اخبار تکنولوژی

پایان کلاب هاوس

پایان کلاب هاوس

امروز می خواهیم در رابطه با پایان کلاب هاوس صحبت کنیم. اگرچه مفهوم کلاب هاوس ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که به سال 2002 سفر کرده اید، باشگاه هاوس در حال شکل گیری است که به مجموعه بزرگی در عرصه اجتماعی تبدیل می شود. که در نهایت در دسترس عموم قرار می گیرد. اما این دقیقا چه چیزی هست؟ و وقتی زمان دعوت شما فرا می رسد، آیا ارزش دانلود را دارد؟ آیا این برنامه ای است که روزی به پایان می رسد؟ در اینجا، ما به تمامی سوالات شما در رابطه با پایان کلاب هاوس پاسخ خواهیم داد.

کلاب هاوس چیست؟

تعجب می کنید که چرا در مورد کلاب هاوس زیاد می شنوید؟ دقیقاً مانند جنجال «Gamestonk»، می‌توانیم تا حدی ایلان ماسک را مقصر بدانیم. با حضور در اتاق کلاب هاوس در ژانویه 2021، ثروتمندترین مرد جهان (گاهی اوقات) توجه زیادی را به این خدمات جلب کرد. بیل گیتس هم همین کار را کرد و این کار ادامه پیدا کرد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در مورد برنامه کلاب هاوس بدانید.

اصل مطلب این است: تصور کنید برنامه ای در گوشی خود دارید که به شما امکان می دهد به مکالمات زنده دیگران گوش دهید. آنها حتی ممکن است مشهور باشند و یا در بعضی مواقع یک فرد عادی باشد. و ممکن است به شما فرصت داده شود تا به چت بپیوندید. به عنوان یک شبکه اجتماعی چت صوتی به آن نگاه کنید.

سال ها از زمانی که پلت فرم رسانه های اجتماعی ایالات متحده نفوذ کرده است می گذرد. اما در سال 2021، کلاب هاوس به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است که افراد مشهور را به خود جذب می کند، ارزشی معادل 1 میلیارد دلار دارد و جنجال های زیادی را به دنبال دارد. با الگوبرداری از کنفرانس یا جشنواره‌ای مانند South by Southwest، کاربران می‌توانند به چت‌های صوتی متمرکز بر موضوعاتی از نقد موسیقی گرفته تا توصیه‌های تجاری «بازدید». نخبگان سیلیکون ولی مخاطبان اولیه خود را تشکیل می‌دادند و همچنان تأثیر زیادی بر محیط برنامه دارند. در حالی که هنوز فقط منحصر به آیفون است، کلاب‌هاوس به سرعت در حال گسترش است و اولین تولد خود را در روز سنت پاتریک ۲۰۲۱ جشن گرفت. اما یک روزی هم شاهد پایان کلاب هاوس خواهیم بود.

این مطلب را هم ببینید
پاوربانک بی‌سیم MOMAX Airbox برای محصولات اپل معرفی شد

نکات مربوط به کلاب هاوس

Clubhouse یک برنامه رسانه اجتماعی فقط صوتی است که به دلیل مکالمات بدون محدودیت، پشتیبانان افراد مشهور است. این تجربه در جایی بین رادیو فراخوان و یک کنفرانس حرفه ای قرار می گیرد. کاربران بر اساس علاقه خود اتاق ها را انتخاب می کنند و در گفتگوی زنده شرکت می کنند. گردانندگان اتاق تصمیم می‌گیرند چه کسی بتواند صحبت کند، و دیدن اتاق‌هایی با ده‌ها شرکت‌کننده فعال معمول است. محبوبیت این برنامه هنوز در مرحله بتا در آغاز سال 2021 افزایش یافت و با وجود محدودیت ثبت نام، تا اواسط فوریه به 8 میلیون دانلود رسید. اما کم کم این روند نزولی می شود و شاهد پایان کلاب هاوس هستیم.

چه کسی پشت این برنامه قرار دارد؟

کلاب هاوس خلقت دو کارآفرین سریالی به نام های روهان ست و پل دیویسون است که آن را “آخرین تلاش” خود در ایجاد یک اپلیکیشن اجتماعی نامیدند. برنامه قبلی دیویسون، Highlight، که کاربران اطراف را با علایق مشابه مرتبط می کرد، در SXSW در سال 2012 توجهات را به خود جلب کرد اما مدت کوتاهی بعد از کار افتاد. در نهایت، این شرکت به Pinterest فروخته شد. شرکت ست، Memry Labs، برنامه‌های اجتماعی زیادی مانند Dayfie ایجاد کرد و در نهایت در سال 2017 به شرکت Opendoor Technologies فروخته شد. ست و دیویدسون برای اولین بار در سال 2011 با هم ارتباط برقرار کردند.

چرا اینقدر محبوب است؟

احتمالاً تا به حال اینفلوئنسرها و افراد مشهور را دیده اید که در استوری اینستاگرام خود درباره مکالماتی که در کلاب هاوس دارند پست می کنند. اگر شما هم مثل من هستید، کمی گیج شده اید که این برنامه جدید چیست و بعد از اینکه آن را فقط برای قرار دادن در لیست انتظار دانلود می کنید، نگران شده اید. اگرچه به نظر می‌رسد دنیا نمی‌خواهد ما مردم عادی بدانیم در این پلتفرم اختصاصی رسانه‌های اجتماعی چه اتفاقی می‌افتد، ما اینجا هستیم تا همه رازها را به شما بگوییم. اول از همه باید بدانید پایان کلاب هاوس نزدیک است.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور AOC AG323QCX2 معرفی شد

Clubhouse یک برنامه چت صوتی فقط برای آیفون است که افراد می توانند مکالمات مختلف را میزبانی کنند و به آنها بپیوندند. پس از باز کردن برنامه، با لیستی از «اتاق‌هایی» مواجه می‌شوید که می‌توانید به آنها ملحق شوید، یا می‌توانید اتاق خود را ایجاد کنید. هر اتاق موضوع متفاوتی دارد که اغلب توسط یک متخصص یا پیشگام در این زمینه میزبانی می شود. هیچ ویدیویی، تصویری و تقریباً هیچ متنی وجود ندارد. همه چیز فقط صوتی است. می توانید فکر کنید که به یک قسمت پادکست زنده ملحق شوید. هیچ چیزی ذخیره نمی‌شود، بنابراین اگر از مکالمه لذت می‌برید، آن را ترک نکنید، زیرا نمی‌توانید دوباره آن را پخش کنید.

چگونه به کلاب هاوس ملحق شویم؟

در حال حاضر، شما باید توسط شخصی که قبلاً عضو است به برنامه دعوت شوید. اگر دعوت نامه مورد علاقه خود را دریافت کردید، می توانید دعوت را برای حداکثر چهار نفر از دوستان خود بفرستید. این قالب «فقط دعوت» معمولاً با برنامه‌های دوستیابی محدود مانند Raya یا Lox Club دیده می‌شود. مشابه برنامه های دوستیابی، هر شخصی می تواند برنامه را دانلود کند، اما شما در لیست انتظار بی نتیجه ای قرار می گیرید. پل دیویدسون، مدیرعامل کلاب هاوس قول داده است که این برنامه در نهایت برای همه، از جمله کاربران اندرویدی که در حال حاضر به مهمانی دعوت نشده اند، باز خواهد شد. اگر این اتفاق نیفتد باید شاهد پایان کلاب هاوس باشیم.

سخن پایانی

کلاب هاوس پس از پیوستن افراد مشهوری مانند دریک، ویرجیل آبلو و حتی اپرا به شهرت رسید. طبق مقاله‌ای توسط وجرش بالاجی، نویسنده اخبار فناوری، این اپلیکیشن اکنون میزبان ۱۰.۱ میلیون کاربر است و به میزبان‌های محبوب پادکست و ستارگان رسانه‌های اجتماعی مانند لیندزی متسلار و سرنا کریگان که از این پلت‌فرم برای میزبانی گفتگوهای خصوصی بیشتری با یکدیگر استفاده می‌کنند، گسترش یافته است ولی در آینده ای نه چندان دور شاهد پایان کلاب هاوس خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *