. وظیفه ایجاد یک نوت بوک به تأسیسات یاماتو در ژاپن، به سرپرستی آریماسا نایتو (内藤在正، نایتو آریماسا، اکنون عضو لنوو و معاون واحد تجاری رایانه شخصی و دستگاه‌های هوشمند لنوو)، یک مهندس ژاپنی و طراح محصول که در دهه 1970 به IBM پیوسته بود و اکنون به عنوان “پدر ThinkPad” شناخته می شود. نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو بسیار پیشرفته است.

مزایای این لپ تاپ ها چیست؟

نام ThinkPad محصول تاریخ و فرهنگ شرکت IBM بود. توماس جی واتسون، پدر، اولین بار در دهه 1920 “THINK” را به عنوان شعار IBM معرفی کرد. با نصب هر مینی کامپیوتر و مین فریم، IBM (تقریباً همه آنها اجاره ای بودند – فروخته نشدند)، یک تابلو پلاستیکی آبی رنگ در بالای کنسول اپراتور قرار داده شد که متن «think » روی صفحه آلومینیومی چاپ شده بود.

این مطلب را هم ببینید
رونمایی کمپانی هواوی از کامپیوتر All-in-One xبا یک نمایشگر غول پیکر

برای چندین دهه، IBM همچنین دفترچه‌های یادداشت کوچکی را با کلمه “THINK” که بر روی جلد چرمی قهوه‌ای رنگ حک شده بود بین مشتریان و کارمندان توزیع می‌کرد. نام ThinkPad توسط کارمند IBM، Denny Wainwright، که یک دفترچه یادداشت در جیب خود داشت، پیشنهاد شد. این نام با مخالفت کمیته نام‌گذاری شرکت IBM مواجه شد، زیرا در آن زمان تمام نام‌های رایانه‌های IBM عددی بود، اما به دلیل تمجید روزنامه‌نگاران و مردم، “ThinkPad” حفظ شد. نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو مزایای زیادی دارد.

مدل های اولیه چه ویژگی هایی داشتند؟

در آوریل 1992، IBM اولین مدل ThinkPad، 700 را معرفی کرد، که بعداً پس از عرضه سه مدل جدیدتر، 300، (جدید) 700 و 700C در اکتبر 1992، نام 700T تغییر یافت. 700T یک رایانه قرص بود. این ماشین اولین محصولی بود که تحت استراتژی جدید “شخصیت محصول متمایز” آی‌بی‌ام، همکاری بین ریچارد ساپر و تام هاردی، رئیس برنامه طراحی شرکت آی‌بی‌ام تولید شد. توسعه 700C همچنین شامل یک رابطه کاری نزدیک بین Sapper و Kazuhiko Yamazaki، طراح اصلی نوت بوک در مرکز طراحی Yamato در IBM در ژاپن و رابط بین Sapper و مهندسی Yamato بود. نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو پیشرفت کرده است.

این همکاری «قبل از اینترنت» بین ایتالیا و ژاپن در سال‌های 1990 تا 1992 توسط یک سیستم ارتباط دیجیتال ویژه سونی که تصاویر با وضوح بالا را از طریق خطوط تلفن منتقل می‌کرد، تسهیل شد. این سیستم در چندین مرکز کلیدی طراحی جهانی توسط هاردی ایجاد شد تا طراحان IBM بتوانند ارتباط بصری موثرتری داشته باشند و برای مشاوره در مورد پروژه‌های خود مستقیماً با Sapper تعامل داشته باشند. هاردی به دلیل رهبری مدیریت طراحی نوآورانه خود در طول توسعه ThinkPad، توسط مجله PC به عنوان “مبتکر سال 1992” انتخاب شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کپی و پیست در ویندوز

لنوو بهترین لپ تاپ ها را تولید می کند

در سال 2005، شرکت فناوری لنوو، تجارت رایانه شخصی آی‌بی‌ام و ThinkPad را به‌عنوان یک برند شاخص به همراه آن خریداری کرد. لیو چوانژی در مورد خرید بخش کامپیوترهای شخصی آی‌بی‌ام گفت: «ما از خرید آی‌بی‌ام به سه طریق سود بردیم. برند ThinkPad، فناوری پیشرفته‌تر ساخت رایانه‌های شخصی آی‌بی‌ام و منابع بین‌المللی این شرکت، مانند کانال‌های فروش جهانی آن و تیم های عملیاتی. این سه عنصر درآمد فروش ما را در چند سال گذشته تقویت کرده اند.”

نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو

اگرچه لنوو پس از تصاحب کسب و کار رایانه شخصی آی‌بی‌ام، حق استفاده از نام تجاری آی‌بی‌ام را به مدت پنج سال به دست آورد، لنوو فقط سه سال از آن استفاده کرد. امروزه لنوو محصولاتی با برند Think تولید و به بازار عرضه می‌کند در حالی که IBM عمدتاً مسئول نظارت بر خدمات و تعمیرات خط تولید Think تولید شده توسط لنوو است. هر دو IBM و Lenovo نقش کلیدی در طراحی محصولات با برند “Think” خود دارند. بیشتر محصولات سری Think در آزمایشگاه Yamato در ژاپن طراحی شده اند. نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو عالی ترین است.

اکثر کامپیوترهای ThinkPad از زمان خرید این برند توسط Lenovo در سال 2005 در مکزیک، اسلواکی، هند و چین ساخته شده‌اند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با نسل جدید لپ تاپ های سری Thinkpad x و Thinkpad L لنوو آشنا کنیم. لنوو همچنین حدود 300 نفر را در یک مرکز تولید و توزیع ترکیبی در نزدیکی مقر آمریکایی خود استخدام می کند. هر دستگاه ساخته شده در این مرکز دارای برچسب قرمز، سفید و آبی است که روی آن نوشته شده است: “Whitsett, North Carolina. در سال 2012، لنوو یک دوره کوتاه از ThinkPads سالگرد نسخه ویژه را در Yonezawa، Yamagata، با مشارکت NEC، به عنوان بخشی از یک هدف بزرگتر برای انتقال تولید از چین و به ژاپن تولید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *