اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نقد دقیق در عکاسی از تصاویر خود

نقد دقیق در عکاسی

به طور کلی ، عکاسان خیلی خوب تصمیم می گیرند که عکس شخص دیگری را چقدر دوست دارند. این کار به خودی خود سخت نیست. اولین واکنش شما به یک عکس، مثبت یا منفی است، و به طور معمول خیلی بعد از آن تغییر نمی‌ کند. اما وقتی درباره کار خودتان حرف می‌ زنید، اوضاع پیچیده‌تر می‌ شود. برای برخی عکاسان قضاوت درباره عکسی که گرفته اند بسیار سخت است. معمولا افراد زیادی هستند که عیب های خود را در کارشان نمی بینند اما در تمرکز بر کار دیگران می خواهند بیشترین دقت عمل را به خرج دهند. ما در این کقاله قصد داریم به ارائه نکاتی در ارتباط با نقد دقیق در عکاسی به خصوص از تصاویر خود بپردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه شوید تا بتوانیم به بررسی این موضوع بپردازیم. 

۱. جدا کردن رویداد از عکس

آیا پس از یک پیاده روی فوق العاده دشوار ، خود را در مکانی باورن کردنی برای غروب خورشید ، دوربین در دست پیدا می کنید؟ یا ، شاید شما از یک بازی بسکتبال عکاسی می کنید ، و دقیقاً لحظه ای عکس توپ را گرفتید که یک بازیکن توپ را به دست آورد تا امتیاز برنده را بدست آورد. در هر دو مورد، وضعیت اطراف عکس فوق‌ العاده قدرتمند است. در مثال اول، احساس می‌ کنید که کاری انجام داده‌ اید تا بهترین تصویر را ثبت کنید و مثال دوم باعث افتخار خواهد شد چرا که در بهترین لحظه عکاسی کرده اید.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از کهکشان راه شیری

متاسفانه هیچ یک از این موارد به این معنی نیست که شما یک عکس خوب دارید. در شرایطی مانند اینها یعنی جایی که تجربه گرفتن عکس قوی است قضاوت شما به طور عینی بسیار دشوار است. شاید تا حدودی ثبت این تصاویر را به شانس شما نسبت دهند. در هر صورت ممکن است یک تصویر برداری از بازی بسکتبال به خطا برود یا زیبا نشود. 

بنابر این برای نقد دقیق در عکاسی لازم است تا رویداد را از عکس جدا کنید. بهتر است در این مدل عکس ها به ترکیب بندی، نورر و … هم دقت کنید سپس به نقد دقیق در عکاسی بپردازید.

۲. عکس های دو پهلو و مبهم

حتی اگر مدتی صبر کنید ، همیشه داوری دقیق عکس های شما ممکن نیست. این به خصوص زمانی درست است که یک عکس در یک خط بین “معقول” و “ارزش نمایش” قرار می‌گیرد. روز بعد ، ممکن است تصمیم بگیرید که کاملاً درست نیست و در صفحات شما جایگاهی ندارد. داوری چنین عکسهایی همیشه دشوار است ، و هیچ راهی آسان برای گفتن اینکه واقعاً چقدر خوب هستند وجود ندارد.

نکات نقد دقیق در عکاسی

حباب

هنوز چند راه برای امتحان کردن دارید. برای شروع ، همانطور که در بالا گفته شد ، اگر چند هفته قبل از انتقاد از عکس صبر کنید ، می توانید به خود چشم انداز بهتری بدهید. پس به عنوان توصیه ای همیشه در ذهن داشته باشید که برای نقد دقیق در عکاسی از تصاویر خود مدت زمانی را صبر کنید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین پاناسونیک G100 با قیمت مناسب معرفی شد

هرچند برای یک انتقاد دقیق تر ، بهتر است کار خود را به عکاسان حرفه ای نشان دهید. این  روند می تواند به صورت آنلاین یا حضوری باشد ، اما هدف این است که ببینیم چگونه یک عکاس دیگر عکس را می بیند.

هنگامی که یک تصویر به شدت در سر شما قرار دارد ، عکس را به صورت افقی بکشید. این کار برای بعد از عکاسی و زمان ویرایش است.

 

سخن آخر

بهترین راه برای نقد عکس های شما صرفاً نگاه کردن به آنها تا حد ممکن است. شما باید استانداردهای بسیار دقیق و سخت گیرانه ای داشته باشید. بسیاری از عکسهای شما برای نقد کردن بسیار آسان خواهند بود ، و به طور کلی شما می خواهید بعد از گرفتن عکس ، از کیفیت عکس خوب ایده بگیرید. با این وجود مواردی وجود دارد که قضاوت آنها دشوارتر است. به طور معمول ، این اتفاق می افتد زیرا شما یک عکس العمل احساسی شدید خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *