بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس

بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس

انتخاب مانیتور برای ویرایش تصویر می‌تواند یک کار دلهره آور و بسیار سخت باشد، چرا که برای اطمینان از پیش نمایش دقیق تصویر و رنگ‌ها، به صفحه‌ای با کیفیت نیاز دارید که در ازای آن مجبور خواهید بود هزینه زیادی را هم بپردازید. مانیتورهای زیادی در بازار وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای شما دشوار کند. در این بخش قصد داریم بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین مانیتورها برای ویرایش عکس را بشناسید

BenQ SW271

این مانیتور با پیشتیبانی از 4k، دارای 100 درصد پوشش sRGB و 99 درصدپشتیبانی از فضای رنگی Adobe RGB است. بیشتر افراد دوست دارند که مانیتور 4k UHD داشته باشند و این معنی داشتن رزولوشن 3840 در 2160 است که این مانیتور نیز آن را ارائه می‌دهد. همچنین، این مدل با فناوری IPS ساخته شده است. نسبت کنتراست 1000:1 بوده و این مانیتور از رابط 10 بیتی با LUT  14 بیتی (3D) بهره می‌برد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چتر در عکاسی

این مانیتور برای ویرایش عکس دارای یک درگاه USB-C است که یک خروجی رنگی قابل اعتماد است و می‌تواند رنگ‌ها را به خوبی به اشتراک بگذارد و کیفیت مانیتور و تصویر را کاهش نمی‌‌دهد. متأسفانه، نمی‌‌توانید از درگاه USB-C گنجانده شده به عنوان ایستگاه اتصال برای وصل کردن لپ تاپ خود استفاده کنید، اما هنوز هم این مدل مانیتوری عالی برای ویرایش عکس ویدیو است.

Dell UltraSharp UP3218K

این مدل 4 صفحه نمایش کامل است که در یک مانیتور قرار گرفته‌اند تا بهترین کیفیت موجود را برای شما به همراه داشته باشند. بزرگترین مزیت در هنگام ویرایش عکس این است که با استفاده از این مانیتور می‌توانید منطقه بسیار بزرگتری را مشاهده کنید که با مانیتور‌های با وضوح پایین قابل مشاهده نیستند.

این مانیتور دارای وضوح 33.2 میلیون پیکسل و تراکم پیکسل بالای 280 است. این مانیتور 100 درصد فضای رنگی Adobe RGB و همچنین 100 درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. از حداکثر 1.07 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و میزان روشنایی مانیتور 400 سی دی بر متر مربع است و نسبت کنتراست 1300:1 است. پنل IPS استفاده شده در این مانیتور برای ویرایش عکس زاویه دید وسیع‌تری (در مقایسه با پنل‌های TN) در حدود 178 درجه فراهم می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های عکاسی سال 2020

EIZO CG277-BK

مدل مانیتور بعدی در لیست ما مانیتور ایزو CG277-BK است. این مانیتور مخصوص طراحی گرافیک حرفه‌ای و ویرایش عکس است و توسط افراد متخصص و فقط برای انجام همین کار‌ها طراحی شده است. این مانیتور با وجود این واقعیت که نسبت به بسیاری از مانیتور‌های مدرن با رزولوشن 1440 در 2560 متوسط وضوح پایین‌تری دارد، ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهد که می‌تواند آن را به یک گزینه مناسب و قابل توجه تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *