مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش پیدا کردن پسورد وای فای ذخیره شده در ویندوز

پیدا کردن پسورد وای فای ذخیره شده در ویندوز

امروزه وای فای نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد. جهت امنیت بیشتر معمولا برای وای فای ها پسورد تعیین می کنند. حتما بارها برای شما هم اتفاق افتاده که رمز وای فای را فراموش کردید اما لپتاپ یا کامپیوتر همچنان به آن وای فای متصل است در واقع از قبل این رمز را روی کامپیوتر خود ذخیره کرده بودید. در این بخش می خواهیم نحوه پیدا کردن پسورد وای فای ذخیره شده در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

پیدا کردن پسورد وای فای ذخیره شده در ویندوز

تا زمانی که به شبکه موردنظر وصل باشید، دیدن رمز وای فای ذخیره شده در ویندوز ۱۰ ساده است. منوی استارت را باز کرده و عبارت «Network Status» را تایپ کنید. روی گزینه نمایش داده شده کلیک کرده و در صفحه جدید، گزینه «Change Adapter Options» را انتخاب کنید. اگر روی سیستم شما ویندوز ۷ نصب شده، کنترل پنل را باز کرده و به مسیر Network and Internet > Network Connections بروید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دیپ فیک

در اینجا روی آیکون ارتباط وای فای کلیک راست کرده و به ترتیب گزینه‌های Status و Wireless Properties را انتخاب کنید. در تب Security یک نوار برای پسورد قرار داد که البته رمز در آن به صورت نقاط به چشم می‌خورد. زیر این نوار یک گزینه قرار گرفته که با فعال کردن آن، امکان دیدن رمز وای فای ذخیره شده برای شما فراهم می‌شود.

اگر می‌خواهید پسورد شبکه‌ای را ببینید که در حال استفاده از آن نیستید، کار کمی پیچیده‌تر می‌شود. شما می‌توانید برای این کار از برنامه‌ها شخص ثالث مانند «Magical JellyBean WiFi Password Revealer» استفاده کنید که پسورد تمام شبکه‌های ذخیره شده را به شما نشان می‌دهد.

اگر علاقه‌ای به نصب برنامه‌های اضافه روی سیستم خود ندارید، می‌توانید با کامند پرامپت رمز شبکه را پیدا کنید. منوی استارت را باز کرده و عبارت «Command Prompt» را تایپ کنید. روی آن راست کرده و گزینه «Run As Administrator» را انتخاب کنید. در این صفحه دستور زیر را وارد کنید:

netsh wlan show profile

شبکه موردنظر خود را از فهرست بردارید و سپس دستور زیر را اجرا کنید:

wlan show profile MyNetwork key=clear

باید در دستور بالا بجای MyNetwork، نام شبکه خود را تایپ کنید. با این کار اطلاعاتی درباره این شبکه در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل «Key Content» یا پسورد می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین ابزارهای افزایش سرعت هارددیسک در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *