مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس لغو شد

سیستم عامل ویندوز 10 ایکس

مدتیست که شایعاتی در خصوص انتشار نسخه جدیدی از ویندوز 10 بنام ویندوز 10 ایکس به گوش می رسد. اما مایکروسافت امروز رسماً اعلام کرد که پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس (Windows 10X) را لغو کرده است.

پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس

به گفته مایکروسافت، با لغو شدن ویندوز 10 ایکس، این شرکت از ویژگی‌ها و قابلیت‌های پروژه در ویندوز فعلی و سایر محصولات خود استفاده خواهد کرد. برخی از این ویژگی‌ها در حال حاضر در نسخه پیش نمایش Windows Insider وارد شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فناوری کانتینر جدید در مایکروسافت دیفندر اپلیکیشن گارد، تایپ صوتی پیشرفته‌تر و صفحه کلید لمسی مدرن با اندازه کلید، اصوات، رنگ‌ها و انیمیشن‌های بهینه‌سازی شده، اشاره کرد.

ویندوز 10 ایکس در ابتدا قرار بود نسخه‌ای سبک از ویندوز 10 باشد و به طور خاص برای دستگاه‌های دو نمایشگره مانند سرفیس نئو (Surface Neo) طراحی شود. سپس اوایل سال جاری، مایکروسافت اعلام کرد که تصمیم خود را در مورد این سیستم عامل عوض کرده و آن را برای لپ‌تاپ‌های تک صفحه‌ای منتشر خواهد کرد. حتی در ژانویه یک نسخه دمو از آن نیز در دسترس قرار گرفت.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Your PC Device Needs to Be Repaired در ویندوز

در حال حاضر، مایکروسافت مشغول تکمیل به‌روزرسانی جدید 21H1 خود برای ویندوز 10 است که یک به‌روزرسانی نسبتاً جزئی خواهد بود و به‌روزرسانی بزرگ این سیستم عامل برای عرضه در ماه اکتبر (مهر-آبان) برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *