ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نحوه استفاده از تقویم داخلی ویندوز 10

تقویم داخلی ویندوز 10

اگر از کاربران ویندوز 10 باشید می دانید که این سیستم عامل دارای قابلیت های بسیاری می باشد. یکی از این ویژگی ها تقویم داخلی ویندوز 10 است که کاربردهای زیادی می تواند برایتان داشته باشد. بطور کل در هنگام کار با کامپیوتر مواقع زیادی پیش می آید که نیاز داریم از تاریخ و حوادث روز مطلع شویم. از این رو در این بخش می خواهیم نحوه استفاده از تقویم داخلی ویندوز 10 را به شما همراهان همیشگی پایاتل آموزش دهیم.

نحوه استفاده از تقویم داخلی ویندوز 10

لینک برنامه تقویم و نوار وظیفه

ویندوز 10 دارای یک برنامه تقویم داخلی است که می توانید از آن استفاده کنید ، اما می توانید از تقویم خود بدون برنامه استفاده کنید. فقط ساعت را در سمت راست نوار وظیفه خود کلیک کنید و پنجره تقویم را مشاهده خواهید کرد. اگر هیچ رویدادی را مشاهده نکردید ، روی “Show Agenda” در پایین کلیک کنید. اگر نمی خواهید وقایع را ببینید ، روی  “Hide Agenda” برای یک صفحه ساعت ساده کلیک کنید. این صفحه نوار وظیفه با برنامه تقویم داخلی Windows 10 یکپارچه شده است. تمامی رویدادها در این صفحه نمایش داده می شوند. با این حال ، می توانید از توابع مهم تقویم درست از نوار وظیفه بدون باز کردن برنامه استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه آشنا شوید

نحوه افزودن رویدادهای تقویم

اگر می خواهید یک رویداد تقویم را اضافه کنید، پنجره تقویم را باز کنید و تاریخ مورد نظر برای افزودن این رویداد را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک رویداد را در تاریخ 10 ماه آینده اضافه کنید ، روی آن تاریخ در تقویم کلیک کنید. برای حرکت بین ماههای مختلف می توانید از فلش سمت راست نام ماه استفاده کنید. با انتخاب تاریخ مورد نظر خود ، روی کادر “Add an event or reminder” کلیک کنید و شروع به تایپ کنید.

بعد از انجام این کار گزینه های بیشتری توسط ویندوز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اگر چندین تقویم دارید ، می توانید روی کادر سمت راست نام ورودی تقویم کلیک کرده و یک تقویم برای این رویداد انتخاب کنید. در اینجا رویدادهای تقویمهای مختلف با رنگ های مختلف در پنل برجسته می شوند. برای اتمام کار روی “Save Details” کلیک کنید. برای گزینه های بیشتر ، روی “More Details” کلیک کنید و Windows برنامه تقویم را با “Add Event” باز می کند.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ Zbook Studio G8 اچ پی رونمایی شد

نحوه مشاهده و ویرایش رویدادهای تقویم

اگر میخواهید یک رویداد تقویم را مشاهده کنید، کافیست صفحه ساعت را باز کنید. با کلیک کردن روی آن تاریخ در تقویم می توانید وقایع را در یک تاریخ متفاوت مشاهده کنید. برای ویرایش یا حذف یک رویداد ، روی آن کلیک کنید ، و ویندوز 10 برنامه تقویم را با جزئیات این رویداد باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *