ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نکات مهم برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

داغ شدن لپ تاپ

یکی از مشکلات رایجی که کاربران لپ تاپ با آن سر و کار دارند، داغ شدن بیش از حد آن است. داغ شدن لپ تاپ یک تهدید جدی برای این دستگاه محسوب می شود. این مشکل می‌تواند باعث خرابی سخت‌افزار و بروز مشکلات دائمی شود. بنابراین برای این که عمر کارکرد قطعات لپ تاپ بیشتر شود ، لازم است به خنک نگه داشتن آن حین استفاده توجه کنیم. پس با ما همراه باشید تا بدانید برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ چه کارهایی باید انجام شود.

ترفندهایی برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

لپ تاپ را روی یک سطح مسطح و بلند رار دهید

بیشتر لپ‌تاپ‌ها هوای خنک را از زیر درون خود می‌کشند. از قرار دادن لپ تاپ بر روی تخت، پا و پتو جدا خودداری کنید. می‌توانید لپ‌تاپ خود را روی یک سطح مسطح و سخت قرار دهید. شما می‌توانید آن را روی یک کتاب و یا پایه لپ‌تاپ یا میز قرار دهید. این کار لپ تاپ را خنک نگه می دارد. در واقع توصیه ما به شما این است که هنگام قرار دادن لپ تاپ روی هر سطحی ، مثلا روی میز ، همواره سطح بلندتری نظیر کتاب را ، زیر لپ تاپ قرار دهید تا جریان هوا ورودی و خروجی از لپ تاپ ، بیشتر شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش قدم به قدم و تصویری نصب ویندوز 11

کول پد تهیه کنید

بهتر است برای افزایش عمر لپ تاپ و جلوگیری از داغ شدن آن از فن استفاده کنید. البته انتخاب یک کولر مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. اگر دریچه‌های لپ‌تاپ شما در زیر آن قرار دارد کولری بخرید که هوای خنک را از پایین به بالا منتقل می‌کند. شما همچنین می‌توانید یک کولر منفعل دریافت کنید که صرفاً گرما را جذب می‌کند.

در محیطی خنک از لپ تاپ استفاده کنید

منظور این نیست که لپ تاپ را درون یخچال قرار دهید! اما باید یک محیط با دمای معتدل را برای کامپیوترتان بسازید. بنابراین باید مراقب باشید اتاقتان زیاد گرم نباشد. یه اتاق مطبوع برترین جاییست که میتوانید نوت بوک را در آنجا قرار دهید. حتی اگر یک فضای مطبوع ندارید، شما باید دمای اتاقتان را تا حداقل 35 درجه سانتی گراد پایین بیاورید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین وبسایت های طراحی کارت دعوت بصورت آنلاین و رایگان

داغ شدن لپ تاپ

نکات نرم افزاری

اگر موارد بالا را رعایت کردید و باز هم با مشکل داغی لپ تاپ مواجه شدید، می‌توانید مشکلات نرم‌افزاری را که باعث میزان مصرف بالا و عملکرد در لپ‌تاپ شما می‌شوند حل کنید. برای مثال می توانید نور صفحه را کم کرده و یا سرعت ساعت پردازنده را کاهش دهید. علاوه بر آن نرم افزارهایی وجود دارند که در کاهش و تنظیم دمای لپ تاپ شما را یاری خواهند کرد.

علاوه بر آن اگر شما در حال اجرای یک بازی با بالاترین حد تنظیمات گرافیکی هستید، ممکن هست لپ‎تاپ تمایل زیادی به بیش از حد گرم شدن داشته باشد. این اتفاق ممکن هست در مواقع دیگری که مستلزم پردازش‌های فشرده میباشند نظیر تولید موسیقی، تدوین ویدیو و یا کار با فتوشاپ نیز رخ دهد. بنابراین سعی کنید در مدت زمان طولانی یعنی چند ساعت متوالی از این نرم افزارها استفاده نکنید و برای چند دقیقه هم که شده به سیستم خود استراحت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *