تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به این نکات توجه کنید

خرید لپ تاپ دست دوم

در طی دو سال گذشته با توجه به نوسانات اقتصادی بسیار در کشور، محصولات دیجیتال نیز با رشد قیمت چشمگیر مواجه شدند. لپ تاپ نیز جزو دسته محصولاتیست که این روزها خرید آن برای افراد دشوار بوده و در اختیار داشتن یک لپ تاپ با عملکرد متوسط نیاز به بودجه نسبتا زیادی دارد. به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می دهند به سراغ لپ تاپ های کارکرده و خرید لپ تاپ دست دوم را ترجیح می دهند. اما برای خرید لپ تاپ دست دوم حتما باید بررسی های لازم را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

فاکتورهای مهم در خرید لپ تاپ دست دوم

گارانتی یا فتوکپی کارت ضمانت

اگر کارت گارانتی لپ تاپ هنوز اعتبار داشته باشد، میتوانید برای موارد خرابی که شامل ضمانت می شود از نمایندگی های مجاز استفاده کنید. ضمن اینکه داشتن کارت ضمانت شامل تایید هویت و مدل لپ تاپ نشانه سرقتی نبودن کالا است.

بررسی وضعیت فیزیکی

حتما دقت کنید که بدنه لپ تاپ دچار آسیب دیدگی های جدی نشده باشد. همچنین از سالم بودن پورت ها و صفحه نمایش اطمینان حاصل فرمایید. اگر جای خراش یا ساییدگی وجود دارد به این معنی است که لپ تاپ تعمیر شده است.

بررسی وضعیت راه اندازی لپ تاپ

مدل لپ تاپ را با ویژگی های مشخص نظیر پردازنده ، رم ، پردازنده گرافیکی ، مادربورد و.. مطابقت دهید. برای دسترسی به این اطلاعات میتوانید عبارت dxdiag را در بخش Run از منوی Start تایپ کنید. رمز لپ تاپ را از فروشنده بپرسید در صورتی که از آن اطلاع ندارد لپ تاپ سرقتی است. به جای استفاده از نرم افزار تست لپ تاپ دست دوم با استفاده از Command Prompt میتوانید اطلاعات مربوط به آخرین زمانی که کامپیوتر روشن بوده و مدت زمان آن را مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سایت های اسکن و حذف ویروس آنلاین رایگان

کیفیت نمایش

در صورتی که نقاط تاریک ، سیاه یا خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش دیدید، یعنی نمایشگر نیاز به تعمیر دارد.

وبکم را روشن کنید

با استفاده از میکروفون داخلی عملکرد وبکم را ارزیابی کنید.

پخش موسیقی

حتما چندین آهنگ را اجرا کرده و کیفیت صدای پخش شده از لپ تاپ را بررسی کنید.

موس USB را متصل کنید

یک ماوس یو اس بی را به تمام پورت های لپ تاپ متصل کنید تا  تا از صحت پورت آگاه شوید.

CD/DVD بازی را داخل لپ تاپ بگذارید

به مدت ۱۰ دقیقه با لپ تاپ بازی کنید تا ارزیابی درستی نسبت به کارایی لپتاپ و عملکر باتری به دست آوردید در صورتی که باتری زود تخلیه میشود باید به وضعیت باتری توجه بیشتری معطوف نمایید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارها برای باز کردن فایل PSD بدون نیاز به فتوشاپ

شارژر لپ تاپ

با استفاده ازپاوربانک و یا شارژر اصلی لپ تاپ ، از صحت شارژ شدن آن اطلاع کسب کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ را باز و بسته کنید

هنگام خرید لپ تاپ دست دوم صفحه نمایش لپ تاپ را در زاویه ۶۰ درجه قرار دهید و ببینید که سقوط می کند یا خیر. اگر در زمان باز و بسته کردن نمایشگر سو سو میزند و یا در جای خود محکم نمی ایستد ، قطعا نیاز به تعمیر دارد.

هدفون

هدفون ۳٫۵ میلی متری را متصل کرده و آن را تست کنید.

اتصال وای فای

با استفاده از Hotspot گوشی هوشمندتان ، از قدرت و برد سیگنال وای فای مطلع گردید.

تولید گرما

همانور که می دانید، تولید گرمای بیش از حد توسط لپ تاپ می تواند آسیب های جدی به این دستگاه وارد کند. بنابراین اگر میزان آن بیش از حد متداول است به هیچ عنوان لپ تاپ را خریداری نکنید.

کیبورد

با استفاه از یک نرم افزار متنی همچون نوت پد که بصورت پیش فرض بر روی ویندوز وجود دارد، از صحت تمامی کلیدها اطینان حاصل کنید. ضمن اینکه کلیدهای کیبورد باید به صورت طبیعی و بدون تاخیر عمل کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *