آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی از آسمان

عکاسی از آسمان

ثبت عکس‌های زیبا از آسمان در ساعات مختلف روز نسبتا آسان است، اما به مهارت و دانش نیاز دارد تا آن ها را دقیقا همان طور که با چشمان خود می بینیم یا حتی بهتر ثبت کنیم. در این بخش می خواهیم نکات مهم برای عکاسی از آسمان را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید تصاویر فوق العاده ای از این خلقت خداوند ثبت کنید.

برای عکاسی از آسمان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

از وضعیت آب و هوا مطلع شوید

پیش بینی هوا یا علائم آب و هوایی را در نظر بگیرید تا در روزی که برای عکاسی در نظر گرفته اید، غافلگیر نشوید. اگر می‌خواهید یک غروب زیبا را قاب بگیرید، مطمئن شوید طوفانی در راه نیست، یا توده ابر ها به سمت مکان جغرافیایی شما در حال حرکت نیستند. اگر می‌خواهید یک آسمان زیبا در طول روز را ثبت کنید، از وجود آسمان آبی و ابر های سفید زیبا اطمینان حاصل کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید میکروفن های شات گان

تنظیمات دستی، آسمانی جذاب تر

برای گرفتن عکس های فوق العاده از آسمان، باید به طور صحیح منظره را در مقابل لنز دوربین قرار دهید، تا رنگ آسمان و ابر ها درست از کار در بیاید، که مشخصا کار دشواری است. با تنظیمات درست دوربین می‌توانید اثری خارق العاده و جذاب خلق کنید. برای این کار نیاز به تمرین و یادگیری دارید. در مورد عناصر مثلث «سرعت شاتر، ISO و دیافراگم» بیشتر تحقیق کنید و از تمرین و آزمایش آن ها لذت ببرید.

به جای عکسبرداری با تصاویر معمولی JPEG ، از فرمت RAW دیجیتال استفاده کنید، تا اطمینان حاصل شود تمام اطلاعات تصویری را که سنسور دوربین بدست می‌آورد، حفظ می‌شود.

به ترکیب توجه کنید

یک ترکیب خوب برای تقویت عکاسی و ایجاد تصاویر با کیفیت حرفه ای بسیار مهم است. چه از آسمان به عنوان موضوع اصلی یا پس زمینه استفاده کنید، مهم است که در قرار دادن عناصر در عکس های خود، نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید. با استفاده از یک بازتابنده یا یک فلاش خارجی با روشنایی کافی و نرم، اطمینان حاصل کنید که سوژه های شما به خوبی در برابر پس زمینه روشن می‌شوند. فراموش نکنید که عناصر مورد استفاده در تصویر شما، از نظر خلق و خوی، تم بصری و داستان با یکدیگر هماهنگ باشند.

این مطلب را هم ببینید
میکروفن بی سیم دستی شور SHURE BLX24/PG58 microphone

قانون شکنی کنید!

از شکستن چند قانون عکاسی نترسید! در این حالت، سعی کنید از تعادل «رنگ سفید اشتباه» استفاده کنید تا آسمان جالب و چشمگیر تری ایجاد کنید، به خصوص قبل و بعد از هر طلوع و غروب خورشید این کار جذاب تر به نظر می‌رسد. تنظیمات تعادل رنگ سفید دوربین شما و همچنین رنگهای معمول آسمان از نظر طبیعت، به رنگ آبی و نارنجی نزدیک است، بنابراین با آزمایش ترکیب رنگ ها می توانید، حالت ها و رنگ های مختلفی از جمله بنفش و صورتی را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *