آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم در عکاسی اسپرت عروس و داماد

عکاسی اسپرت عروس و داماد

عکس اسپرت عروس داماد، رایج‌ترین عکس‌هایی است که قبل از عروسی ثبت می‌شود. پوشیدن لباس اسپرت، ایده‌های فانتزی در انتخاب محل عکاسی، ذوق و سیلقه عکاس و ژست اسپرت عروس و داماد، مهم‌ترین عواملی است که در جذابیت این عکس‌ها اثرگذار است. در این بخش می خواهیم نکات مهم در عکاسی اسپرت عروس و داماد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

عکاسی اسپرت عروس و داماد

به آن‌ها کمک کنید که چطور آماده شوند

برایشان توضیح دهید که برای عکاسی به کجا می‌روید و بهتر است در آنجا چه لباس‌هایی بپوشند و چه چیز‌هایی همراه خود بیاورند. به آن‌ها اطمینان دهید که روز عکاسی اسپرت، به حساسیت روز عروسی نیست و باید سعی کنند که در این روز بیشتر از اینکه به عکس‌هایشان فکر کنند، به فکر خوش‌گذرانی باشند. وقتی به آن‌ها خوش می‌گذرد شما هم می‌توانید عکس‌های بهتری بگیرید. عکس‌های اسپرت بیشتر سبک خبری دارند و معمولاً به گونه‌ای هستند که انگار اصلاً ژست به خصوصی ندارند. به همین دلیل هرچقدر آن‌ها سرحال و شاد‌تر باشند، احتمال شکار لحظه‌های زیباتری را به شما می‌دهند.

چه لباسی بپوشند

نام کلمه اسپرت، در واقع بهتر است به عنوان “غیر رسمی” به کار رود. لباس‌های زیبا و غیر رسمی، برخلاف لباس‌های کلاسیک و رسمی، امکان خارج شدن از ژست‌های معمول را به زوج‌ها می‌دهند. شلوار‌های جین، کاپشن‌های چسبان و نه‌چندان بزرگ، کلاه‌های کاموایی و کفش‌های راحت ورزشی به شلوارهای پارچه‌ای و پالتو ارجحیت دارند. در تابستان هم لباس‌ها باید به گونه‌ای باشد که انگار به یک پیک‌نیک رفته‌اید. وسایلی مانند بادکنک‌های رنگی، کتاب‌های کوچک، کلاه‌های آفتابی و صندل‌های رنگارنگ، باعث می‌شود که احساس راحتی و شادی بیشتری داشته باشند. همراه بردن چند شاخه گل (حتی اگر لازم شد از نوع مصنوعی) را فراموش نکنید.

این مطلب را هم ببینید
عکس برداری در شب

به آن‌ها فرم بدهید

این دقیقاً برخلاف چیزی است که در قسمت قبلی گفتم. عکس‌های اسپرت باید کاملاً طبیعی و در راحت‌ترین شکل ممکن باشد. اما اصلاً به آن معنی نیست که شما نباید به زوج‌های جوان ژست بدهید. آن‌ها معمولاً نمی‌توانند ژست‌های خوبی بگیرند و این شما هستید که می‌توانید از آن‌ها بخواهید در حالت‌های مختلف قرار بگیرند. پس از سال‌ها تجربه عکاسی عروسی، می‌توانم به شما بگویم اغلب عکس‌هایی که می‌بینید، حتی آن‌هایی که خیلی طبیعی هستند هم ژست داده شده‌اند. در واقع این شغل شماست که طوری از آن‌ها عکس بگیرید که وقتی بیننده‌ای عکس‌ها را می‌بیند تصور کنید عکس‌ها طبیعی گرفته شده‌اند.

چه زاویه‌ای انتخاب می‌کنید

مهم است که عکس‌های اسپرت را از چه زاویه‌ای می‌گیرید. بسیاری از عکاسان این زاویه را با زاویه عکس‌های عروسی اشتباه می‌گیرند و این دو را یک عکس حساب می‌کنند. فراموش نکنید که عکس‌های عروسی به این دلیل معمولاً کامل و دقیق ثبت می‌شوند که مشتری‌ها می‌خواهند خودشان را در لباس عروسی به خوبی مشاهده کنند. خانواده‌ها نیز به همین دلیل عکس‌های عروسی را دوست دارند. آن‌ها هم می‌خواهند فرزندانشان را در آن لباس به خوبی ببینند. اما عکاسی اسپرت، عکاسی موقعیت است.

این مطلب را هم ببینید
دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن رونمایی شدند

لباس‌ها در درجه پایینی از اهمیت قرار دارند و معمولاً پیش از عکاسی سفارش داده نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توانید با انتخاب زاویه‌هایی که بخشی از صورت یا بدن سوژه پوشیده می‌شود، حالت طبیعی و خبری را در تصویر ایجاد کنید.

برای این کار سعی کنید تا حد ممکن از خطوط مستقیم و زوایای ۹۰ درجه در تصویر بپرهیزید. قرار دادن زوج‌ها در زوایای V شکل، در گوشه‌ای از کادر، در انتهای یک انحنا یا در یک سوم‌های طلایی، می‌تواند به شما کمک کند تا کادرهای زیباتری ببندید. حتی می‌توانید یکی از زوج‌ها را در پشت دیگری پنهان کنید یا بخشی از صورتشان را بپوشانید. و نهایتاً اینکه سعی کنید تا حد ممکن نگاه رو به دوربین را ثبت نکنید. بهتر است نگاه‌های زوج را به سمت یکدیگر یا به سمت دیگری متمایل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *