بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

کاربرد گیمبال دوربین در روزمره

وقتی نوبت به ضبط فیلم و گرفتن عکس می رسد، گیمبال های دوربین گزینه بسیار خوبی هستند برای اینکه تغییر مهم را ایجاد کنید و حرفه ای کار کنید. در مطلب زیر ابتدا ما یک تعریف از کیمبال دوربین ارائه داده ایم و سپس به این نکته اشاره خواهیم کرد که آیا ارزش خریدن دارد یا نه؟

گیمبال دوربین چیست؟

گیمبال دوربین وسیله ای است که به دوربین دیجیتال اجازه می دهد تا در یک محور معین بطور هموار بچرخد. معمولاً امروزه مجهز به موتورها و سنسورها هستند، امروزه بیشتر گیمبال ها 3 محوره هستند.این دستگاهها جایگاه دوربین را تثبیت می کنند در حالی که کاربر آن را کج ، پهن یا رول می کند تا در حین حرکت فیلم های روان ایجاد کند.فیلمبرداران همچنین در گذشته از عروسک ها ، جیگ ها و سایر تجهیزات حرفه ای فیلم سازی برای اهداف مشابه استفاده کرده اند. در حالی که گیمبال ها نمی تواند به طور کامل جایگزین این دستگاه ها شود اما بسیار قابل حمل هستند و برای تولیدکنندگان محتوا در حال حرکت مفید هستند.

گیمبال چگونه کار می کند؟

گیمبال برای عکاسی از سوژه ای که در زاویه ناخوشایند قرار گرفته است نیز بسیار مناسب است.گیمبال ها از طریق یک سری الگوریتم ها، ژیروسکوپ ها و موتورها کار می کند، آنها می توانند به طور خودکار هرگونه ضربه یا ضربه ناخواسته را در حین فیلمبرداری یا گرفتن عکس اصلاح کنند. موتورهای گیمبال معمولاً بدون برس هستند، به این معنی که هنگام کار بی سر و صدا هستند.

گیمبالهای 3 محوره همچنین از واحدهای اندازه گیری اینرسی (IMU) برای تشخیص حرکت و سپس تنظیم دوربین در امتداد یک محور معین از طرف کاربر استفاده می کنند.برخی از واحدهای پیشرفته موجود در بازار حتی قادرند تشخیص دهند که آیا حرکات عمدی است یا خیر. این بدان معناست که صحنه های متحرک و منظره وسیع همانطور که باید نشان داده می شود.چنین جنبه هایی می توانند به شما این امکان را بدهند که جلوه های سینمایی را در جایی ایجاد کنید که به نظر می رسد دوربین در هوا شناور است. این یکی دیگر از دلایلی است که گیمبال ها یک ویژگی مشترک با پهپادهای ویدیویی مدرن دارند.با توجه به قابلیت های آنها ، گیمبال های 3 محوره بسیار گران هستند. بسته به بودجه شما ، ممکن است بخواهید یک محور 1 یا 2 محور را انتخاب کنید.

یکی از نمونه های عالی این دوربین های پیشرفته ، Zhiyun Crane 2S است. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به آن بیندازیم.

چرا Zhiyun Crane 2S محبوب است؟

سری گیمبال دوربینZhiyun Crane 2Sبه عنوان یکی از بهترین های موجود در بازار شناخته می شود. این دسته های تثبیت کننده 3 محور ، توسط فیلمسازان حرفه ای در سراسر جهان استفاده می شود.CRANE 2S دارای ظرفیت بار و اندازه بیشتری نسبت به سایر موارد موجود در بازار است و الگوریتم های ارتقا یافته آن به گونه ای تنظیم شده اند که عملکرد قابل اطمینان و عالی را حتی در سخت ترین محیط ها تضمین می کنند. این گیمبال به گونه ای طراحی شده است که از دوربین های بزرگتری مانند BMPCC 6K ، Panasonic S1H و EOS 1DX Mark II هم پشتیبانی می کند.CRANE 2S همچنین دارای چیزی به نام FlexMount System است. این امر تا حد زیادی فرآیند راه اندازی را ساده می کند و در عین حال دنده دوربین ارزشمند شما را با یک مکانیزم ایمنی مضاعف ایمن می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از کودکان در منزل

این گیمبال همچنین دارای یک سوئیچ سریع و یک دکمه ایمنی در محور شیب است که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به نصب لوازم جانبی دیگر ، در یک لحظه به عکاسی عمودی بپردازند. سبک است ، از فیبر کربن ساخته شده است ، به این معنی که قوی و فوق العاده سبک در همان زمان استCRANE 2S همچنین دارای صفحه نمایش OLED 0.96 اینچی (2.4 سانتی متر) است که نمای وسیع تری را ارائه می دهد. این امکان را به شما می دهد تا در کل سیستم منو حرکت کرده و به سرعت بین حالت ها جابجا شوید. سیستم قفل محور آن همچنین اطمینان می دهد که دوربین شما هنگام تنظیم کاملاً بی حرکت می ماند.همچنین دارای چندین نقطه نصب برای افزایش گزینه هایی است که عکاسان و فیلمبرداران باید انتخاب کنند.

CRANE 2S دارای چرخ کنترل فوکوس داخلی و موتور فوکوس است تا بهترین کیفیت ممکن را از گیمبال ارائه دهد. این برنامه شش حالت گیمبال را با حرکت ساده و روان ارائه می دهد که تمام خواسته های کاربران اصلی تا پیشرفته را برآورده می کند. دنبال کردن ، قفل کردن ، دنبال کردن ، POV تمام برد ، حالت Vortex و حالت Go.

جلوه های سینمایی پیشرفته آن مانند پانوراما ، Timelapse ، Motionlapse و Timelapse Long Exposure نیز امتیاز خوبی است.

CRANE 2S از سه باتری لیتیوم یون قابل جابجایی 18650 استفاده می کند که مدت زمان استاندارد 12 ساعته را ارائه می دهد. در صورت نیاز به قدرت بیشتر ، فیلمبرداران می توانند با استفاده از باتری های پشتیبان به راحتی زمان اجرا را افزایش دهند.

در گیمبال به دنبال چه چیزی هستید؟

اگر برای خرید یک گیمبال دوربین در بازار هستید ، چند نکته وجود دارد که باید قبل از انتخاب مدل و مدل خاص به دنبال آن باشید.همه گیمبال ها یکسان نیستند. برخی از آنها فقط برای تثبیت یک دوربین طراحی شده اند ، در حالی که برخی دیگر به مراتب بیشتر توانایی دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها از راه دور کنترل می شوند به این معنی که می توانید آنها را از راه دور فعال کنید – اما آیا واقعاً به این نیاز دارید؟ قبل از سرمایه گذاری در یک مورد، در مورد نیازهای خود تصمیم بگیرید.
وزن گیمبال را بررسی کنید. در مورد گیمبال دستی شما می خواهید که خیلی سنگین نباشد.
حداکثر بار آنها چقدر است؟ تنظیم مناسب DSLR و لنز می تواند بسیار سنگین باشد. اطمینان حاصل کنید که یک گیمبال معین می تواند وزن را تحمل کند.
گیمبال چه ویژگی های متعادلی را ارائه می دهد؟ اگر قصد دارید دوربین خود را زیاد برداشته و مجدداً وصل کنید، مطمئن شوید که یک گیمبال را با قابلیت انتشار سریع یا سایر ویژگی ها انتخاب کرده اید که تعادل دوربین را هنگام اتصال آسان می کند.

این مطلب را هم ببینید
بوکه در عکاسی به چه معناست؟

آیا گیمبال ارزش خریدن دارد؟

اینکه به گیمبال احتیاج دارید یا نه، کاملاً به نیازهای استفاده از دوربین شما بستگی دارد. اگر شما یک فیلمبردار حرفه ای تازه کار هستید در صورتی که از سه پایه ساده برای اکثر نیازهای خود استفاده کنید، ممکن است بتوانید از آن خلاص شوید. با این حال، اگر می خواهید از اجسام در حال حرکت سریع عکس بگیرید، گیمبال یک ابزار عالی برای گرفتن بهترین و واضح ترین عکس ممکن است که خلاصه ویژگی های آن موارد زیر است:

-در مقایسه با تجهیزات تثبیت کننده حرفه ای سریعتر راه اندازی می شوند.
-سبک هستند و حمل آنها آسان است، اگر فیلمبرداری شما اغلب ماجراجویی می کند، مهم است.
– به شما امکان می دهند به راحتی با دوربین خود برای مدت زمان طولانی فیلم بگیرید.
– به شما کمک می کنند بدون زحمت جهت دوربین خود را تغییر دهید، که می تواند زمان عکاسی شما را کاهش دهد.
– به شما امکان می دهند لوازم جانبی دیگر دوربین مانند میکروفون را نصب کنید.
-به شما امکان می دهند دوربین خود را محکم تر نگه دارید.
-آنها برای فیلمبرداری زیر آب و فیلم های هوایی درخشان هستند.
-برخی از گیمبال ها به برنامه هایی متصل هستند که می توانند دنیای جدیدی از امکانات خلاقانه را نیز باز کنند

به غیر از Crane 2S ، مدلهای فوق العاده دیگری نیز در بازار وجود دارد.
بهترین گیمبال دوربین چیست؟

برخی از بهترین دوربین های موجود در بازار عبارتند از:

Zhiyun Crane 3S
Zhiyun WEEBILL S
Moza Aircross
دیجی رونین اس.

بنابراین ، اگر برای خرید یک گیمبال دوربین جدید در بازار هستید ، چرا برخی از موارد بالا ، و به ویژه Zhiyun CRANE 2S را بررسی نکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *