اخبار تکنولوژی

هزینه گمرکی انواع مدل گوشی آیفون 13 در گمرک ایران

هزینه گمرکی آیفون 13

طرح رجیستری کردن گوشی های آیفون در گمرک، یکی از قدیمی ترین طرح هایی است که از سال 96 به ثبت رسید و همچنان نیز ادامه دارد. شاید برندهای دیگر مجبور به صرف هزینه های زیاد برای رجیستری گوشی های خود نباشند، ولی اپل به دلیل قیمت بالایی که دارد، مجبور به پرداخت هزینه گمرکی آیفون 13 به طرز باورنکردنی می باشد. این موضوع باعث شده تا قیمت کلی گوشی های آیفون مخصوصا 13 بسیار بالاتر برود.

منظور از هزینه گمرکی آیفون 13 در ایران چیست؟

با توجه به محبوبیت گوشی های آیفون، قاچاق و واردات غیر قانونی این گوشی بسیار زیاد شده است. به همین دلیل برای آنکه از این فعالیت های غیرقانونی جلوگیری شود، وزیر اقتصاد ایران دستور رجیستری کردن این گوشی ها را داد. به این ترتیب زمانی که گوشی های آیفون وارد ایران می شود، مجبور به پرداخت یک هزینه گمرکی می باشد. همچنین به تازگی به دلیل رونمایی که از آیفون 13 شده، رجیستری این گوشی نیز وارد ایران شد. همچنین هزینه ای نیز برای گمرک ایران در نظر گرفته شده، تا مسافرین با خیال آسوده بتوانند برای رجیستری کردن قانونی گوشی های خود اقدام کنند. به این صورت کاربران آیفون نیز باید هزینه گمرکی آیفون 13 را بپردازند.

هزینه گمرکی آیفون 13 چگونه تعیین شده است؟

بعد از آنکه هزینه گرمکی ایران برای آیفون 13 مشخص شد، افرادی که در حال وارد کردن انواع این گوشی به ایران هستند، به دنبال این میباشند که بدانند هزینه گمرکی آیفون 13 به چه صورت تعیین شده است. اززمانی که گوشی ایفون 13 وارد بازار شد، طرفداران آن دیگر شب و روز نداشتند، تا زمانیکه بتوانند این گوشی را خریداری کنند. به دلیل آنکه قیمت گوشی های آیفون در ایران با سایر بازارهای جهانی متفاوت و یکسان نیست، مخاطبین باید علاوه بر هزینه دلاری که باید بپردازند، به فکر هزینه های حمل و نقل، گمرک و رجیستری نیز باشند. تنها به این صورت که کاربران اپل میتوانند بدون هیچ مشکلی و به صورت قانونی از آیفون 13 خود استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
هدفون گیمینگ ریزر بلک شارک V2 معرفی شد

هزینه گمرکی آیفون 13

برای آنکه بتوان هزینه گمرکی آیفون 13 را به دست آورد، باید ابتدا 16 درصد از قیمت گوشی را به دلار حساب کنیم. به این ترتیب هزینه هابی که برای هر آیفون به دست می آید، با توجه به مدل آن متفاوت است. این نرخ هزینه ای است که برای سال 1400 برای گوشی های آیفون 13 در نظر گرفته شده است، که باید طبق آن عمل کنیم. به دایل آنکه قیمت هر مدل از آیفون 13 با یکدیگر فرق دارد، پس نباید تصور کنید که قیمت گمرک ایران برای هر یک از آن ها یکسان است. این طور نیست، هرگز این اشتباه را نکنید.

تنها با یک حساب کتاب اشتباه ممکن هزینه ای که در نظرگرفته شده به ضرر شما و چیزی فراتر از ذهنتان تمام شود. پس دقت کنید. پس همانطور که ذکر شد، 16 درصد دلار هزینه گوشی شما حساب می شود و هزینه گمرک ایران به دست می آید. بهتر بدانید آیتم ظرفیت در یک مدل گوشی می توانید باعث تغییر قیمت شود، پس باید در این محاسبه ظرفیت گوشی را نیز در نظر بگیرید.

بعد از پرداخت این هزینه آیا نیاز به رجیستری ثانویه نیز می باشد؟

با توجه به موارد ذکر شده، نرخ هزینه گمرکی که باید بابت رجیستری آیفون 13 خود بپردازید را محاسبه و پرداخت می کنید. نکته ای که در این رابطه باید بدانید، این که این هزینه ای است که توسط مبادی دولت تعیین شده و باید آن را بپردازیم. چیزی که در این جا حائز اهمیت است، این که این مبالغ به روی گوشی کشیده شده، و نیازی به رجیستری کردن ثانویه انواع آیفون 13 نیست. پس نگرانی ندارد، و به راحتی تنها با پرداخت یک بار هزینه، می توانید با خیال آسوده از تلفن همراه خود استفاده و لذت ببرید. نکته دیگری که باید توجه کنید، این که برای جلوگیری از ضرر، بهتر بعد از راه اندازی گوشی، برای آنکه نشان دهید تلفن شما قانونی است و برای حفظ امنیت اطلاعات خودتان، آن را در سامانه همتا رجیستر کنید.

هزینه گمرکی آیفون 13

آیا خبر اینکه هزینه گمرک آیفون 13 ارزان خواهد شد واقعیت دارد؟

در رابطه با خبری که به تازگی منتشر شده، هنوز منبع موثقی وجود ندارد. گفته شده که هزینه گمرک ایران برای انواع گوشی های آیفون از پنج و نیم میلیون تا نه میلیون و دویست هزار تومان رسیده است. همچنین ممکن که هزینه گمرکی آیفون 13 متغیر باشد، که منظور از متغیر بودن این که می تواند بالاتر برود یا حتی کمتر شود. به این ترتیب گران بودن بیش از حد هزینه گمرک انواع گوشی آیفون 13 به گفته فروشندگان باعث شده تا بازار فروش نسبت به سال های قبل در ایران به طرز چشم گیری کاهش پیدا کند. به این ترتیب گفته شده که قرار است به میزانی این هزینه را کاهش دهند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای انتخاب کنسول بازی

با توجه به اینکه هزینه گمرکی آیفون 13 بسیار بالا برده شده، واردات گوشی های غیرقانونی بیشتر شده، و تعداد کمی از این تلفن همراه توانسته به صورت قانونی وارد ایران شود. به این ترتیب، مشتری ها می توانند انواع گوشی های مسافری را تا حدود 1و نیم میلیون و یا حتی کمتر هزینه گمرک بپردازند. که این بسیار خوش حال کننده می باشد. سپس کسانی که در کار واردات آیفون 13 هستند، با پاسپورت های شخصی افراد، می توانند این گوشی ها را در هزینه گمرک ارزان تری وارد کنند. این گوشی ها همچنین بدون کد رجیستری فروخته خواهند شد، ولی اگر این کد به روی آن ها وجود داشته باشد، قطعا هزینه آن نیز بالاتر می رود.

نتیجه گیری

مخاطبینی هستند که به نوعی طرفداران دو آتیشه آیفون 13 به حساب می آیند. این مخاطبین به هیچ عنوان نمی توانند از ویژگی های منحصر به فرد و عالی این گوشی بگذرند. به همین دلیل انواع گوشی های آیفون حتی اگر به 100 میلیون هم برسد، به جرئت می توانم بگویم باز هم طرفداران پر و پا قرص خودش را در کل دنیا اعم از ایران خواهد داشت. شما نیز اگر اندکی تلاش کنید می توانید بهترین نوع گوشی آیفون 13 را برای داشتن یک تجربه هیجان انگیز خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *