مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم بزودی متوقف میشود

اپلیکیشن های کروم

اپلیکیشن‌های کروم، اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب هستند که روی مرورگر کروم قابل نصب بوده و مانند اپلیکیشن‌های دسکتاپ به‌طور مستقل نصب و اجرا می‌شوند. از مدت ها پیش می دانیم که اپلیکیشن های کروم در سیستم عامل هایی از جمله ویندوز، لینوکس و مک قابل اجرا نیستند. اما در جدول زمانی که اخیرا گوگل منتشر کرده است اعلام شده که این اپلیکیشن ها دیگر در سیستم عامل کروم نیز پشتیبانی نمی شوند.

پایان عمر اپلیکیشن های کروم

از آنجایی که اپلیکیشن های مبتنی بر کروم تاکنون نظر کاربران زیادی را به خود جلب نکرده‌اند و استفاده‌ کاربران از این برنامه‌ ها بسیار کم بوده است، تصمیم جدید گوگل عاقلانه بنظر می رسد. البته گوگل ادعا کرده که این تصمیمات جدید بر پشتیبانی از افزونه‌ها تأثیری نخواهد گذاشت و پشتیبانی از افزونه‌های کروم در همه‌ی سیستم‌عامل‌ ها ادامه پیدا خواهد کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های تیر و کمان برای گوشی

پایان پشتیبانی از این اپلیکیشن ها در سیستم عامل های لینوکس و ویندوز برای اولین بار در سال 2016 اعلام شد. گفته می شود که تنها یک درصد از کاربران این سیستم‌‌عامل‌ها از اپلیکیشن‌های کروم استفاده می‌کردند. ابتدا قرار بود تا اپلیکیشن‌های کروم در اوایل سال ۲۰۱۸ در سیستم‌های عامل‌ ویندوز، مک و لینوکس متوقف شوند، اما در دسامبر ۲۰۱۷ این برنامه به سال ۲۰۲۰ موکول شد. جدول زمانبندی این اپلیکیشن ها را در ادامه مشاهده می کنید.

جدول زمانی

مارس ۲۰۲۰: فروشگاه کروم، پذیرش اپلیکیشن‌های جدید را متوقف خواهد کرد و توسعه‌دهندگان می‌توانند تا ژوئن ۲۰۲۲ اپلیکیشن‌های موجود خود در این فروشگاه را به‌روزرسانی کنند.

ژوئن ۲۰۲۰: پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم در سیستم‌ عامل‌ های ویندوز، مک و لینوکس به پایان خواهد رسید. البته کاربران Chrome Enterprise و Chrome Education Upgrade می‌توانند تا دسامبر سال ۲۰۲۰ به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی 5 افزونه برای افزایش سرعت کروم

دسامبر ۲۰۲۰: پشتیبانی از اپلیکیشن ها مذکور در ویندوز، لینوکس و مک بطور کامل به پایان خواهد رسید.

ژوئن ۲۰۲۱: پشتیبانی از NaCI ،PNaCI و APIهای PPAPI به پایان خواهد رسید.

ژوئن ۲۰۲۲: پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کروم در تمامی سیستم‌عامل‌ها و برای همه‌ی کاربران به‌طور کامل به پایان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *