بازی و سرگرمی

پلی استیشن 5؛ محبوب‌ترین کنسول بازی از نگاه توسعه‌دهندگان

محبوب‌ترین کنسول بازی از نگاه توسعه‌دهندگان

رقابت سونی و مایکروسافت در نسل نهم کنسول‌های بازی شدیدتر و جدی‌تر از قبل شده است؛ به‌طوری‌که می‌توان مشاهده کرد هر یک از شرکت‌ها واکنشی سریع به اقدامات شرکت مقابل دارد. در طی یک نظرسنجی پلی استیشن 5 به عنوان محبوب‌ترین کنسول بازی از نگاه توسعه‌دهندگان انتخاب شده است.

محبوب‌ترین کنسول بازی از نگاه توسعه‌دهندگان

رقابت سونی و مایکروسافت به مرحله‌ای رسیده که حتی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی را نیز در انتخاب کنسول ایده‌آل، مردد ساخته است. اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید احتمالاً در جریان هستید که روند عرضهٔ کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به دلیل  کمبود تراشه با مشکل مواجه شده است؛ اما سونی و مایکروسافت از نظر فروش محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، روزهای خوبی را سپری می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدست های گیمینگ 2021

حال با انتشار گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد از منظر توسعه‌دهندگان بازی‌ ویدئویی، کنسول پلی استیشن ۵ از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه اخیراً از حدود سه هزار نفر فعال حرفه‌ای در حوزه صنعت بازی‌ ویدئویی یک نظرسنجی صورت گرفته که نتیجه آن، برتری کنسول نسل نهمی سونی را همراه داشته است. رویداد سالانه GDC ضمن گزارش این موضوع، اعلام کرد که از این تعداد شرکت‌کننده، ۴۴ درصد به پلی استیشن ۵، ۳۸ درصد نینتندو سوئیچ، ۳۰ درصد ایکس باکس سری ایکس و سری اس و ۲۷ درصد نیز به پلتفرم‌ واقعیت مجازی رأی داده‌اند.

البته نباید فراموش کرد که اگرچه توسعه‌دهندگان در میان کنسول‌های موجود در بازار به پلی استیشن ۵ بیشتر از ایکس باکس سری ایکس علاقه دارند؛ اما همچنان پلتفرم پی‌سی در کل با ۵۸ درصد، صدر این فهرست را به خود اختصاص داده است. اگر به سال گذشته و گزارش ارائه‌شده توسط این مجمع نگاهی داشته باشیم، متوجه تکرار این موضوع و محبوبیت بالای پی‌سی خواهیم شد.  در کنار این موضوع، چهار درصد از توسعه‌دهندگان بازی به سرویس پلی استیشن ناو، حدود ۶ درصد به گوگل استادیا و کمی بیشتر از ۸ درصد به سرویس ایکس‌ کلاد مایکروسافت رأی داده‌اند

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های کامپیوتری در سال 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *