ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه یک فایل PDF را درون ورد قرار دهیم؟

قرار دادن فایل PDF درون ورد

یکی از آیتم های مهمی که امروز افراد زیادی درگیر آن هستند، قرار دادن فایل PDF درون ورد است. شاید فکر کنید که انجام چنین کاری امکان پذیر نیست، ولی اینطور نمی باشد و با گذراندن مراحلی ساده می توانید به راحتی فایل پی دی اف خود را درون ورد قرار دهید. فایل پی دی اف و ورد دو فرمت کاملا متفاوت است، با این وجود جای نگرانی نیست. می توانیم نحوه تبدیل کردن آن پی دی اف به ورد را در این مقاله یاد بگیریم.

آیا می توان فایل پی دی اف را به ورد تبدیل کرد؟

همانطور که می دانید، فایل پی دی اف و ورد هر دو به یک منظور استفاده می شوند. هر دوی این فایل ها با هدف تایپ متون به صورت تخصصی و حتی ساده طراحی شده اند، که برنامه های دیگری نیز بعد از آن ها طراحی شد. ولی با این وجود باز هم این برنامه جایگاه ویژه خودشان را از دست ندادند. شاید سوال کنید که اگر ورد و پی دی اف هر دو کاربردی یکسان دارند، پس چرا نمی توان به راحتی فایل پی دی اف را درون ورد کپی کرد؟ بله این که این دو برنامه کاربردی که مانند آچار فرانسه می مانند، کاربرد یکسانی دارند قابل انکار نیست. اما تنها دلیلی که نمی توان متون تایپ شده را از درون پی دی اف به ورد کپی کرد، این که آن ها دارای فرمت های متفاوتی هستند.

نمی توان گفت که امکان جایگذاری فایل پی دی اف در ورد وجود ندارد، این امکان وجود دارد. اما اندکی پیچیده است، و با کپی کردن های معمولی که تا به حال دیده اید، اندکی متفاوت تر است. به این ترتیب مخاطبینی که دائم با این دو برنامه سر و کار دارند، به دنبال این هستند که بتوانند فرآیند قرار دادن فایل PDF درون ورد را به راحتی انجام دهند. همانطور که ذکر شد، این مزیت وجود دارد، ولی فکر کپی کردن متن از پی دی اف و جایگذاری آن در ورد را از سرتان بیرون کنید. این کار شامل مراحلی می باشد، که شاید بار اولتان باشد که آن را یاد می گیرید. پس این مقاله را از دست ندهید.

این مطلب را هم ببینید
وضعیت اینترنت 5G در ایران

قرار دادن فایل PDF درون ورد

چگونه یک فایل PDF را درون ورد قرار دهیم؟

همانطور که ذکر شد، از فایل پی دی اف و ورد برای یک هدف استفاده می شود. اغلب افراد برای اهداف گوناگونی در کارهای خود به دنبال این هستند که چگونه می توانند فرآیند قرار دادن فایل PDF درون ورد را انجام دهند. بهتر است بدانید برای انجام این کار، چند مراحله وجود دارد. پس می توانید با امتحان کردن هر یک از مراحل، کار خود را پیش ببرید، و به خواسته خود در این باره برسید. این مراحل به شرح زیر است:

قرار دادن PDF درون ورد به صورت اسکرین شات

یکی از رایج ترین راه هایی که برای انتقال دادن اطلاعات مورد نظر از فایل پی دی اف به درون ورد وجود دارد، روش اسکرین شات گرفتن است. شاید شما فکر کنید که چنین چیزی را در پی دی اف ندیده اید، ولی افرادی که دائما با این برنامه سر و کار دارند، می دانند من راجع به چه چیزی صحبت می کنم. البته همه شما با منظور از واژه اسکرین شات آشنا هستید، چون در تلفن های همراه خود دائما در حال عکس از صفحه می باشید. در فایل پی دی اف نیز کاملا به همین شکل است.

به این ترتیب، برای انجام این کار، ابتدا باید صفحه ورد مورد نظر و پی دی اف خود را در کنار یکدیگر باز کنید. سپس وارد پی دی اف شده، و در بخش برگه بالای صفحه، گزینه Screen shot را پیدا کنید. به دلیل آنکه در برنامه های پی دی اف گوناگون این آیتم، ممکن دارای آدرس دقیقی نباشد، نمی توان راه دقیقی برای شما مشخص کرد، ولی مطئن باشید کار سختی نیست و به راحتی می توانید آن را پیدا کنید.

در نهایت گزینه اسکرین شات به روی صفحه فعال شده و کادر را تا جایی که می خواهید کپی شود باز کنید و با آبی شدن کادر اطلاعات شما به صوت یک تصویر کپی می شود. به این صورت در فایل ورد با گرفتن همزمان دو دکمه Ctrl + V عکس شما جایگزین می شود.  در نهایت می تواند با رفتن به گزینه فرمت در نوار بالایی آفیس ورد، موقعیت تصور خود را درست کنید، و آن را به صورتی که دلتان می خواهد در صفحه قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
لپتاپ های جدید سری HP Envy معرفی شدند

قرار دادن فایل PDF درون ورد

روش تبدیل فایل پی دی اف به عکس

روش بالا را در قرار دادن فایل PDF درون ورد نمی توان انکار کرد، روش اسکرین شات یکی از بهترین متدها می باشد، ولی معمولا برای صفحات کم پیشنهاد می شود زیرا اگر بخواهید کل فایل پی دی اف خود را در ورد قرار دهید، دیگر کار برایتان با وسیله اسکرین شات سخت می شود. به همین دلیل برای صفحات طولانی، تبدیل عکس به صفحه بسیار مناسب تر است.

برای انجام این کار، باید وارد سایت آنلاین و رایگان  PDF to image شوید، و به روی گزینه Upload File کلیک کنید. در این مرحله، فایل های شما درون سیستم نمایش داده شده، و شما باید فایل مورد نظر را پیدا کنید. به این صورت تا پایان آپلود صبر کرده، و سپس Download All را انتخاب می کنید. در نهایت فایل زیپی در اختیارتان قرار داده می شود، که با سیو کردن آن در یک پوشه می توانید آن را باز کنید. اکنون می توانید شاهد فایل پی دی اف باشید که به صورت عکس در آمده و می توانید آن ها را درون ورد جایگذاری کنید.

نتیجه گیری

بهتر بدانید راه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد، ولی تنها راهی که کاملا رایگان است، و جواب می دهد، تنها موارد ذکر شده می باشد. همچنین تنها صحت معتبر بودن این روش ها ثابت شده است. معمولا بقیه مواردی که برای قرار دادن فایل PDF درون ورد وجود دارد، رایگان نیستند و یا درست انجام نمی شوند. به همین دلیل بهتر تنها این متد را مدنظر قرار دهید و وقت خود را الکی صرف نکنید. با خیال آسوده برای تبدیل فایل خود به ورد اقدام کنید، و یک پروژه موفقیت آمیز را به پایان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *