ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند افزونه کاربردی برای جستجو حرفه ای گوگل

جستجو حرفه ای در گوگل

این روزها درباره‌ی هر چه که بخواهیم بدانیم یا به دنبال پاسخ هر پرسشی که باشیم، نخستین چیزی که به ذهنمان می‌رسد جستجو در گوگل است! خدا می‌داند روزی چند بار به سراغ گوگل می‌رویم. افزونه های مختلفی در گوگل وجود دارد که انجام این فرایند را بریتان آسان تر و بهتر می کنند. اگر می خواهید کاربردی ترین افزونه ها برای جستجو حرفه ای در گوگل را بشناسید با ما همراه باشید.

افزونه های جستجو حرفه ای گوگل

Resulter ؛ پیش نمایش نتایج جستجو

این افزونه دو قابلیت را به شما ارائه می‌دهد:

شما می توانید با فشار دادن  کلیدهای میانر <Alt+ Number> نتایج جستجو را باز کنید. فشار دادن دکمه های Alt+S به شما اجازه می دهد که پرس و جوهایتان را ویرایش کنید و Alt+A تمام نتایج جستجو را در سربرگ های مختلف باز می کند.

جستجوی گوگل به صورت ناشناس

گوگل به طور دائم نحوه استفاده شما از اینترنت را پیگیری می کند و اطلاعاتی در مورد شما جمع آوری می کند و سپس از آن برای تبلیغات استفاده می کند. این اطلاعات بر نتایج جستجوی شما هم تاثیر می گذارد. آیا می خواهید که به صورت ناشناس در اینترنت جستجو کنید؟ پس سعی کنید از برنامه Impersonal.me استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های رفع مشکل کار نکردن کلیدهای ترکیبی در ورد

Impersonal.me یک برنامه وب است که شبیه موتور جستجوی گوگل است اما چند گزینه پیشرفته را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید بدون اینکه هویت تان شناسایی شود جستجو کنید و از حریم خصوصی تان دفاع کنید این به معنای ناشناس ماندن است. Impersonal.me همچنین به شما اجازه می دهد تا زبان، کشور مبدا و دامنه خود را تنظیم کنید.

از بین بردن سابقه جستجوی یا هیستوری گوگل

گوگل به طور مداوم از اطلاعات جستجو شما استفاده تبلیغاتی و.. می کند و اطلاعات زیادی را در مورد شما جمع آوری می کند. روش ساده ای برای فهمیدن اینکه گوگل در مورد شما چه می داند وجود دارد. شما می توانید سابقه جستجو را با سایت Ruin My Search History از بین ببرید. در واقع شما با کمک این سایت هم می توانید سابقه جستجو را خراب کنید و هم اینکه به تفسیر اطلاعات دریافت شده توسط گوگل بپردازید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیر فعال سازی آنتی ویروس نود ۳۲ در ویندوز

افزونه Result Preview

این افزونه کنار لینک های نتایج جستجو یک عکس کوچک اضافه می کند. این یک ترفند کوچک است که گوگل هنوز از آن استفاده نمی کند. این تصاویر کوچک باعث می شوند که نتایج جستجو دیرتر لود شوند اما  شما می توانید در زمان تان صرفه جویی کنید و به لینک های بدرد نخور سر نزنید. این پیش نمایش کافی است تا شما متوجه شوید که یک لینک به کار شما می آید یا نه. هنگامی که شما برای ویدئو جستجو می کنید افزونه Result Preview می تواند کاربردی تر باشد چونکه یک سری عکس های کوچک از ویدئو نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *