ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نکات مهم هنگام خرید باتری لپ تاپ

خرید باتری لپ تاپ

یکی از مهم ترین بخش های لپ تاپ، باتری آن است. در واقع انرژی مورد نیاز این دستگاه ، از طریق باتری آن است که تامین می شود. اما اگر بعد از مدتی متوجه شدید که باتری لپ‌تاپ شما خراب‌شده و به‌اندازه کافی لپ‌تاپ شما را روشن نگه نمی‌دارد بهتر است به فکر خرید یک باتری جدید باشید. برای خرید باتری لپ تاپ نکات مهمی وجود دارد که هنگام مراجعه به بازار باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید . اگر می خواهید این نکات را بدانید این مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم هنگام خرید باتری لپ تاپ

شارژ اولیه

بعد از خرید باتری جدید در صورت وجود دستورالعملی برای شارژ اولیه آن در دفترچه راهنمای محصول، به ‌دقت مراحل پیشنهادی را دنبال کنید. در غیر این صورت بهتر است باتری را به مدت ٢۴ساعت زیر شارژ بگذارید.

ظرفیت باتری

ظرفیت و یا قدرت باتری یکی دیگر از موارد مهم است که هنگام خرید باتری لپ تاپ باید به آن توجه شود. درواقع ظرفیت باتری میزان قدرتی است که می‌تواند تولید کند و این عدد اصولاً با واحد میلی‌آمپر ساعت (mAh) بیان می‌شود. هر چه قدر ظرفیت بالاتری داشته باشد زمان بیشتری می‌تواند لپ‌تاپ شما را روشن نگه دارد. قوی‌ترین باتری‌ها ظرفیتی باتری معادل با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند.

این مطلب را هم ببینید
تغییرات تصادفی در حساسیت ماوس در ویندوز ثابت شد

نوع باتری

خوب است بدانید که باتری های استاندارد در انواع nicad (نیکل کادمیوم)، nimh (نیکل هیدرید فلز) و li-ion (یون لیتیوم) تولید می‌شوند. دانست این موضوع شما را در داشتن انتخاب درست یاری خواهد کرد.

خرید باتری لپ تاپ

تولید کننده

این نکته را مد نظر داشته باشید که برخی از لپ تاپ ها صرفا از باتری‌های یک تولیدکننده خاص استفاده می‌کنند. پس پیش از آن که برای خرید باتری لپ تاپ اقدام کنید، در خصوص این موضوع تحقیق کرده و همین‌طور مطمئن شوید که باتری موردنظر شما در انحصار شرکت سازنده لپ‌تاپ نبوده و به صوت جداگانه قابل خریداری است.

ولتاژ

ولتاژ باتری ها ، از تنوع زیادی برخوردار است. دقت در انتخاب باتری با ولتاژ مناسب، اهمیت زیادی دارد.

ضمانت و خدمات پس از فروش

به هیچ وجه باتری هایی که ضمانت و خدمات پس از فروش ندارند را خریداری نکنید. در صورت امکان باتری را بخرید که طولانی ترین ضمانت را داشته باشد. به‌ این‌ ترتیب اگر بعد از خرید باتری با مشکلی روبه‌رو شوید، می‌توانید به‌راحتی آن را تعویض کرده یا مرجوع کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ های HONOR MagicBook X 14 و X 15 معرفی شدند

تنش باتری لپ‌ تاپ

تنش پارامتر دیگری است که باید در هنگام خرید باتری جدید برای لپ‌تاپ خود در نظر داشته باشید. بیش از ۹۰ درصد لپ‌تاپ‌های موجود در حال حاضر در ولتاژ ۷.۲ ولت تا ۱۴.۸ ولت عمل می‌کنند. بنابراین باید باتری متناسب با ولتاژ لپ‌تاپ تهیه کنید. این اطلاعات بر روی باتری درج‌شده است. تفاوت‌های بسیار جزئی، مهم نیست، . برای مثال، اگر لپ‌تاپ شما ۱۰.۸ ولت باشد و اگر از باتری ۱۱.۱V استفاده کنید، مشکلی در عملکرد به وجود نمی‌آید، استفاده از باتری ۷.۲ ولت با یک لپ‌تاپ که در  ولتاژ استاندارد ۱۴.۸ کار می‌کند و یا برعکس ، توصیه نمی‌شود.

تعداد سلول ها

هرچقدر سلول‌های باتری بیشتر باشد ظرفیت باتری نیز زیادتر می‌شود و در مقابل وزن آن نیز سنگین‌تر خواهد شد. استانداردی که برای اکثر باتری ها وجود دارد، 6سلول است. اما اگر می‌خواهید لپ‌تاپ خود را بدون شارژ کردن بیشتر استفاده کنید، باید نسخه ۹ یا ۱۲ سلولی را در نظر بگیرید.

2 دیدگاه در “نکات مهم هنگام خرید باتری لپ تاپ

  1. مهدی امیدی گفت:

    سلام وقت بخیر،
    من یک باطری لپ تاپ جدید خریدم،
    لپ تاپ x550
    باطری قدیمی 15v بود ولی اینی که جدید هستش 14.4عه،خواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد برای لپ تاپ؟
    mA هردوشون هم 2950 هستش.

    1. payatel گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر برای همون مدل لپ تاپ باشد خیر مشکلی پیش نمی آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *