بازی و سرگرمی

نکات مهم در خرید کنسول بازی

خرید کنسول بازی

در طی سالهای اخیر کنسول های بازی پیشرفت چشمگیری داشته اند. با وجود کنسول های بازی متنوع و مختلف در بازار انتخاب برای افرادی که قصد خرید چنین پلتفرمی را دارند قطعا دشوار خواهد بود. از این رو در این بخش می خواهیم نگاهی به نکات مهم در خرید کنسول بازی بیندازیم.

برای خرید کنسول بازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قیمت

اولین موردی که باید به آن توجه شود، قیمت کنسول مورد نظر است و اینکه چقدر بودجه دارید. پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان اس و نینتندو سوییچ قیمتی حدود 300 دلار دارند. وقتی یک درجه بالاتر می‌رویم و بازی در رزولوشن 4K را در نظر می‌گیریم، پلی استیشن 4 پرو را با قیمت 400 دلار و ایکس باکس وان ایکس را با قیمت 500 دلار می‌بینیم. کنسول پلی استیشن 5 نیز در دو مدل با قیمت‌های 399 و 499 دلار عرضه می‌شود. ایکس باکس سری ایکس نیز 499 دلار قیمت دارد.

این مطلب را هم ببینید
نقد و بررسی بازی Factorio

گرافیک

از نظر گرافیکی، کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 تقریبا برابر هستند. برخی بازی‌های در پلی استیشن 4 بهتر اجرا می‌شوند و برخی هم در ایکس باکس وان و شما تفاوت فاحشی را بین آن‌ها نخواهید دید. در میانه این نسل بود که سونی و مایکروسافت از نسخه 4K کنسول‌های خود پرده برداشتند که بسیار قدرتمندتر از کنسول‌های اول نسل هستند. نینتندو از نظر قدرت پردازشی از رقبای خود عقب‌تر است. در حالت قابل حمل می‌توانید بازی‌ها را روی صفحه نمایش 720p نینتندو سوییچ بازی کنید. در کل شاهد گرافیک و فریم ریت ضعیف‌تر در سوییچ هستیم.

بازی ها

تمامی بازی‌های بزرگ از ناشران شخص ثالث مثل EA و اکتیویژن معمولا برای تمامی کنسول‌ها عرضه می‌شوند؛ بنابراین باید هنگام خرید بهترین کنسول بازی برای خود، بازی‌های انحصاری را در نظر بگیرید. اکثر بازی‌های انحصاری کنسول PS4 برای کنسول‌های دیگری عرضه نمی‌شوند اما با سیاست‌های جدید مایکروسافت، بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس وان برای ویندوز هم عرضه می‌شود. بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 هم از لحاظ کمیت و هم معمولا از نظر کیفیت بهتر از بازی‌های ایکس باکس وان هستند و تنها در PS4 می‌توان آن‌ها را تجربه کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های تایکون برای موبایل

سرویس های آنلاین

اینکه می‌خواهید بازی‌های آنلاین را انجام دهید یا نتفلیکس تماشا کنید، باید دستگاه های بازی خود را به اینترنت وصل کنید. ایکس باکس از ایکس باکس لایو و پلی استیشن 4 از پلی استیشن نتوورک برای اتصال به سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنند. در هر دوی آن‌ها برای آنلاین بازی کردن باید اشتراک خریداری کنید (ایکس باکس لایو گلد یا پلی استیشن پلاس) که قیمت هر دو برای یک ماه 9.99 دلار و برای یک سال، 59.99 دلار است. با خرید این اشتراک‌ها می‌توانید هر ماه چندین بازی جدید هم دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *