آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای ترکیب ‌بندی بهتر در عکاسی معماری

ترکیب ‌بندی بهتر در عکاسی معماری

بهترین کادربندی ممکن چیزی است که امروزه عکاس‌های زیادی به دنبال آن هستند. بناها سوژه هایی پر از تنوع و فراوانی هستند و عکاس ها را به خود مجذوب می کنند. در این نوع عکاسی نیز ترکیب بندی مهم می باشد. نکات مهم برای ترکیب ‌بندی بهتر در عکاسی معماری را در این بخش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

 ترکیب ‌بندی بهتر در عکاسی معماری

استفاده از لنز واید

اطراف ساختمان به اندازه‌ی خود ساختمان مهم است و باعث انتقال احساس تصویر خواهد شد. یک لنز واید نیز به شما این امکان را می‌دهد که عنصر پس زمینه را به تصویر خودتان اضافه کنید. با استفاده از لنز واید شما به مخاطب می‎‌گویید که معماری درباره‌ی چیست و چگونه در محیط قرار گرفته است.

افزودن حس مقیاس

در صورتی که در فضاهای بیرونی عکاسی می‌کنید، معمولا آثار معماری به اندازه‌ای بزرگ هستند که ممکن است نیاز باشد مقیاس آن را در طبیعت به نمایش بگذارید. سعی کنید از عناصر مختلفی استفاده کنید تا نشان دهید اثر معماری که از آن عکاسی می‌کنید چقدر بزرگ است. این عنصر می‌تواند انسان، ماشین یا حتی یک درخت باشد.

این مطلب را هم ببینید
شاخه های گوناگون عکاسی

تمرکز روی جزئیات

زمانی که از معماری عکاسی می‌کنید، تمام ساختمان را به عنوان یک داستان کامل پوشش دهید. از بیرون ساختمان عکاسی را شروع کنید. محیط اطراف ساختمان را پوشش دهید و سپس به سراغ بخش‌های خاص و جزئیات ساختمان بروید. با این روش گزینه‌های خیلی زیادی در زمان ادیت عکس در اختیار خواهید داشت.

استفاده از پانوراما

برخی اوقات زاویه التراواید برای ثبت کامل یک صحنه یا سازه کافی نیست. اینجاست که عکاسی پانوراما می‌تواند به شما کمک کند. به صورت کلی عکس‌های پانورا با ترکیب بندی متقارن خیلی زیبا به نظر می‌رسند. این تکنیک باعث تکنیک روی کل محیط خواهد شد و به همین خاطر سعی کنید مهم‌ترین عناصر تصویر را در مرکز آن قرار دهید. از آنجایی که وسط تصویر به صورت کاملا مستقیم به تصویر کشیده می‌شود، کمترین میزان اعوجاج در آن وجود دارد. به همین خاطر تصویر نهایی خیلی واقع‌گرایانه خواهد بود و شما می‌توانید سوژه‌های خیلی بزرگتری را هم در آن جای دهید. همچنین می‌توانید از پانوراماهای عمودی هم استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات دوربین نیکون Z5‌ فاش شد

استفاده از عناصر انسانی

مکان‌هایی که عناصر معماری هیجان‌انگیزی دارند سرشار از توریست هستند. برخی اوقات این توریست‌ها می‌توانند خیلی باعث حواس‌پرتی شوند اما همیشه وجود مردم و توریست‌ها موضوع بدی نیست.

برخی اوقات اضافه کردن عناصر انسانی به یک تصویر باعث می‌شود طبیعی‌تر و معتبرتر به نظر برسد. عناصر انسانی باعث اضافه شدن حس مقیاس به تصویر شما خواهند شد و نشاندهنده‌ی فعالیت‌هایی است که در اطراف ساختمان در حال رخ دادن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *