آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

همه چیز درباره تلفن بی سیم دکت

تلفن بی سیم دکت

امروز می خواهیم در رابطه با تلفن بی سیم دکت صحبت کنیم. اصطلاح “DECT” اغلب گیج کننده است، همه نمی توانند بلافاصله با آن کنار بیایند. اما احتمالاً قبلاً یک دستگاه DECT را بدون اینکه بدانید در دست گرفته اید. در این مقاله، توضیح ساده ای در مورد اینکه DECT چیست و چگونه کار می کند، ارائه می دهیم. Gigaset به‌عنوان رهبر بازار تلفن‌های بی‌سیم در اروپا، دانش دقیق بیشتری را به شما ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا متخصص شوید. اگر می خواهید بیشتر درباره ی تلفن بی سیم دکت بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

DECT چیست؟

DECT مخفف Digital Enhanced Cordless Telecommunications است. این یک استاندارد بی سیم است که اغلب برای تلفن های ثابت استفاده می شود. به لطف معرفی استاندارد بی سیم، ارتباطات بی سیم رونق زیادی یافته است. به زبان ساده: DECT برای تلفن ثابت همان چیزی است که WiFi برای اینترنت است.

تلفن بی سیم دکت

مزایای دکت چیست؟ برد طولانی (تا 40 متر در داخل خانه، تا 300 متر در فضای باز)، سطح بالایی از امنیت در برابر رهگیری، بسیار کم مصرف، محدوده فرکانس جداگانه که به WiFi وابسته نیست، کیفیت صدای بهتر نسبت به استانداردهای قبلی، برنامه همه کاره.

امکان استفاده همزمان از چندین گوشی، تماس های داخلی رایگان، گوشی ها را می توان در چندین ایستگاه پایه استفاده کرد، گوشی های چند ارائه دهنده را می توان در ایستگاه های پایه استفاده کرد، سوئیچ خودکار ایستگاه پایه (تحویل).

دکت چگونه کار می کند؟

اکنون می دانید DECT چیست و چه مزایایی به همراه دارد، بیایید اکنون به نحوه عملکرد این فناوری بپردازیم: یک سیستم DECT همیشه شامل دو جزء است که دائماً با یکدیگر در ارتباط هستند. این دو جزء یک ایستگاه پایه هستند که به آن قسمت ثابت نیز می گویند و حداقل یک گوشی یا قطعه قابل حمل دارد. ایستگاه پایه پلی بین اتصال تلفن و اینترنت و گوشی ها را تشکیل می دهد. این می تواند به شکل یک ایستگاه پایه DECT ساده با یا بدون منشی تلفنی یا یک روتر DSL با عملکرد DECT باشد. این توضیحاتی مختصر درباره ی تلفن بی سیم دکت است.

این مطلب را هم ببینید
اتصال بین دو سانترال پاناسونیک

همچنین امکان اتصال چندین ایستگاه پایه برای تشکیل شبکه وجود دارد. این اغلب برای پوشش تلفنی در مناطق بزرگتر استفاده می شود. یک انتقال صاف در اینجا توسط سیستم های تک سلولی و چند سلولی امکان پذیر است. گوشی همتای ایستگاه پایه است. این گوشی معمولاً بی سیم است و به ایستگاه پایه متصل می شود. البته این قسمت موبایل ممکن است به شکل هدست، تلفن همراه یا سنسور خانه هوشمند نیز باشد. که تلفن بی سیم دکت دارای این فناوری است.

سیستم DECT چگونه کار می کند؟

ایستگاه پایه به طور مداوم یک “سیگنال بیکن” ارسال می کند. این را می توان توسط یک گوشی در مجاورت دریافت کرد. سیگنال اطلاعات لازم را برای اتصال و ارسال داده از طریق این ایستگاه پایه در اختیار گوشی قرار می دهد.

اگر ایستگاه پایه و گوشی همگام هستند، می توانید با این راه حل بی سیم تماس تلفنی برقرار کنید. در طول تماس تلفنی، کانال بیکن با بهترین اتصال برای گوشی های دیگر مسدود می شود.

تلفن بی سیم دکت

هنگامی که داده ها از گوشی به ایستگاه پایه منتقل می شوند، میانگین تاخیر 10 میلی ثانیه وجود خواهد داشت که در عمل به طور قابل توجهی بهتر از انتقال از طریق WiFi یا بلوتوث است. هنگامی که تلفن DECT برای اولین بار به وجود آمد، فقط امکان برقراری ارتباط بین دستگاه ها (تلفن و ایستگاه پایه) از یک سازنده وجود داشت. این همه در سال 1994 با معرفی نمایه دسترسی عمومی (GAP) تغییر کرد. تلفن بی سیم دکت نیز این گونه است.

GAP (نمایه دسترسی عمومی) یا تلفن GAP چیست؟

هر دستگاه DECT که در حال حاضر در دسترس است باید در عین حال آماده GAP باشد. این استانداردی است که دستگاه‌های DECT از تولیدکنندگان مختلف را قادر می‌سازد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این در عمل به چه معناست؟ GAP به عنوان مثال، یک گوشی Gigaset را قادر می‌سازد تا بدون هیچ مشکلی با یک ایستگاه پایه DECT FRITZ!Box کار کند. این بدان معناست که دستگاه ها می توانند دقیقاً مطابق با نیازهای کاربر طراحی شوند. تلفن بی سیم دکت نیز این گونه کار می کند.

این مطلب را هم ببینید
رفع مشکل نویز و خش خش در تلفن و خط شهری

با این حال، باید توجه داشت که استاندارد GAP فقط عملکردهای اولیه تلفن را پوشش می دهد. بنابراین ممکن است مواقعی پیش بیاید که یک گوشی از یک سازنده دیگر نتواند تمام عملکردهای توصیف شده را انجام دهد.

DECT چقدر امن است؟

هیچ کس نمی خواهد دیگران به مکالمات خصوصی آنها گوش دهند. در سال 2009، گروهی از مهندسان دانشگاه فنی دارمشتات اطلاعاتی را در مورد چگونگی رهگیری تماس‌های DECT منتشر کردند. این منجر به تولید به‌روزرسانی‌های امنیتی بسیار جدی شد. اقدامات امنیتی شامل ورود هر گوشی به ایستگاه پایه با استفاده از یک کلید مخفی بود، اما این اقدامات دیگر کافی نبود. رمزگذاری استاندارد برای دستگاه های DECT 64 بیتی است. برخی از تولیدکنندگان نیز از نرخ رمزگذاری بالاتری استفاده می کنند. دانستن این نکته مهم است که هنگام استفاده از یک تکرار کننده DECT، رمزگذاری دیگر در جای خود وجود نخواهد داشت، زیرا به طور دقیق یک اتصال بین گوشی به گوشی است. و این گونه تلفن بی سیم دکت می تواند امن باشد.

گروه های مختلف به بهبود امنیت در اطراف سیگنال های بی سیم DECT و اصلاح آسیب پذیری های امنیتی احتمالی ادامه می دهند.

مانند روترهای WiFi، مایکروویوها، مانیتورهای کودک یا تلفن‌های همراه، DECT به عنوان یک استاندارد بی‌سیم نیز مقدار مشخصی تابش می‌دهد.

باید از قبل بدانید که با سیستم DECT، گوشی فقط در طول تماس فعال سیگنال ارسال می کند. در همین حال، ایستگاه پایه همچنین ممکن است سیگنالی را هنگامی که در حالت خواب است برای ثبت یک گوشی ارسال کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تلفن بی سیم دکت آشنا کنیم. ECO DECT یک فناوری سازگار با محیط زیست است که مصرف برق را کاهش می دهد و کاهش متغیری در توان انتقال ایجاد می کند. با این حالت مصرف برق تا 60 درصد و تابش تا 80 درصد نسبت به گوشی های بدون ECO DECT کاهش می یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *