تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نکات مهم برای خرید لپ تاپ دانشجویی

خرید لپ تاپ دانشجویی

امروزه یکی از وسایلی که هر دانشجویی به آن نیاز دارد لپ‌تاپ است. لپ تاپ هایی که برای امور دانشجویی و درسی لازم است باید لپ تاپی متناسب با نیازهای یک دانشجو باشد. اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی دارید، این مطلب را بخوانید تا با نکات مهمی که هنگام خرید باید مدنظر داشته باشید آشنا شوید.

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

سخت افزار مناسب

یکی از مهم‌ترین این موارد، قدرت سخت افزاری لپ تاپ است. در این مورد باید کمی آینده نگر باشید. سخت افزاری که تهیه می‌کنید ممکن است در حال حاضر بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، اما این را باید در نظر داشته باشید که یکی دو سال آینده از یک طرف پیشرفت نرم افزارها و از طرف دیگر ارتقاء سطح نیازهای شما می‌توانند کاری کنند که لپ تاپ‌تان دیگر نتواند پاسخگوی وظایف محوله باشد. پس به هیچ وجه به دنبال لپ تاپ ضعیف و ارزان قیمت نباشید؛ چرا که دیر یا زود شما را به دردسر خواهد انداخت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش انتقال پسورد های ذخیره شده به کروم

طول عمر باتری

هیچ دانشجویی دوست ندارد که در میانه مطالعه، کلاس درس، سخنرانی و یا ارائه مطالب، باتری لپ تاپ خالی شده و خاموش شود. پس هنگام انتخاب لپتاپ از وضعیت باتری آن مطلع شده و نتایج تست های باتری را نیز تا حد امکان مورد ارزیابی قرار دهید. در واقع باید به دنبال مدلی باشید که تعادل خوبی بین عملکرد سخت افزاری و طول عمر باتری برقرار کرده باشد.

وزن لپ تاپ

از آنجایی که دانشجویان در مواقع زیادی نیاز دارند تا لپ تاپ را همراه خود حمل کنند، وزن این دستگاه از جمله معیارهای مهم محسوب می شود. لپ تاپ های قدرتمند با باتری بزرگ در اکثر موارد وزن زیادی دارند و برای مصارف دانشجویی مناسب نیستند. پس قدرت سخت افزاری و طول عمر باتری در حدی باید باشند که وزن دستگاه را بیش از حد افزایش ندهند.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند ساده برای کار با لایه ها در فتوشاپ

خرید لپ تاپ دانشجویی

سیستم عامل

قبل از خرید بررسی کنید که برای انجام کارهای خود به چه سیستم عاملی نیاز دارید. از آنجا که در کشور ما اغلب از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌شود و برنامه‌هایی مانند مایکروسافت آفیس برای دانشجویان ضروری هستند، اکثر افراد باید لپ تاپ مبتنی بر ویندوز خریداری کنند.

سیستم خنک کننده لپ تاپ

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می تواند برای دستگاه خطرآفرین باشد. بنابراین سیستم خنک کننده آن باید از قدرت خوبی برخوردار باشد. بسیاری از لپ تاپ های امروزی در زیر خود دریچه‌های برای گردش هوا دارند و هر چه لپ تاپ قدرتمندتر باشد اهمیت این دریچه ها بیشتر می‌شود، چون میزان گرمای تولیدی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *