آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات عکاسی از محصول

نکات عکاسی از محصول

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی نکات عکاسی از محصول صحبت کنیم. بسیاری از عکاسان مبتدی فکر می کنند که عکاسی محصول کمی کسل کننده است. اما اگر آن را به درستی انجام دهید، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. هنگام عکاسی از طبیعت بی جان می توانید واقعا خلاق باشید، اما باید بدانید که چگونه آنها را درخشان کنید. این راهنما به شما یاد می دهد که چگونه این کار را انجام دهید. بنابراین اگر می خواهید بیشتر درباره ی نکات عکاسی از محصول بدانید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

از سه پایه استفاده کنید

شما به یک سه پایه نیاز دارید تا مطمئن شوید هیچ عکس محصولی تار نمی شود. تثبیت دوربین خود با این ابزار ساده به شما کمک می کند همیشه ثبات و تمرکز خود را حفظ کنید و همه مشتریان خود را راضی نگه دارید.

اکثر سه پایه ها بسیار مقرون به صرفه هستند، بنابراین لازم نیست نگران هزینه گزافی باشید. اما اگر بودجه بسیار کمی دارید، برای مثال می توانید دوربین خود را روی دسته ای از کتاب ها قرار دهید. به هر حال، نکته کلیدی این است که مطمئن شوید دوربین حرکت نمی کند.

نکات عکاسی از محصول

نورپردازی به طور کلی مهمترین چیز در عکاسی است. و برای عکاسی از محصول، نور کامل بی‌معنی است. صدها، هزاران یا حتی میلیون‌ها مصرف‌کننده عکس‌هایی را که گرفته‌اید می‌بینند، بنابراین محصولات باید به وضوح قابل مشاهده باشند. اکنون می توانید از نور طبیعی استفاده کنید یا نورهای استودیویی را تنظیم کنید.

از نورپردازی مناسب استفاده کنید

این یکی از مهم ترین نکات عکاسی از محصول است. برای دریافت نور طبیعی مناسب، محصول خود را نزدیک پنجره قرار دهید. برای بهترین نورپردازی استودیویی، مطمئن شوید که نوری در هر طرف محصول وجود دارد. به این ترتیب، هیچ سایه ای مانع از ایجاد یک عکس عالی نمی شود. فقط مطمئن شوید که نورهای کناری را مستقیماً به سمت پس زمینه نشانه بگیرید، به جای اینکه آنها را به سمت خود محصول بگیرید. شما نمی خواهید محصول با دیوارها ترکیب شود.

همچنین برای جلوگیری از نوردهی بیش از حد، هنگام عکاسی در استودیو از دیفیوزر استفاده کنید. تنظیم پس زمینه نیز برای کیفیت کلی عکس هر محصول شما بسیار مهم است. در اینجا نحوه درست کردن آن آورده شده است. نکات عکاسی از محصول واقعا پیچیده نیست.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای استفاده از انعکاس در عکاسی پرتره

آیا می دانید چگونه در اکثر عکس های محصول، به نظر می رسد که محصول روی هوا شناور است؟ این به دلیل برخی از ویرایش های تخصصی عکس نیست. این همه در پس زمینه مناسب است.

پس زمینه را چگونه هماهنگ کنیم؟

استفاده از پس زمینه سفید معمولاً رایج است، اما هر چیز دیگری می تواند برای محصول مناسب کار کند. فقط مهم است که هیچ درهم و برهمی نداشته باشید. شما هیچ چیز دیگری نمی خواهید که توجه را از محصول دور کند. شما به یک استند دوربین نیاز دارید، اما اگر بودجه شما اجازه آن را نمی دهد، می توانید به راحتی خودتان آن را بسازید.

شما می توانید با بریدن کاغذ کاردستی روی آن، یک جاروی روی صندلی برای محصولات کوچکتر ایجاد کنید. برای محصولات مهم تر، می توانید یک رول بلند از کاغذ کاردستی را روی دیوار بچسبانید و بگذارید به طور طبیعی روی زمین بیفتد.

اما نیازی نیست که به طور انحصاری در یک استودیو عکس های مخصوص محصول بگیرید. همچنین می‌توانید با بیرون بردن دوربین خود کمی عکس ها را زیباتر کنید.

استفاده از طبیعت به عنوان پس زمینه، مانند چمن یا ماسه در ساحل، می تواند برای برخی از محصولات بسیار قدرتمند باشد. درگیر کردن حیوانات خانگی و بچه‌ها نیز می‌تواند فوق‌العاده باشد، زیرا آنها برجسته هستند و احساس لذت و راحتی ایجاد می‌کنند. وقتی صحبت از پشتیبانی شد، عکسبرداری در محیط خانه نیز می تواند به فروش محصولات کمک کند. بنابراین رعایت کردن نکات عکاسی از محصول می تواند حتی شیرین باشد.

عکس های درون متنی

عکس‌های درون زمینه یا سبک زندگی تقریباً برای هر محصولی معجزه می‌کنند. آنها نشان می دهند که مردم چگونه می توانند از یک کالای خاص در زندگی واقعی استفاده کنند، که اغلب الهام بخش خرید است.

این به این دلیل است که آنها داستانی را تعریف می کنند و به مردم کمک می کنند تا با محصولات ارتباط عاطفی برقرار کنند. اینجاست که می توانید اجازه دهید خلاقیت خود بدرخشد. اما بسیار مهم است که این عکس‌ها را در بیرون، در نور طبیعی، در محیطی ایده‌آل برای محصول مناسب بسازید. این خود جزو نکات عکاسی از محصول است.

این مطلب را هم ببینید
تاثیر کوادکوپتر در زندگی امروز

ساخت عکس محصول زمان آزمایش با لنزهای واید و تله فوتو نیست. آخرین چیزی که می خواهید این است که نسبت های محصولات را اشتباه تفسیر کنید.

نکات عکاسی از محصول

بنابراین، از لنزهای معمولی یا استاندارد استفاده کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند عکس‌هایی بگیرید که محصولاتی را تقریباً همانطور که معمولاً می‌بینید به نمایش می‌گذارند. شما حتی نمی توانید تفاوت را تشخیص دهید.

بنابراین، یک لنز استاندارد با فاصله کانونی بین 40 تا 58 میلی‌متر تهیه کنید. فاصله کانونی 50 میلی متر رایج ترین است، اما هر جایی بین این دو بعد دیگر استاندارد است.

همیشه رنگ های واقعی را نشان دهید

درست همانطور که شما نباید نسبت واقعی یک محصول را تحریف کنید، باید رنگ واقعی آن را نیز نشان دهید. اگر این کار را انجام ندهید مشکلات زیادی برای مشتریان شما ایجاد می کند، به خصوص اگر در حال عکاسی از لباس هستید.

تصور کنید یک پیراهن را فقط به خاطر رنگش سفارش دهید و رنگی کاملا متفاوت بگیرید. این در واقع بیش از آنچه شما می دانید اتفاق می افتد، و منجر به بازده و از دست دادن پول برای خرده فروشان می شود.

بنابراین، مطمئن شوید که رنگ ها همان طور که هستند باقی می مانند. می توانید کمی آنها را رنگ کنید تا مطمئن شوید که کاملاً با یک محصول واقعی مطابقت دارند.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با نکات عکاسی از محصول آشنا کنیم. حتی اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است از روانشناسی رنگ ها آگاه باشید. این مطالعه رنگ ها و رنگ های مختلف و چگونگی تأثیر آنها بر احساسات و رفتار انسان است. شرکت ها برای دهه ها از این مطالعه برای ایجاد برندسازی مناسب برای چشم انداز خود استفاده کرده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *