تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند باور اشتباه برای تعمیر کامپیوتر آسیب دیده

تعمیر کامپیوتر آسیب دیده

کامپیوترها نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است خراب شوند. در این حالت افراد سعی می کنند با پرس و جو در گوگل و یا کمک گرفتن از یک متخصص دستگاه آسیب دیده خود را تعمیر کنند. اما در این میان برخی افراد خودشان دست به کار شده و برای تعمیر کامپیوتر آسیب دیده کارهای نادرست و غیراستانداردی انجام می دهند که باعث نابودی دستگاه می شود.

روشهای نادرست تعمیر کامپیوتر آسیب دیده

افزودن باتری به کابل اترنت

اگر درک بسیار کمی از چگونگی کارکرد دیوایس‌های الکترونیکی داشته باشید، حتی با دیدن ویدیوها آموزشی نیز ممکن است دچار اشتباه شوید.

این چیزی بود که پیتر لوپز، یک پتشیبان فنی در بروکلین به چشم دید.

لوپز به خانه مشتری خود رسید و متوجه شد او چند باتری AA را با چسب به کابل اترنت چسبانده است. «از او پرسیدم چرا چنین کاری کرده؟». لوپز ادامه می‌دهد:

به من گفت که چسباندن باتری به کابل باعث می‌شود سرعت اینترنت سه برابر شود. کاملاً جا خورده بودم از اینکه چقدر از این نظر دفاع می‌کرد. و به من نشان داد چرا انقدر مصر است… ماجرا به خاطر یک ویدیوی سرکاری بود که فکر می‌کرد واقعی است.

لپ تاپ خیس در فر

شاید باورش سخت باشد، اما یک پشتیبان فنی از شخصی می‌گوید که لپتاپش را درون فر قرار داده است. تصور این فرد آن بوده که قرار دادن کوتاه‌ مدت لپتاپ در فر راهکاری عالی برای خشک کردن آن است. نتیجه این ایده نادرست از بین رفتن کامل نمایشگر و ظهور علائم سوختگی روی بدنه دستگاه است و بگذریم از اینکه خانه هم برای یک نصف هفته بوی پلاستیک سوخته می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف رمز عبور فایل PDF

تعمیر کامپیوتر آسیب دیده

لپ تاپ خیس در برنج

یکی دیگر از روش هایی که برخی افراد برای خشک کرده لپ تاپ خیس خود استفاده می کنند، قرار دادن دستگاه در برنج است. یک پشتیبان فنی به نام ویلیام از پورتلند میگوید که برنج‌ها مسیر فن‌ها و خروجی‌های USB را مسدود کرده‌اند. این نظریه ، یعنی قرار دادن دستگاه خیس در برنج برای موبایل آسیب زا نخواهد بود، اما چنین چیزی را نمی‌توان به هیچ وجه راجع به لپتاپ‌ها گفت. این دیوایس‌ها خروجی‌های هوا، پورت‌ها و درگاه‌های درشتی مثلا میان کیبوردها دارند.

قرار دادن هارد درایو خراب در فریزر

در گذشته چنین راه حلی مناسب برای زنده نگه داشتن آن -صرفاً تا اندازه‌ای که قادر به استخراج اطلاعات مهم باشید- بود. اما تغییرات اساسی در طراحی هارد درایوها و ظهور سریع SSDها -که هیچ صفحه فلزی‌ای ندارند- به این معناست که چنین ترفندهایی دیگر کاربرد سابق را ندارند چرا که لپتاپ‌ها برای قرار گرفتن در دمای شدید ساخته نشده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین و ضروریترین افزونه های کروم برای دانشجویان

جراحی الکترونیکی در زمان اشتباه

جراحی کامپیوترها بهتر است که به متخصین سپرده شود. رایان، پشتیبان فنی در نیویورک چنین داستانی را تعریف می‌کند:

یکی از مشتریان قدیمی من عادت به پاره کردن سیم‌ها، نابود کردن کانکتورها و از بین بردن قطعات مختلف دارد و سعی می‌کند خودش دستگاه را تعمیر کند. با من تماس گرفت و گفت که رادیو Bose Wave اش بازی در می‌آورد. در نهایت مشخص شد که کابل کانکتور داخل دستگاه از وسط بریده شده بود. او اعتراف کرد که نمی‌دانسته باید چه کند، اما هنوز برایم سوال است که چطور تصور کرد این راه حل جواب می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *