اخبار تکنولوژی

نمایشگرهای جدید سری E اچ‌پی رونمایی شدند

نمایشگرهای جدید سری E اچ‌پی

اچ پی یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری بوده که تاریخچه‌اش، با شکل گرفتن مرکز فناوری امروز جهان یعنی سیلیکون‌ولی گره خورده است. این کمپانی تاکنون موفق به تولید و عرضه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری متنوعی به بازار شده است. به تازگی نیز، نمایشگرهای جدید سری E اچ‌پی توسط این برند معتبر رونمایی شدند.

نمایشگرهای جدید سری E اچ‌پی

مهم ترین این مانیتورها ، E14 G4 Portable می باشد. بطور کلی ، نمایشگرهای جدید اچ پی قرار است دارای صفحه‌نمایش همیشه ‌روشن باشند و به ‌لطف بهره‌مندی از قابلیت Eye Ease نور آبی بسیار کمی ساطع کنند. این قابلیت باعث می‌شود هنگام نگاه ‌کردن به این نمایشگرها چشم‌تان کمتر دچار خستگی شود. به‌طور معمول هنگام فعال‌کردن فیلترهای ازبین‌برنده‌ی نور آبی، رنگ صفحه‌نمایش به زرد متمایل می‌شود. با این ‌حال در نمایشگرهای جدید سری E شاهد این اتفاق نیستیم و همه‌چیز طبیعی به‌نظر می‌رسد. نور آبی مضرات متعددی دارد و می‌تواند روی خواب کاربر اثر منفی بگذارد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید پاوربانک

نمایشگرهای جدید سری E اچ‌پی

به گفته اچ پی این نمایشگرها در مدل‌های ۲۱/۵، ۲۳، ۲۴ و ۲۷ اینچ روانه‌ی بازار می‌شوند. مدل ۲۱/۵ اینچ با نام E22 G4 و مدل ۲۷ اینچ با نام E27q G4 شناخته می‌شوند. اکثر این نمایشگرها وضوح 1080p دارند، بااین‌حال مدل E24i G4 اندکی کشیده‌تر است و از وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. مدل‌های E24q G4 و E27q G4 به صفحه‌نمایشی با وضوح 1440p مجهز شده‌اند.

اچ پی در این مانیتورها از پنل IPS استفاده کرده است. این پنل نسبت کنتراست ۱٬۰۰۰:۱، روشنایی ۲۵۰ نیت و زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه را ارائه می‌دهد. داشتن روشنایی ۲۵۰ نیت نشان می‌دهد این نمایشگرها برای اتاق‌هایی که نور زیادی از خورشید دریافت می‌کنند مناسب نیستند. این نمایشگرها چهار درگاه USB 3.2 Gen 1 به‌همراه یک درگاه DisplayPort، یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA دارند.

این مطلب را هم ببینید
آیفون 13 محبوب ترین گوشی اپل در فصل اول 2022؛ استقبال ضعیف ازنسخه مینی

اچ‌پی همچنین نمایشگری با نام U27 4K Wireless معرفی کرده است که از نام آن مشخص است یک مانیتور کاملا بیسیم می باشد. رایانه‌ها می‌توانند ازطریق بلوتوث یا اپلیکیشن ویژه‌ای که در مایکروسافت استور قابل‌دانلود است به نمایشگر جدید اچ‌پی متصل شوند. به‌علاوه در این نمایشگر از درگاه USB-A برای صفحه‌کلید و ماوس استفاده شده است و در بخش پایینی آن شاهد دو اسپیکر برای پخش محتوای صوتی هستیم.

اچ‌پی می‌گوید نمایشگرهای جدید سری E تا ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) از راه نخواهند رسید. قیمت پایه‌ی این نمایشگرها ۱۵۹ دلار تعیین شده است. نمایشگر E14 Portable قیمتی برابر با ۲۴۹ دلار دارد و تاریخ عرضه‌ی آن برای سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) تعیین شده است. در نهایت به نمایشگر U27 می‌رسیم که با قیمت ۴۷۹ دلار در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *