اخبار تکنولوژی

هدفون رفلکت اترنال JBL با نور خورشید شارژ می‌شود

هدفون رفلکت اترنال JBL

هدفون های وایرلس یکی از بزرگترین دستاوردها در دنیای تجهیزات صوتی بوده اند اما یکی از مشکلاتی عمده ای که کاربران این ابزار جانبی با آن مواجه اند، تمام شدن شارژ باتری آن‌ها وسط آهنگ گوش دادن است. معمولا باتری این هدفون ها برای چند ساعت بیشتر کار نمی کند و پس از آن نیاز دارند تا به شارژر متصل شوند. اما کمپانی JBL ایده دیگری برای این موضوع دارد. هدفون رفلکت اترنال JBL محصولی از این کمپانی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است به گونه ای طراحی شود تا با نور خورشید شارژ شود.

هدفون رفلکت اترنال JBL

هدفون‌های رفلکت اترنال (Reflect terenal) از نوع دور گوشی بوده و به کمک قابلیت شارژ توسط نور، به صورت تئوری شارژدهی بی‌نهایت را به ارمغان می‌آورد. اما JBL می‌گوید کلید دستیابی به این مهم، ماده‌ای به نام Powerfoyle است که توسط کمپانی Exeger ارائه می‌شود. در واقع وجود همین ماده است که باعث می شود تا باتری هدفون با استفاده از هر نوری که دریافت می کند شارژ شود. یعنی کاربران تنها با استفاده از این هدفون به صورت معمولی، هیچ‌گاه شارژ هدفون را خالی نخواهند کرد؛ مگر این که در تاریکی مطلق به آهنگ گوش بدهند.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور گیمینگ Fast LCD شیائومی رونمایی شد

شاید برخی فکر کنند که در هنگام نبود نور چه باید کرد؟ نگران نباشید! JBL برای مواقع ضروری که نور خورشید در دسترس نبوده، یا مثلا شرایط نوری محیط چندان مناسب نباشد، کابل USB ارائه می‌دهد که با ۱۵ دقیقه شارژ، ۲ ساعت آهنگ پخش خواهد کرد. البته این کمپانی معروف می‌گوید که اگر شارژ دستگاه کامل باشد، ۱.۵ ساعت موزیک گوش دادن در فضای بیرون خانه، انرژی لازم برای پخش ۶۸ ساعت موزیک را تامین خواهد کرد.

خوب است بدانید که هدفون رفلکت اترنال JBL از لحاظ فنی تفاوت چندانی با هدفون های معمولی ندارد. گستره پاسخ ۲۰ هرتزی الی ۲۰ کیلوهرتزی، قابلیت برقراری تماس، تقویت صدا، اتصال به چند دستگاه به صورت همزمان، استفاده از دستیار صوتی و گواهی‌نامه IPX4 چندی از ویژگی‌های هدفون رفلکت اترنال است. این هدفون ها قرار است با قیمت ۹۹ دلار به فروش برسند. اولین زمان عرضه رفلکت اترنال نیز مهر سال آینده خواهد بود. با این حال این کمپانی می‌گوید ممکن است تا تاریخ عرضه، بعضی از ویژگی‌های این هدفون را بهبود بخشیده و چند ویژگی جدید نیز به آن اضافه کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدفون‌های دور گوشی در سال 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *