آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی از حیوانات در طبیعت

عکاسی از حیوانات در طبیعت

عکاسی از حیوانات در طبیعت هم آسان و هم سرگرم‌کننده است اما نیاز دارد تا دانش و مهارت مخصوص به آن را داشته باشید. این نوع عکاسی چالش های مخصوص به خود را دارد بنابراین باید بتوانید به خوبی از پس آن ها بربیایید. با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات را بیاموزید.

برای عکاسی از حیوانات در طبیعت چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

مراقب باشید!

قبل از آنکه اصول عکاسی از حیوانات را یاد بگیرید، باید مراقب خود و وسایلتان باشید. ابتدا به خودتان فکر کنید! شما نیاز به یک کلاه در مقابل آفتاب و باران خواهید داشت. یک کلاه boonie عالی است که می تواند در حین مراقبت از سرتان، صورت شما را نیز از تابش آفتاب حفظ کند. پیشنهاد ما استفاده از یک تور برای جلوگیری از نیش حشرات نیز هست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نکات مهم عکاسی از طبیعت در زمستان

یک لباس مناسب بارونی برای خود به همراه داشته باشید که بتواند علاوه بر خودتان، دوربین عکاسی شما را در مقابل بارش باران حفظ نمایید؛ در عکاسی از حیوانات در طبیعت توجه به شرایط آب و هوایی بسیار اهمیت دارد.

دوربین مناسب

در دنیای بزرگ عکاسی، تنوع انواع دوربین های حرفه ای بسیار زیاد است اما برای عکاسی از طبیعت و حیوانات وحشی یا اهلی این تنوع زیاد نیست؛ بهترین انتخاب برای این کار استفاده از دوربین های DSLR و بدون آیینه است. فقط توجه داشته باشید که دوربینتان باید حداقل نیمه حرفه ای و متناسب با شرایط آب و هوا باشد و البته قابلیت تطبیق با انواع لنز های حرفه ای را نیز داشته باشد.

عکاسی از حیوانات در طبیعت

لنز مناسب

بهترین لنز برای این کار ، لنز تله فوتو (telephoto) است که می تواند از فاصله ای طولانی هم عکسی مناسب از سوژه بگیرد. البته لنزهای (OS (optical stabilization که می توانند لرزش ناشی از فوکوس بسیار در این نوع عکاسی را کاهش دهند هم مناسب هستند که قیمت بالاتری نسبت به سایر لنز ها دارند.

این مطلب را هم ببینید
9 نکته برتر در مورد عکاسی دیجیتال

انتخاب دیگر شما برای لنز مناسب در ابتدای آموزش عکاسی از حیوانات می تواند تله فوتو با قابلیت زوم باشد. لنز های قدیمی هم می توانند گزینه ی مناسبی در نظر گرفته شوند که علاوه بر کیفیت، ماندگاری بیشتری هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *