اخبار تکنولوژی

ویلیام انگلیش مخترع ماوس در 91 سالگی درگذشت

ویلیام انگلیش مخترع ماوس

همه ما برای یک بار هم که شده از موس برای کار کردن با رایانه استفاده کرده ایم. اما تابحال به این فکر کرده اید که چه کسی این وسیله پرکاربرد را اختراع کرده است؟ شاید برای شناخت این شخص کمی دیر شده باشد اما خوب است بدانید که وی ویلیام انگلیش نام داشت. ویلیام انگلیش مخترع ماوس به تازگی در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.

درگذشت ویلیام انگلیش مخترع ماوس

ویلیام انگلیش در انستیتوی تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، در همکاری با داگلاس انگلبارت موفق شد نخستین ماوس کامپیوتر را تولید کند. در سال ۱۹۶۸ رویدادی تحت عنوان تحت عنوان Mother of All Demos برگزار شد. این ویدئو بسیاری از مفاهیمی را تشریح می‌کرد که در دهه ‌های پیش‌رو قرار بود به رایانه‌های شخصی اضافه شوند. از بین این مفاهیم می‌توانیم به رابط کاربری گرافیکی، ویرایش متن به‌صورت آنلاین، تماس ویدئویی و لینک‌های هایپرتکست اشاره کنیم.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگر گیمینگ MSI Optix AG321CR معرفی شد

در حالی که انگلبارت به عنوان نظریه پرداز شناخته می‌شود، انگلیش یکی از افرادی بود که می‌توانست ایده‌ها را درک کند و با استعداد خود، آن‌ها را به ثمر برساند. انگلیش پس از اینکه انگلبارت طرح ماوس را کشید، موفق به ساخت آن شد و در حالی که انگلبارت طرح‌های مفهومی آن را در سال ۱۹۶۸ به نمایش می‌گذاشت، انگلیش در پشت صحنه آن را مدیریت می‌کند. داگلاس انگلبارت در سال ۲۰۱۳ و در سن ۸۸ سالگی درگذشت. شاید خیلی‌ها انگلبارت را به عنوان مخترع ماوس شناخته باشند، اما علیرغم عدم حضور روی صحنه، این انگلیش بود که طرح اولیه انگلبارد را به ماوس تبدیل کرد.

مشاهده میراث انگلیش بسیار آسان است. درحالی که امروزه استفاده از نمایشگر‌های لمسی بسیار رایج شده است، اما هنوز اکثریت کاربران، استفاده از ماوس یا تاچ پد را در کامپیوترهای خود ترجیح می‌دهند و حداقل ده‌ها سال طول خواهد کشید که فناوری جدیدی بتواند به طور کامل جایگزین ماوس شود.

این مطلب را هم ببینید
لاجیتک از ماوس Lift با ساختار عمودی رونمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *